Family Wiki
Advertisement

(הערך נכתב יל-ידי אדם שאינו חפץ להזהות ואיני יודע עליו דבר - אני משאיר את הערך היות ויש בו חשיבות. עם זאת, נא להזהר בשימוש במידע)

שלום וברכה מצורף כאן המאמר שמתפרסם בעיתון השבוע, זה כבר השבוע התשיעי שהם זוכים לפרסם את תורת הרשב"י ולוואי ויהיה לכם זכות גם להתחבר ולעשות רצון ה' להצלת עם ישראל כי בוודאי אתם אוחזים שאתם ערליכער [חרדים] יותר גדולים מהם, אבל כנראה שמתקיים בנו דברי הבעל שם טוב הקדוש, שדווקא על ידי אנשים הפשוטים יבא משיח, ועל כך כבר אמר דוד המלך ע"ה: אל תבטחו בנדיבים, בבן אדם שאין לו, כלומר שאין לו גאווה, תשועה, דוקא על ידו תבא התשועה [כי כבר לפני כמה חודשים שלחתי לכם מודעה, ועד היום לא נכנס]. שלחתי לכם 1000 צדיקים שאומרים ללמוד זוהר, זה לא מספיק לכם? כי אירן מוכנה עם פצצת אטום ח"ו על ישראל, והבית דין הגדול בירושלים בשנת תרפ"א לקח העצה הגדולה של רבינו הרמח"ל הקדוש זי"ע שילמדו זוהר כל ישראל ויעשו אלף סיומים להצלת עם ישראל מאסונות פגעים ועניות רח"ל, ובמלחמת העולם השניה אשר היטלר והנאצים ימש"ו חשבו לאבד זרע ישראל ח"ו כבשו חלקים רבים מן העולם והגיעו קרוב למצרים, מספר ימים היה להם להגיע לארץ ישראל ולירושלים עיה"ק ורצו להפיק את זממם ולכלות שארית עם הקודש בארץ ישראל כמו שעשו באירופא, הגה"ק המקובל האלוקי רבי יהודה פתייה זי"ע אסף את גדולי המקובלים בירושלים ובארץ ונתן לכל אחד מהם תפקיד ללכת לקברי הצדיקים להתפלל, חלקם שלח לקבר רחל, חלקם שלח למערת המכפלה, חלקם שלח לקבר רבי שמעון בר יוחאי, חלקם לרבי מאיר בעל הנס, וחלק להר הזתים, ואת הגאון המקובל רבי יצחק אלפייה שלח למצרים להתפלל על קברו של המקובל האלוקי רבי יעקב אבוחצירה זי"ע, והוא לא נח ולא שקט והיה עושה תפילות והקפות עם שבעה כורתי ברית וסליחות ותעניות להסיר רוע הגזירה, באחד הלילות בלליל שישי ישב עם תלמידיו בבית הכנסת אוהל רחל ולאחר תיקון חצות עשה את התפילה של שבעה כורתי ברית המוזכרת בספרו "אסירי התקוה" בדמעות שליש ואח"כ ישבו על הארץ לבכות ולהתחנן, כשבידיהם צלחות מלאות בדמעות שנזלו על לחייהם בשעת התפלה, עבר במקום הגאון הצדיק האמרי אמת זיע"א, ושמע קול בכי וקול נהי בחצות לילה, נכנס וראה שיושבים ומתפללים בדמעות שליש, יצא ואמר: אני בטוח שהתפילות האלה ימנעו מהצבא הגרמני לבוא לארץ, הם יכשלו, והייתה הרווחה ליושבי ארץ ישראל. והוסיף ואמר: אם היו רבנים כאלה באירופה לא הייתה השואה. ואכן בכוח תפילותיו של הגה"צ רבי יהודה פתייה זיע"א ושליחיו, נסוג גנרל רומל ימש"ו ממצרים, ושמחה ליהודים ואבל לגוים, כי המופתי חוסני ימש"ו כבר שלח שליחיו וציינו איזה בתים בירושלים להרוס, איזה חנויות ישדוד, כי בטוחים בנצחונם, והקב"ה הפח את שמחתם לאבל ואת הצער של עם ישראל לששון. במלחמת יום הכיפורים היה עם ישראל מצוי במצב קשה מאוד, אויבים צרו עלינו מדרום ומצפון, וחשבו לכבוש את הארץ משני הכיוונים, (וראשי המדינה הוציאו כבר את האטום וחשבו תמות נפשי עם פלישתים), תלמידיו של המקובל הגה"צ רבי יהודה פתייה זיע"א עלו לקברו עם ספרו "אסירי התקוה" ועשו שם את התפילות כמו שהוא עשה. ובלשון זה אמרו: רבינו עם ישראל נמצא בצער, וגדולים צדיקים במיתתן יותר מבחייהם, עמוד נא בתפלה על עם ישראל בארץ ישראל. מיד לאחר שסיימו את התפלה התקבלה ידיעה שחל מהפח וחיילי ישראל חצו את תעלת סואץ, כולם ידעו שזה בכוחו של הצדיק זיע"א. כל זה כתב הגאון הצדיק רבי מרדכי אליהו זצ"ל בהקדמה לספרו של הגה"צ רבי יהודה פתייה זיע"א, יין הרקח על אדרא זוטא [שקיבל הסכמה מרבי שמעון בר יוחאי על ספרו - עיי"ש כל הסיפור באורך]. ‏‏‏‏‏‏ והצדיק הקדוש הזה הגה"צ רבי יהודה פתייה זיע"א, כתב בשם הזוהר בהעלותך שמי שלא לומד זוהר לא עמדו רגליו על הר סיני ובוודאי יחזור בגלגול תיכף עוד בשעת הלוויה רח"ל, ועוד כותב שכל האסונות שבאים על עם ישראל הם כי אין מספיק צדיקים העוסקים בתורת הרשב"י. [ובאמת זהו דברי הזוהר הקדוש בתיקוני זוהר תיקון ל', ובעוד מקומות, וכל הצדיקים האמיתיים ידעו זאת ואמרו זאת בקול גדול.

רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחָאי זי"ע, רָאָה כָּל זֶה וְהֵכִין לָנוּ אֶת הַנֶּשֶׁק הֲכִי הַטּוֹב שֶׁאָנוּ יְכוֹלִים בָּרְגָעִים אֲחָדִים לְהִתְקַשֵּׁר להקב"ה וְלִזְכּוֹת לְמַה שֶּׁכָּל הַדּוֹרוֹת הַקּוֹדְמִים לֹא הָיוּ יְכוֹלִים לִזְכּוֹת, וּכְמוֹ שֶׁיֵּשׁ פִּצְצַת אָטוֹם בְּגַשְׁמִי כָּךְ יֵשׁ בְּרוּחָנִי.

