על האולפנה כתב חיים לוינסון בהארץ 10 בדצמבר 2009 הקפאת הבנייה בהתנחלויות | מגוש קטיף עד קדומים - בנות האולפנה מוכנות למכות ולמעצרים - ""אולפנה של גברים", כך מכנים את האולפנה הקטנה במעלה לבונה, בראשות הרב גדי בן זמרה. בציונות הדתית, אולפנה היא אמנם כינוי למוסד על-תיכוני, אבל האולפנה במעלה לבונה זוכה לתואר הזה בשל הנחישות הבלתי מתפשרת של התלמידות, שמקימות מאחזים, מוכנות לספוג מכות משוטרים בלי לזוז, ולשבת שבועות במעצר רק לא למסור את שמותיהן לחוקרים.

תולדות האולפנה[עריכה | עריכת קוד מקור]

האולפנה הוקמה בשנת 1996. בכל שכבה מתקבלות רק 50 בנות. ראש האולפנה, הרב גדי בן זמרה, נולד ברמת גן לפני 47 שנה, בן ליוצאי איטליה.

חיים לוינסון כתב: "עוד דבר המייחד את בנות האולפנה הוא הנישואים בגיל צעיר. להערכת אחת התלמידות, בסוף כיתה י"ב מחצית הבנות כבר מאורסות או נשואות. השבוע התארסה בת בכיתה י"א באולפנה, ולפני שבועיים התחתנה בת אחרת שלמדה באולפנה ועזבה. בספטמבר האחרון ילדה תינוק בחורה בכיתה י"ב, שלמדה בעבר באולפנה ועזבה עם נישואיה."

נורית בן זמרה, רעייתו של הרב גדי, אמרה בראיון ל"בשבע" שהיא עצמה "לא בעד שבנות יתחתנו בשמינית", ולא מיד אחר כך. היא הסבירה את התופעה: "הדור הזה מלא בהפכים, וכמו שיש בו הרבה טומאה, יש בו גם הרבה רצון לקדושה, ללכת על התכלית. כפי הנראה, התופעה התחילה מאוכלוסייה שמנותקת יחסית מתחלואי העולם הזה, כלומר אוכלוסיית גב ההר. באנשים האלה יש יותר פשטות, פחות גשמיות וגם המצב הסוציו-אקונומי, ואני אומרת את זה לטיבותא, הוא לא כל כך גבוה".

פעולות התנדבות[עריכה | עריכת קוד מקור]

אתר משרד החינוך

יום ושעות ההתנדבות: ב' 8:30-10:30
מקום ההתנדבות: כפר-סבא, אריאל אורנית
תחומיי ההשמה: בתי ספר מעון קשישים מע"ש

דגשים מיוחדים בפעילות: באולפנת "מעלה לבונה" חל מעבר השנה מאריאל שבשומרון, לכפ"ס העירונית. הצוות יחד עם הבנות ראה חשיבות רבה להיכנס לכיתות ולהעביר שיעורים והפעלות. בתחומי היהדות והמסורת הן נותנות תגבורת - בבתי הספר הממלכתיים. בהתחלה לא האמינו בדרך זו, אך היום המורות כל כך מתלהבות שאין מספיק בנות לכל הכיתות. אך הן לא מסתפקות רק בתחום זה גם הקשישים במרכז היום נהנים מחברתן ומידי פעם אף בהפעלות מושקעות ורציניות. הן גם לא זנחו את ילדי החינוך המיוחד ומנעימות שם את זמנם ומעשירת את תוכן יומם