Family Wiki
Advertisement
וידאו_בלעדי_•_משפחת_אלברט_משחזרת_את_המעצר_האלים

וידאו בלעדי • משפחת אלברט משחזרת את המעצר האלים

משפחת אלברט משחזרת את המעצר האלים

אלברט.jpg

מאות בקבוקי יין מהיקב של בועז אלברט נמכרו בתוך שבוע, הציבור מביע את תמיכתו הציבור נרתם לעזרת בועז אלברט שנעצר באלימות בידי כוחות היס"מ בשבוע שעבר. בועז הוא חקלאי בעל יקב "תקומה" ומפיק יינות איכות. צו ההרחקה המנהלי איים להרחיק אותו מביתו ולפגוע קשות בפרנסתו, מכיוון שזאת עת הבציר והייצור של היין, העבודה והפרנסה של משך שנה שלמה עלולה להיפגע. וועד מתיישבי השומרון נחלץ לעזרתו במכירת היין לקראת ראש השנה, כבר השבוע נמכרו מאות בקבוקים, "ההיענות הגדולה היא מכל רחבי הארץ". הציבור מביע את מחאתו בכספו ותומך בבועז אלברט.

בעז אלברט (40) מיצהר, נשוי + שישה ילדים, קיבל לאחרונה צו הרחקה מינהלי ללא משפט למשך חצי שנה. אלברט מצידו החליט כזכור שלא לקבל את תכתיב צו ההרחקה ולהמשיך בשגרת חייו תוך לקיחת סיכון במעצר בפועל. את החלטתו קיבל מכיוון שלדבריו כחקלאי תהיה לבני משפחתו השלכה קריטית לניתוקו מפרנסתו.

פרנסתם של חקלאים יהודיים רבים כבר נפגעה בשל צווים שונים ומשונים, כפי שנעשה למשפחת הכהן בעלי "קמח יצהר" בפרשת "המרגלים" התמוהה וצביקי סטרוק. כמו כן בשבועות האחרונים צה"ל הרס מספר פעמים כרמים ומטעים של יהודים ביהודה ושומרון בשל "צו שימוש מפריע".

"הגיע העת לחדול מהלהט של אלוף הפיקוד להוציא צווים מינהלים נגד יהודים ובאמצעותם להרחיק אותם מביתם ומשפחתם", מציין בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון. "אין מקום לצווים מינהלים במדינה דמוקרטית", הוסיף קצובר.

כזכור, בשבוע שעבר נעצר אלברט באלימות מזעזעת, בשעת ערב הסתננו שוטרי יס"מ דרך כפר ערבי במתכונת של מבצע צבאי בכדי לעצור את אלברט , חשמלו אותו שוב ושוב באקדחי טייזר, למרות שהיה פסיבי לחלוטין ולא התנגד כלל למעצר. השוטרים עיקמו את ידיו בכח וגררו אותו מהבית החוצה. ברקע נשמע היטב קול בכיו של ילד, שביקש לצאת מהחדר אך נחסם בידי השוטרים. אחד מילדיו של בעז נדחף על ידי שוטר ונחבל.

"אחד האנשים ניסה לצאת דרך הדלת. שוטר ירה בו בטייזר בלי כל התרעה והוא נשכב על הריצפה מתפתל. בינתיים התנפלו 5 שוטרים על בועז, השכיבו אותו על הריצפה וכמעט שברו את ידו", תיאר בזעזוע סא"ל שדמי. "הוא התחנן מכאב וצעק שהוא לא מתנגד. אשתו ואני אמרנו להם שהוא לא מתנגד ושיפסיקו עם האלימות. הם לא שמעו ואחר כך הוציאו אותו והלכו. לפי הצעקות שלו בדרך הבנו שירו בו בדרך יותר מפעם אחת". השוטרים יצאו מהבית עם בעז הכפות, והחלו בדרכם חזרה לעבר ניידת המעצר שהמתינה כאמור בכפר הערבי. בדרכם המשיכו לחשמל את אלברט, כשהם צורחים עליו לקום ולהזדרז.

"היינו שלמים עם העובדה שבעז ייעצר מתישהו והתכוננו לכך, אך שום דבר לא הכין אותי לאכזריות השוטרים בעת המעצר", אמרה עירית, אשתו של בעז. "שמעתי את זעקות הכאב שלו כשחושמל שוב ושוב על ידי השוטרים מאחר ולא הסכים לעזוב את הבית בעצמו. כשהוא נלקח למעצר, היה כבר חשוך אבל מדי פעם שמענו עוד זעקה ועוד זעקה, ואת צרחות השוטרים "אם לא תקום נחשמל אותך שוב".

גם אחיו הצעיר של אלברט ששהה בבית, נורה בתחילת האירוע באמצעות אקדח טייזר על ידי שוטרים שעמדו בפתח הבית, וקרסי החשמל ננעצו בבטנו

אישי ציבור רבים הביעו את זעזועם ומחאתם לאלימות המשטרתית החמורה. מפכ"ל המשטרה הודיע שהמשטרה תפסיק את השימוש באקדחי טייזר לחלוטין.

אבל גם הציבור היהודי על כל גווניו הביע השבוע את מחאתו ותמך בבועז אלברט על ידי רכישת מאות בקבוקי יין מיקב "תקומה".

"בעז הוא חקלאי ולניתוקו מפרנסתו יש השלכות קריטיות על משפחתו, מכיוון שבעז לא מסוגל בימים אלו לשווק את היינות נרתמנו לעזרתו",  אמרו בועד מתיישבי השומרון שנרתמו לעזור למשפחת אלברט במכירת היין האיכותי מיקב 'תקומה' שבבעלותו.
לוועד פנו ארגונים וועדי עובדים יהודים מכל רחבי הארץ שביקשו לתמוך באלברט והחליטו להעניק השנה כמתנת חג לראש השנה את היין מהיקב של אלברט. "למעלה ממחצית מהקונים הם דווקא לא ממתיישבי יהודה ושומרון, ההיענות הגדולה היא מכל רחבי הארץ".

יש לציין שהיענות דומה של הציבור הייתה גם מלפני כמה חודשים כשהציבור נרתם וקנה תוך שבועיים את כל היינות מהיקב של צביקי סטרוק שנידון למאסר ממושך לאחר שערבים טענו כי היכה נער ערבי.

להזמנות: תמר 052-7710853 או במייל: tkumawine@gmail.com

Advertisement