מְדַבְּרִים כָּאן על דָּבָר שֶׁמְּקָרֵב את הַגְּאוּלָה וּמֵבִיא אֶת הַמָּשִׁיחַ, וּמְעַכֵּב מִלְּבוֹא עַל עַם יִשְׂרָאֵל פְּצָצַת אָטוֹם. אֵין זְמַן יוֹתֵר!!! כָּל הַיְהוּדִים בַּאֲשֶׁר הוּא שָׁם צְרִיכִים לְהָפִיץ אֶת לִמּוּד הַזוֹהַ"ק. יָדוּעַ שֶׁבַּעַל הַסֻּלָּם זצ"ל עֶשְׂרִים שָׁנָה לִפְנֵי מִלְחֶמֶת הָעוֹלָם, הָלַךְ לְכָל הָרַבָּנִים וְרָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת, וְאָמַר לָהֶם שֶׁיֵּשׁ גְּזֵירָה גְּדוֹלָה שֶׁנֶּחְתְּמָה עַל כְּלַל יִשְׂרָאֵל, שֶׁחֵלֶק גָּדוֹל מִכְלַל יִשְׂרָאֵל יִמָּחֲקוּ מִן הָעוֹלָם רח"ל, וְאָמַר דִּבְרֵי הָרַמְחַ"ל הַיְּדוּעִים שֶׁרַק לִמּוּד הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ יָכוֹל לְהַצִּיל אוֹתָנוּ מִן הַגְּזֵרוֹת הָרָעוֹת רח"ל. עַל כֵּן הָעֵצָה הִיא, שֶׁכָּל רַב וְרֹאשׁ יְשִׁיבָה יֹאמַר, שֶׁכָּל יְהוּדִי צָרִיךְ לִלְמֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ.

וְלֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹלוֹ !

אַחַר כָּךְ פָּרְצָה מִלְחָמָה גְּדוֹלָה וְנֶהֶרְגוּ 6 מִלְיוֹן יְהוּדִים, כָּעֵת אֲנִי שׁוֹאֵל אֶת אוֹתָהּ הַשְּׁאֵלָה שֶׁמַּקְשָׁה הַגְּמָרָא בְּמַסֶּכֶת שַׁבָּת (נה) מִי הָרַג אוֹתָם ? יָדוּעַ מַאֲמָר חז"ל (שַׁבָּת דַּף נ"ה עַמּוּד א') אָמְרָה מִדַּת הַדִּין לִפְנֵי הקב"ה, רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם מַה נִשְׁתַּנּוּ אֵלּוּ מֵאֵלּוּ. אָמַר לוֹ, הַלָּלוּ צַדִּיקִים גְּמוּרִים וְהַלָּלוּ רְשָׁעִים גְּמוּרִים. אָמְרָה לְפָנָיו רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם הָיָה בְּיָדָם לִמְחוֹת וְלֹא מִחוּ , וְאֵין כָּאן מָקוֹם לְהַאֲרִיךְ. וּלְפִי דִּבְרֵי חז"ל אֵלּוּ הָרַבָּנִים וְהָרָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת שֶׁיָּכְלוּ לְהַצִּיל וְלֹא הִצִּילוּ, הֵם אֲשֵׁמִים עַל כָּל הַשִּׁשָּׁה מִלְיוֹן יְהוּדִים שֶׁנֶּהֶרְגוּ שֶׁנִּשְׁחֲטוּ עַל קִדּוּשׁ הַשֵּׁם!!! שֶׁהָיָה בְּיָדָם לוֹמַר לַצִּבּוּר לִלְמֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ וְנִתְעַצְּלוּ וְלֹא אָמְרוּ, וְזֶה הָאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ, וְכָתַבְתִּי עַל הָעִנְיָן הַזֶּה סֵפֶר שָׁלֵם "מִצְוַת הַתּוֹכָחָה". הַרְבֵּה שׁוֹאֲלִים אֶת הַשְּׁאֵלָה! הֲרֵי יֵשׁ כָּל מִינֵי רַבָּנִים שֶׁלֹּא אוֹמְרִים לִלְמֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ, אִם כֵּן מִפְּנֵי מַה אָנוּ נִכְנָסִים בְּעֹבִי הַקּוֹרֶה לְפַרְסֵם וּלְהוֹכִיחַ עַל לִמּוּד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ? לָמָּה שֶׁתִּשְׁמְעוּ בְּקוֹלִי אִם הָרַב שֶׁלָּכֶם לֹא אָמַר לָכֶם לִלְמֹד? תְּשׁוּבָה: אֶלֶף רַבָּנִים גְּאוֹנִים וְצַדִּיקִים גְּדוֹלֵי יִשְׂרָאֵל, צָעֲקוּ לִלְמֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ, וּבְתוֹכָם הֶחָפֵץ חַיִּים שֶׁצִּוָּה לְכָל תַּלְמִידֵי הַיְּשִׁיבָה וְהָאַבְרֵכִים לִלְמֹד אֶת הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ בְּכָל שָׁבוּעַ עַל הַפָּרָשָׁה, [וְכָל הָרָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת מִדּוֹר שֶׁעָבַר לָמְדוּ זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ – רְאֵה בְּסֵפֶר אוֹר הַזּוֹהַר, מְאוֹרוֹת הַזּוֹהַר], וְהֶחָפֵץ חַיִּים כְּשֶׁיָּדַע אֶת הָאֱמֶת, לֹא עָשָׂה חֶשְׁבּוֹן לְשׁוּם רַב, רַק פָּחַד מֵהַבֵּית דִּין שֶׁל מַעְלָה, שֶׁכָּל יְהוּדִי יִצְטָרֵךְ לָתֶת תְּשׁוּבָה אַחַר 120 שָׁנָה. כְּמוֹ כֵן אֲנִי יוֹדֵעַ שֶׁיִשְׁאֲלוּ אוֹתִי בְּבֵית דִּין שֶׁל מַעְלָה, שָׁלוֹם יְהוּדָה! הַאִם יָדַעְתָּ שֶׁאֶפְשָׁר לְהַצִּיל אֶת עַם יִשְׂרָאֵל מִפְּצָצַת אָטוֹם? אָשִׁיב כֵּן! יִשְׁאֲלוּ וּמַה עָשִׂיתָ לָזֶה? אָשִׁיב, הִדְפַּסְתִּי מִילְיוֹנֵי סְפָרִים עַל הַזוֹהַ"ק, וְלָקַחְתִּי חוֹבוֹת כְּדֵי לְפַרְסֵם בְּעִתּוֹנִים, וְיָדוּעַ שֶׁרַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ רַבִּי נַחְמָן מִבְּרֶסְלַב זי"ע רָאָה בְּרוּחַ קָדְשׁוֹ יוֹתֵר מִכָּל הַתַּלְמִידֵי בַּעַל שֵׁם טוֹב מַה שֶּׁהָעֶרֶב רַב יַעֲשׂוּ בִּימוֹת הַמָּשִׁיחַ. וְאָמַרְתִּי בַּדְּרָשׁוֹת אֶת הָאֱמֶת שֶׁכָּל הָרַבָּנִים וְהָרָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת שֶׁלֹּא אוֹמְרִים לַקָּהָל שֶׁלָּהֶם לִלְמֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ הֵם רָאשֵׁי הָעֶרֶב רַב, [כָּל זֶה כָּתוּב בְּזוֹהַ"ק 172 פְּעָמִים – וְגַם מוּבָאִים בְּ140 סִפְרֵי תַּלְמִידֵי בַּעַל שֵׁם טוֹב זי"ע – סַךְ הַכֹּל 310 מַרְאֵי מְקוֹמוֹת, וְהִדְפַּסְתִּי הַכֹּל בְּ17 סְפָרִים וְכָל אֶחָד יָכוֹל לִרְאוֹת אֶת זֶה], וְכָל יְשִׁיבָה וּבֵית הַמִּדְרָשׁ שֶׁאֵין שָׁם זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ אָסוּר לְהִכָּנֵס שָׁם, וְהָרַב אוֹ הָרֹאשׁ יְשִׁיבָה שֶׁלֹּא דּוֹאֵג עַל זֶה הוּא רַב מֵהַסִּטְרָא אַחֲרָא – עֶרֶב רַב, וְהֵם אֲשֵׁמִים עַל כָּל הָאֲסוֹנוֹת שֶׁמַּגִּיעִים לִכְלַל יִשְׂרָאֵל מִידֵי יוֹם בְּיוֹמוֹ. - זֶהוּ הָאֱמֶת הַיְּחִידִי שֶׁיִּתְקַבֵּל בְּבֵית דִּין שֶׁל מַעְלָה (רְאֵה בְּסֵפֶר זוֹהַר מַגְנָא וּמַצְלָא, וּבְסֵפֶר סוֹד ה', וְעוֹד, וְכֵן כָּתַב הגוב"י. הַג"ר מְנַחֵם מֶענְכִין הַלְפְּרִין זצ"ל: הָעֲנִיִּים וְהַהֲרוּגִים בִּזְמַן הַגָּלוּת תּוֹבְעִים בְּבֵית דִּין שֶׁל מַעְלָה אֶת הַתַּלְמִידֵי חֲכָמִים שֶׁלֹּא לָמְדוּ קַבָּלָה , וּמַעֲנִישִׁים אוֹתָם עַל כָּךְ: וְזֶה לְשׁוֹן בַּעַל הגוב"י עַל 'עֵץ חַיִּים' (בַּהַסְכָּמָה שֶׁנָּתַן להג"ר חַיִּים שָׁאוּל דוויק זצ"ל עַל סִפְרוֹ 'איפה שלימה'). מִי שֶּׁאֵינוֹ לוֹמֵד נִסְתָּר וְחָכְמַת סֵפֶר הַזֹּהַר, תִּסְמַרְנָה שַׂעֲרוֹתָיו וּבְשָׂרוֹ יֵעָשֶׂה חִדּוּדִין חִדּוּדִין בְּהַעֲלוֹתוֹ עַל לִבּוֹ כִּי עֲנִיּוּתָא דְּיִשְׂרָאֵל, הַגְּזֵרוֹת וְהַמִּלְחָמוֹת, הַמְּשִׁיסוֹת וְהַהֲרֵגוֹת, הוּא בְּעַצְמוֹ גּוֹרֵם לָזֶה. וּבַפָּמַלְיָא שֶׁל מַעְלָה הֶעָנִי יְחַיְּבוּ עַל דַּלּוּתוֹ וְשִׁפְלוּתוֹ, וְהֶהָרוּג עַל הֲרִיגָתוֹ, וְכָל זֶה נִקְרָא חֲטָאִים שֶׁבֵּין אָדָם לַחֲבֵרוֹ. אֲשֶׁר גַּם יוֹם הַכִּפּוּרִים אֵין מְכַפֵּר עֲלֵיהֶם, אוֹי לָנוּ מִיּוֹם הַדִּין וְהַתּוֹכֵחָה. וּכְמוֹ כֵּן הַיּוֹם יִתְבְּעוּ אֶת כָּל הָאַדְמוֹרִי"ם, רַבָּנִים וְרָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת עַל שֶׁלֹּא עָשׂוּ כְּלוּם לְהַצָּלַת יִשְׂרָאֵל מִפְּצָצַת אָטוֹם, כְּמוֹ שאמחז"ל, (שַׁבָּת נה, יַלְקוּט שׁוֹפְטִים רמז, סח, מִדְרַשׁ רַבָּה אֵיכָה נב. וְעַיֵּן חָפֵץ חַיִּים בְּמִכְתָּב כ"ה), עָלָיו לָדַעַת כִּי בְּנַפְשׁוֹ הוּא, וְיִתְבַּע חַס וְשָׁלוֹם עַל זֶה. וְהַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ מְגַלֶּה אֶת הָאֱמֶת מִי נִמְנָה אִם עוֹשֵׂי מִצְוָה, וּמִתְקַבֵּץ וְאוֹמֵר מִי לַה' אֵלַי!!! וּכְמוֹ שֶׁלִּמְּדָנוּ הרשב"י הַקָּדוֹשׁ בִּמְכִילְתָּא "לֹא נִתְּנָה תּוֹרָה אֶלָּא לְאוֹכְלֵי הַמָּן", וּמְפָרֵשׁ החיד"א בְּנִיצוֹצֵי אוֹרוֹת עַל הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ פָּרָשַׁת בְּשַׁלַּח (דַּף ס"ב עַמּוּד ב' ), פֵּרוּשׁ, דַּוְקָא לְאוֹתָם שֶׁהָיוּ אוֹכְלִים אוֹתוֹ בְּעִנּוּי [אֶת הַמָּן מוּכָן כְּמוֹ שֶׁנִּשְׁלַח לָהֶם בְּלִי טִירְחָא], כְּמוֹ שֶׁהָיָה יוֹרֵד מִן הַשָּׁמַיִם, שֶׁבָּזֶה עָמְדָה בּוֹ סְגֻלַּת רוּחָנִיּוּתוֹ לִפְקֹחַ הַשֵּׂכֶל , לַאֲפוּקֵי אִינוּן דִּמְשֻׁנִּים אוֹתוֹ (כְּלוֹמַר שֶׁטָּחֲנוּ בָּרֵחַיִם וְדָכוּ בַּמְּדוּכָה, כְּלוֹמַר אֵלּוּ שֶׁלֹּא הָיוּ רְאוּיִים וְהָיוּ צְרִיכִים לִטְרֹחַ בּוֹ), וְלָכֵן הוו נסבי שטותא לגרמייהו, (הרמ"ז), עַד כָּאן לְשׁוֹנוֹ. וְכָתוּב בְּמִדְרַשׁ שֶׁמִּלְּבַד הַטִּרְחָא לִטְחוֹן וְכוּ' גַּם הָיוּ אֵלּוּ שֶׁלֹּא הָיוּ בְּנֵי מְהֵימְנוּתָא (שֶׁלֹּא מַאֲמִינִים וְלֹא עוֹמְדִים בַּתּוֹרָה – לָשׁוֹן הַזּוֹהַר וְלֹא קָיְימִין בְּאוֹרַיְתָא), הָיוּ צְרִיכִים לָלֶכֶת רָחוֹק לְחַפֵּשׂ אֶת הַמָּן שֶׁשַּׁיָּךְ לָהֶם, מַה שֶּׁאֵין כֵּן הַצַּדִּיקִים הָיָה יוֹרֵד לְיַד פֶּתַח בֵּיתָם בְּלֹא טִירְחָא, וְלָכֵן הָיוּ הָרְשָׁעִים קוֹרְאִים לַמָּן לֶחֶם הַקְּלוֹקֵל שֶׁהָיָה מְגַלֶּה קִלְקְלָתָן, וְהַמָּן גִּילָה אֶת הָאֱמֶת מִי הוּא הַצַּדִּיק וּמִי הוּא הָרָשָׁע, וְיוֹתֵר מִזֶּה, שֶׁכַּאֲשֶׁר אָכְלוּ אֶת הַמָּן הוֹצִיא אֶת שְׁטוּתָם וְגִילָה אֶת מַעֲשֵׂיהֶם הָרָעִים לַחוּץ, וְלָהֶם לֹא הוֹעִיל הַמָּן לָדַעַת אֶת סוֹדוֹת הַתּוֹרָה כְּדִבְרֵי החיד"א הנ"ל. מִכָּאן רוֹאִים, מִי שֶׁמַּאֲמִין בְּהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וּבְתוֹרַת אֱמֶת, לוֹמֵד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ וּמִתְדַּבֵּק בַּשְּׁכִינָה הַקְּדוֹשָׁה וּמַרְגִּישׁ בָּזֶה טַעַם מָן, וְזוֹכֶה לִהְיוֹת מִבְּנֵי עֲלִיָּה, וּמִי שֶׁלֹּא רוֹצֶה לִלְמֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ, זֶה עַצְמוֹ מְגַלֶּה עָלָיו שֶׁאֵינוֹ מִבְּנֵי אֱמוּנָה שֶׁל הַשֶׁם יִתְבָּרַךְ. וְכַנִּרְאֶה שֶׁגַּם בַּמָּן לֹא טָעַם וְלֹא זָכָה לְהָבִין בְּסוֹדוֹת הַתּוֹרָה, אוֹי לוֹ וְאוֹי לְנַפְשׁוֹ, וְאִם חָזַר בְּגִלְגּוּל זֶה, אִם יִזְכֶּה, וְיָרוּץ וִיתַקֵּן מַה שֶּׁעִוֵּת בְּדוֹר הַמִּדְבָּר, אוּלַי יָשׁוּב ורפא לו.

יָדוּעַ הַסִּפּוּר, אֵיךְ  אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל נִצְלָה מֵהִיטְלֶער ימ"ש, וְאֵיךְ יְכוֹלִים לְהִנָּצֵל בִּזְמַנֵּינוּ מִפְּצָצַת אָטוֹם!!! 

רַב אֶחָד סִפֵּר לִי שֶׁשָּׁמַע מהגה"צ הַמְּקֻבָּל רַבִּי יְהוּדָה לֵיבּ אַשְׁלַג בַּעַל מְחַבֵּר סֵפֶר הַסֻּלָּם עַל הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ. הגה"צ רַבִּי יְהוּדָה לֵיבּ אַשְׁלַג זַצַ"ל רָאָה שֶׁמִּלְחֶמֶת הִיטְלֶער ימ"ש פָּרְצָה עַל הָעוֹלָם, וּפָחֲדוּ מְאֹד שֶׁתַּגִּיעַ לְאַרְצֵנוּ הַקְּדוֹשָׁה לְהַשְׁמִיד לַהֲרוֹג וּלְאַבֵּד אֶת כָּל הַיְּהוּדִים מִנַּעַר וְעַד זָקֵן טַף וְנָשִׁים ח"ו. עַל כֵּן אָמַר, הֱיוֹת וְרַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחָאי כּוֹתֵב בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ, בְּסִפְרָא דָּא יִפְקוּן מִגָּלוּתָא , הִתְחִיל לְתַרְגֵּם הַזּוֹהַר בִּלְשׁוֹן הַקּוֹדֶשׁ כְּדֵי שֶׁכָּל יְהוּדִי יוּכַל לְהָבִין וְלִלְמֹד אֶת הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ, וְאָמַר שֶׁבְּיוֹם שֶׁיָּצָא לָאוֹר הַסֵּפֶר הָרִאשׁוֹן עַל הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ יִהְיֶה לָרָשָׁע מַפָּלָה גְּדוֹלָה, וְכָךְ הָיָה בְּיוֹם שֶׁיָּצָא לָאוֹר הַכְּרָךְ הָרִאשׁוֹן מִסֵּפֶר הַזּוֹהַר, אָז הָיָה לוֹ לְהָרָשָׁע מַפָּלָה וְנִגְמְרָה הַמִּלְחָמָה שֶׁל הִיטְלֶער ימ"ש. וְלֹא הִצְלִיחַ זְמָמוֹ לְהַגִּיעַ לְאַרְצֵנוּ הַקְּדוֹשָׁה. וּכְמוֹ שֶׁאָנוּ זְקוּקִים לְרַחֲמֵי שְׁמַיָּא, וְיֵשׁ כִּמְעַט אֶחָד וַחֲצִי בִּלְיוֹן עֲרָבִים שֶׁכֻּלָּם רוֹצִים לְחַסֵּל אֶת 15 מִלְיוֹן יְהוּדִים ח"ו, לָכֵן אָנוּ בְּטוּחִים, שֶׁאִם יִלְמְדוּ אֶת הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ בְּכָל יוֹם וָיוֹם עֶשֶׂר עַד 15 דַּקּוֹת, וְכָךְ כָּל אֶחָד יִגְמֹר כָּל הַזּוֹהַר בְּשָׁנָה אַחַת, בְּוַדַּאי נִנָּצֵל מֵחֶבְלֵי מָשִׁיחַ, כְּמוֹ שֶׁכָּתְבוּ גְּדוֹלֵי הָרַבָּנִים שֶׁל חַבְרֵי הַבַּדַּ"ץ עֵדָה הַחֲרֵדִית בִּירוּשָׁלַיִם עיה"ק בִּשְׁנַת תרפ"א כְּהַבְטָחַת רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחָאי ע"ה שֶׁבְּסִפְרָא דָּא יִפְקוּן מִן גָלוּתָא בְּרַחֲמֵי.

וְאָכֵן, בְּיוֹם שֶׁאַנְשֵׁי "מִפְעָל הַזּוֹהַר הָעוֹלָמִי" סִיְּמוּ אֶת סֵפֶר הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ לְפִי סֵדֶר הַדַּף הַיּוֹמִי, הַנִּדְפַּס בי"ב כְּרָכִים לי"ב חָדְשֵׁי הַשָּׁנָה, בְּאוֹתוֹ הַיּוֹם מַמָּשׁ נִפְסְקָה הַמִּלְחָמָה שֶׁל עוֹפֶרֶת יְצוּקָה בְּעַזָּה, בְּחֹדֶשׁ טֵבֵת לִפְנֵי ג' שָׁנִים [מִל' כִּסְלֵו עַד ח"י טֵבֵת – (לְמִסְפָּרָם בֵּין 27  בְּדֵצֶמְבֶּר 2008 (ל' בכסלו תשס"ט )ל-18  בינואר 2009.)]. וְחָזְרוּ מִלְיוֹן אֲנָשִׁים לְבֵיתָם, אַחֲרֵי שֶׁהָיוּ בְּגָלוּת קָשָׁה כְּבָר כַּמָּה שָׁבוּעוֹת.

אַחַר שָׁבוּעַ הָיָה כָּתוּב, בָּעִתּוֹן חָדָשׁ, בְּבֵית שֶׁמֶשׁ, שֶׁרֹב הַטִּילִים שֶׁזָּרְקוּ הָעֲרָבִים הָיוּ צְרִיכִים לְהַגִּיעַ לְבֵית שֶׁמֶשׁ, וְכָל הַשָּׁלֹשׁ שָׁבוּעוֹת הָאֵלּוּ עָבְדוּ אֶצְלֵנוּ כַּמָּה אֲנָשִׁים לְעֵרֶךְ 26-30 מֵעֵת לְעֵת בְּלִי הֶפְסֵק, לְסַדֵּר אֶת הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ לַלִּמּוּד הַיּוֹמִי, וְאַחַר כָּךְ נוֹדַע לָנוּ הַנֵּס הַגָּדוֹל שֶּׁהִצִּיל אֶת כָּל בֵּית שֶׁמֶשׁ מֵהַטִילִים, וְגַם כֵּן שֶׁבִּגְמַר הַסֵּפֶר הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ בְּאוֹתוֹ הַיּוֹם מַמָּשׁ נִגְמְרָה הַמִּלְחָמָה. [וְהִגִּיעַ רַק טִיל אֶחָד קָרוֹב לְמָקוֹם שֶׁל מַחֲנֶה צְבָאִי שֶׁיֵּשׁ שָׁם פְּצָצַת אָטוֹם, וְגַם הָיָה נָס גָּדוֹל שֶׁלֹּא קָרָה כְּלוּם]. וְגַם בְּמִלְחֶמֶת עוֹפֶרֶת יְצוּקָה הָיוּ נִסִּים גְּדוֹלִים מְאֹד כַּיָּדוּעַ. וְרָאִינוּ בְּעֵינֵינוּ אֶת הַנִּסִּים הַנִּגְלִים, שֶׁקָּרוּ עַל יְדֵי הַדְפָּסַת סִפְרֵי הַזּוֹהַר, עוֹד לִפְנֵי שֶׁחִלְּקוּ אוֹתָם לָרַבִּים, שֶׁרַק כְּשֶׁעוֹסְקִים בַּהֲפָצַת הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ יֵשׁ כְּבָר נִסִּים גְּלוּיִים . וּבִזְכוּת זֶה, יִתְקַיְּמוּ דִּבְרֵי הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ "בְּסִפְרָא דָּא יִפְקוּן מִגָּלוּתָא", דְּהַיְנוּ, שֶׁרַק בִּגְמַר כָּל הַסֵּפֶר כֻּלּוֹ יֵצְאוּ מִן הַגָּלוּת הַקְּטַנָּה שֶׁעָבְרָה עָלֵינוּ, וּכְעֵת נוּכַל לְהָבִין מִזֶּה, שֶׁאִם נְסַּיֵם כֻּלָּנוּ אֶת הַ"זּוֹהַר הַמְחֻלָּק" דְּבַר יוֹם בְּיוֹמוֹ ("דַּף הַיּוֹמִי" בַּזֹּהַר), אָז בְּקָרוֹב מַמָּשׁ נִזְכֶּה לְהַבְטָחַת הָרַשְׁבִּ"י הָאֲמוּרָה לְעֵיל "וּבְגִין דְעַתִידִין יִשְׂרָאֵל לְמִטְעָם מֵאִילָנָא דְּחַיֵּי דְּאִיהוּ האי סֵפֶר הַזֹּהַר יִפְקוּן בֵּיהּ מִן גָלוּתָא בְּרַחֲמֵי". מוֹרַי וְרַבּוֹתַי לֹא נַעֲשֶׂה אֶת הַשְּׁגִיאָה שֶׁעָשׂוּ כָּל הָרַבָּנִים וְרָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת בְּיוּראָפּ שֶׁלֹּא רָצוּ לִשְׁמוֹעַ בְּקוֹל הגה"צ בַּעַל הַסֻּלָּם זַצַ"ל!!! ב"ה שֶׁזָּכִינוּ שֶׁכָּל הָאַבְרֵכִים וּבַחוּרִים בַּיְּשִׁיבוֹת הָאֲמִתִּיִּים מִתְאַחֲדִים בְּיַחַד לָלֶכֶת בִּדְרָכָיו שֶׁל הרשב"י זְיָ"ע, לְהָפִיץ אֶת הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ, שֶׁכָּל יְהוּדִי יַעֲשֶׂה סִיּוּם כָּל שָׁנָה עַל כָּל סֵפֶר הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ, וּכְמוֹ שֶׁמשֶׁה רַבֵּינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם הִבְטִיחַ: "וּבְגִין דַּעֲתִידִין יִשְׂרָאֵל "לְמִטְעַם" מֵאִילָנָא דְּחַיֵּי, דְּאִיהוּ סֵפֶר הַזֹּהַר, יִפְקוּן בֵּיהּ מִן גָּלוּתָא בְּרַחֲמֵי". פֵּרוּשׁ: מִשּׁוּם שֶׁעֲתִידִים יִשְׂרָאֵל לִטְעֹם מֵאִילַן הַחַיִּים שֶׁהוּא סֵפֶר הַזֹּהַר, עַל יָדוֹ יֵצְאוּ מִן הַגָּלוּת בְּרַחֲמִים. עַל כֵּן בּוֹאוֹ וְנִתְמַסֵר לְמַעַן הַגְּאוּלָה, וְנִתְקַדֵּשׁ בַּתּוֹרָה, וְכָל יִשְׂרָאֵל יִלְמְדוּ זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ בְּכָל יוֹם, וְאִם אַתָּה עוֹשֶׂה כֵּן, אַשְׁרֶיךָ בָּעוֹלָם הַזֶּה, וָטוֹב לָךְ לָעוֹלָם הַבָּא, וּבְוַדַּאי תֵּכֶף נִגָּאֵל, וִיהִי רָצוֹן שֶׁנִּזְכֶּה לִהְיוֹת מִן הַזּוֹכִים הַמְאֻשָּׁרִים, שֶׁהַמָּשִׁיחַ בִּכְבוֹדוֹ וּבְעַצְמוֹ יָעִיד עָלֵינוּ – "בִּזְכוּתְךָ הִגַּעְתִּי". עַל כֵּן, יְהוּדִים יְקָרִים, תְּנוּ לִמּוּד לְשֵׁם שָׁמַיִם, הַקְרִיבוּ מִדַקּוֹתֵיכֶם לְמַעַן הַשְּׁכִינָה הַקְּדוֹשָׁה, לַעֲשׂוֹת נַחַת רוּחַ לְיוֹצְרֵנוּ, לִגְרֹם לִפְדוּת נַפְשֵׁנוּ, וְלִמְּדוּ בְּכָל יוֹם זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ וְכָךְ נֵלֵךְ כֻּלָּנוּ כְּאֶחָד יַחַד לְקַבֵּל אֶת אוֹר פְּנֵי מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ אָמֵן.

מַרְגָּלִית יְקָרָה, אוֹצָר קָדוֹשׁ וְנַעֲלֶה, הֶעֱנִיק הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּרֹב חַסְדּוֹ לְעַמֵּנוּ עַם סְגֻלָּה, וְהוּא סֵפֶר הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ, שֶׁנִּתְחַבֵּר בִּקְדֻשָּׁה עֶלְיוֹנָה עַל יְדֵי הַתַּנָּא הָאֱלֹקִי רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחַאי זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ אָמֵן. וּבִזְכוּת הַקְּרִיאָה וְהַלִּמּוּד בְּסֵפֶר הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ מֻבְטָח לָנוּ שֶׁנִּזְכֶּה וְנִגָּאֵל בְּרַחֲמִים לְלֹא צָרוֹת וְיִסּוּרִים רַחֲמָנָא לִיצְלַן. דָּבָר זֶה מְבֹאָר בְּסֵפֶר הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ עַצְמוֹ, מִפִּי קָדְשׁוֹ שֶׁל משֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם "הָרַעְיָא מְהֵימְנָא", אֲשֶׁר הָיָה נִגְלֶה לְרַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחַאי וְלַחֲבֵרָיו בְּמַעֲמָד מָלֵא הוֹד, וּמְגַלֶּה לָהֶם סִתְרֵי תּוֹרָה מִישִׁיבָה שֶׁל מַעְלָה. וְכָךְ אוֹמֵר משֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם לְרַשְׁבִּ"י זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ אָמֵן בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ פָּרָשַׁת נָשׂא, "בְּהַאי חִבּוּרָא דִּילָךְ דְּאִיהוּ סֵפֶר הַזֹּהַר יִפְקוּן בֵּיהּ מִן גָּלוּתָא בְּרַחֲמֵי". בֵּאוּר הַדְּבָרִים: בִּזְכוּת הַחִבּוּר שֶׁלְּךָ, סֵפֶר הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ, יֵצְאוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מִן הַגָּלוּת בְּרַחֲמִים לְלֹא צָרוֹת וְיִסּוּרִים וּלְלֹא צַעַר חֶבְלֵי מָשִׁיחַ! וְאַף מִשָּׁמַיִם הִסְכִּימוּ לְכָךְ! בַּסֵּפֶר תִּקּוּנֵי הַזֹּהַר מְבֹאָר, שֶׁבְּשָׁעָה שֶׁאֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא זָכוּר לְטוֹב נִגְלָה לְרַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחַאי וְלַחַבְרַיָא קַדִּישָׁא שֶׁעִמּוֹ, וְלָמַד עִמָּהֶם סִתְרֵי תּוֹרָה בְּעִנְיַן תִּקּוּנֵי נְשָׁמוֹת, יָצְאָה בַּת קוֹל מִשָּׁמַיִם וְאָמְרָה לָהֶם: "כַּמָּה רַב כֹּחוֹ וּקְדֻשָּׁתוֹ שֶׁל רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחַאי בָּעוֹלָם", וְאַחַר כָּךְ הוֹסִיפָה וְאָמְרָה נְבוּאָה בְּזוֹ הַלָּשׁוֹן: "וְכַמָּה בְּנֵי נָשָׁא לְתַתָּא יִתְפַּרְנְסוּן מֵהַאי חִבּוּרָא דִּילָךְ כַּד יִתְגַּלּוּ לְתַתָּא בְּדָרָא בַּתְרָאָה בְּסוֹף יוֹמַיָּא, וּבְגִינֵהּ, 'וּקְרָאתֶם דְּרוֹר בָּאָרֶץ'". בֵּאוּר הַדְּבָרִים: כַּמָּה בְּנֵי אָדָם לְמַטָּה יִתְפַּרְנְסוּן מִזֶּה הַחִבּוּר שֶׁלְּךָ כַּאֲשֶׁר יִתְגַּלֶּה לְמַטָּה בַּדּוֹר הָאַחֲרוֹן בְּסוֹף הַיָּמִים, וּבִזְכוּתוֹ יִתְקַיֵּם הַפָּסוּק "וּקְרָאתֶם דְּרוֹר בָּאָרֶץ"- הַמְרַמֵּז עַל הַגְּאֻלָּה הַשְּׁלֵמָה. וּכְאוֹר לָעֵינַיִם בֵּאוּרוֹ שֶׁל הַשְּׁלָ"ה הַקָּדוֹשׁ, שֶׁכָּתַב עַל כָּךְ: "הִנֵּה מְבֹאָר מִכָּאן שֶׁחִבּוּר הַזֹּהַר הָיָה עָתִיד לִהְיוֹת גָּנוּז וְכוּ' עַד שֶׁיָּבוֹא הַדּוֹר הָאַחֲרוֹן בְּסוֹף הַיָּמִים, שֶׁאָז יִתְגַּלֶּה לַתַּחְתּוֹנִים. וּבִזְכוּת הָעוֹסְקִים יָבוֹא מָשִׁיחַ, כִּי אָז תִּמָּלֵא הָאָרֶץ דֵּעָה בְּסִבָּתוֹ אֲשֶׁר זֶה תִּהְיֶה סִבָּה קְרוֹבָה לְבִיאָתוֹ, וְזֶה שֶׁאָמַר וּבְגִינֵהּ "וְשַׁבְתֶּם אִישׁ אֶל אֲחֻזָּתוֹ" וְכוּ', כְּדֵי שֶׁבִּזְכוּת זֶה יִגָּאֲלוּ יִשְׂרָאֵל, כְּשֵׁם שֶׁלֹּא נִגְאֲלוּ יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם עַד שֶׁהֻצְרַךְ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְקַדְּשָׁם בְּדַם הַפֶּסַח וּבְדַם הַמִּילָה, כֵּן הַגְּאֻלָּה הָעֲתִידָה לֹא יִהְיֶה הַגְּאֻלָּה עַד שֶׁיִּזְכּוּ לְתוֹסֶפֶת הַקְּדֻשָּׁה הַזּוֹ, וְהוּא רְצוֹן הָאֵל יִתְבָּרַךְ, וְאַשְׁרֵי הַזּוֹכֶה בָּהּ" (עֲשָׂרָה מַאֲמָרוֹת מַאֲמָר רִאשׁוֹן, שְׁנֵי לוּחוֹת הַבְּרִית). כְּמוֹ כֵן, בְּנוֹסָף לַמַּעֲלָה הַנִּפְלָאָה שֶׁל קֵרוּב הַגְּאֻלָּה בְּרַחֲמִים, מְסֻגָּלִים הַלִּמּוּד וְהַקְּרִיאָה בְּסֵפֶר הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ לְבַטֵּל כָּל גְּזֵרוֹת קָשׁוֹת וְלִהְיוֹת כְּחוֹמָה בְּצוּרָה מִפְּנֵי כָּל צָרָה רַחֲמָנָא לִיצְלַן. רַבֵּינוּ הַקָּדוֹשׁ הָרַמְחַ"ל, רַבֵּנוּ משֶׁה חַיִּים לוּצָאטוֹ זֵכֶר צַדִּיק וְקָדוֹשׁ לִבְרָכָה זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ אָמֵן, בַּעַל הַ"מְּסִלַּת יְשָׁרִים" וְעוֹד, תִּקֵּן בִּישִׁיבָתוֹ סֵדֶר לִמּוּד מְיֻחָד שֶׁל גִּירְסָא בְּסֵפֶר הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ בְּמִשְׁמָרוֹת לְלֹא הֶפְסֵק כְּלָל מֵעֵת לְעֵת, וְקָבַע דָּבָר זֶה כַּתַּקָּנָה הָרִאשׁוֹנָה בִּישִׁיבָתוֹ, וְכוֹתֵב עַל מַעֲלַת הַדָּבָר בְּאִגֶּרֶת לְחַכְמֵי יִשְׂרָאֵל בְּזֶה הַלָּשׁוֹן: "זֹאת הָעֵצָה הַיְעוּצָה לְכָל קְהִלּוֹת קֹדֶשׁ לְהִנָּצֵל מֵרֶשֶׁת זוֹ טָמְנוּ שׂוֹנְאֵיהֶם, וּבְוַדַּאי הָיָה לָהֶם לְפַקֵּחַ עַל זֹאת וְלֹא יַחְדְּלוּ, כִּי רַב הַדָּבָר וְעָצוּם מְאֹד... ... וְעַתָּה אַל יַשְׁלִיכוּ חַכְמֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַדָּבָר הַזֶּה אַחֲרֵי גֵּוָם, כִּי אֲנִי אִלְמָלֵא נִתְיַשֵּׁר חַיְלִי הָיִיתִי קוֹבֵעַ דָּבָר זֶה בְּכָל מָקוֹם וּמָקוֹם, אֲבָל כְּבוֹד תּוֹרַתְכֶם יִקַּח אֶת הָעֵצָה הַזֹּאת וְיִהְיֶה לוֹ לִזְכוּת, כִּי אֵין כָּמוֹהָ לְטוֹבָה לְכָל יִשְׂרָאֵל, וְכָל אֶחָד בִּמְקוֹמוֹ יָכוֹל לַעֲשׂוֹתוֹ כִּי לֹא דָּבָר קָשֶׁה הוּא כְּלָל". וּמִי לָנוּ גָּדוֹל כְּהָרַמְחַ"ל זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ אָמֵן אֲשֶׁר הָיָה בָּקִי עָצוּם בְּכָל מִכְמַנֵּי הַתּוֹרָה וְלֹא מָצָא עֵצָה לְבַטֵּל גְּזֵרוֹת מֵעַם יִשְׂרָאֵל אֶלָּא אֶת הָעֵצָה הַזּוֹ, לִמּוּד בְּסֵפֶר הַזֹּהַר בְּרֶצֶף לְלֹא הֶפְסֵק, שֶׁבְּכֹחַ הַקְּדֻשָּׁה הָעֶלְיוֹנָה שֶׁל סֵפֶר הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ לְבַטֵּל כָּל גְּזֵרוֹת וּלְקָרֵב הַגְּאֻלָּה בְּרַחֲמִים. עַד כַּמָּה הָיָה חָבִיב לִמּוּד תּוֹרַת הַסּוֹד עַל תַּלְמִידֵי הַבַּעַל שֵׁם טוֹב וּמַמְשִׁיכָיו, יֵשׁ לִלְמֹד מִמַּה שֶׁהָרַב הַקָּדוֹשׁ מוֹרֵנוּ הָרַב רַבִּי יִצְחָק אֵייזִיק מִזִּידִיטְשׁוֹב זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ אָמֵן, הֵעִיד בְּעַצְמוֹ וְאָמַר, שֶׁלָּמַד וְשָׁנָה הַפְּרִי עֵץ חַיִּים מֵאָה פְּעָמִים וְאֶחָד. וְעוֹד רַבִּים הִפְלִיגוּ בְּמַעֲלַת הַלּוֹמֵד מִסֵּפֶר הַזֹּהַר, וְנִמְנֶה. מִמַּעֲלוֹת הָעוֹסֵק בְּסֵפֶר הַזֹּהַר בִּקְצָרָה: • מְקָרֵב גְּאֻלַּת יִשְׂרָאֵל בְּרַחֲמִים. • מְבַטֵּל גְּזֵרוֹת קָשׁוֹת. • זוֹכֶה לְטַהֵר וּלְקַדֵּשׁ אֶת נִשְׁמָתוֹ שֶׁתָּאִיר וְתַזְהִיר בְּאוֹר נִפְלָא וּמְזַכְּכָהּ מִכָּל סְיָג וּפְגָם עַד שֶׁמְּרַפְּאָהּ לְגַמְרֵי. • מַרְחִיק מֵעַצְמוֹ כָּל הַמְקַטְרְגִים וְיֵצֶר הָרַע. • יִשָּׁמֵר מִמִּקְרִים רָעִים בָּעוֹלָם הַזֶּה וּבָעוֹלָם הַבָּא. • יִנָּצֵל מִתַּאֲווֹת רָעוֹת וּמִמִּדּוֹת רָעוֹת. • הֲרֵי הוּא כְּהוֹגֶה וּמְפָרֵשׁ אֶת הַשֵּׁם שֶׁיֵּשׁ בְּכֹחוֹ לַעֲשׂוֹת נִסִּים. • יִזְכֶּה לַחֲזוֹת בְּנֹעַם הַשֵּׁם. • נִצָּל מִטִּמְטוּם הַלֵּב וְהוֹפֵךְ לֵב הָאֶבֶן לְלֵב מֵאִיר וּמֵבִין. • זוֹכֶה לְהָבִין אֶת לִמּוּדוֹ וּמִתְקַיֵּם בְּיָדוֹ. • לִמּוּד בְּסֵפֶר הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ לְעִלּוּי נִשְׁמַת נִפְטָרִים מְסֻגָּל בְּיוֹתֵר לְתַקֵּן נִשְׁמָתָם וּלְהַעֲלוֹתָם לִמְקוֹמָם הָעֶלְיוֹן וּלְהַצִּילָם מִכָּל דִּינִים. • "כְּדַאי הוּא רַבִּי שִׁמְעוֹן לִסְמֹךְ עָלָיו בִּשְׁעַת הַדְּחָק", שֶׁבִּזְכוּת שֶׁלּוֹמְדִים בְּסִפְרוֹ שֶׁל הַתַּנָּא הָאֱלֹקִי רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחַאי זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ אָמֵן, נִוָּשַׁע בְּכָל הַנִּצְרָךְ לָנוּ. • תֵּבַת "וּרְפָאתִיו" עוֹלָה בְּגִימַטְרִיָּא (703) כְּמִנְיַן שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחַאי (703), כִּי בִּזְכוּתוֹ נִמְשֶׁכֶת רְפוּאָה לָאָדָם. וְעַל יְדֵי זֶה יֻשְׁפַּע שֶׁפַע רַב בְּכָל הָעוֹלָמוֹת, רָאשֵׁי תֵּבוֹת רַשְׁבִּ"י, שֶׁהָעוֹסֵק בְּתוֹרָתוֹ יִזְכֶּה בְּסִיַּעְתָּא דִּשְׁמַיָּא לְשֶׁפַע רַב רוּחָנִי וְגַשְׁמִי. מָרָן רַבֵּינוּ יוֹסֵף חַיִּים זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ אָמֵן, בַּעַל הַבֶּן אִישׁ חַי, מְבָאֵר אֶת מַאֲמַר הַגְּמָרָא "כָּל הָעוֹסֵק בַּתּוֹרָה מִבִּפְנִים תּוֹרָתוֹ מַכְרֶזֶת עָלָיו מִבַּחוּץ", שֶׁכָּל הָעוֹסֵק בַּחֵלֶק הַפְּנִימִי שֶׁל הַתּוֹרָה זוֹכֶה וּמְאִירוֹת עֵינָיו בַּחֵלֶק הַנִּגְלֶה שֶׁל הַתּוֹרָה. וְאַף מָרָן הַגָּאוֹן הַגָּדוֹל רַבִּי בֶּן צִיּוֹן אַבָּא שָׁאוּל זֵכֶר צַדִּיק וְקָדוֹשׁ לִבְרָכָה זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ אָמֵן הָיָה מוֹרֶה לְתַלְמִידָיו בְּעוֹדָם בַּחוּרִים צְעִירִים לִקְרֹא בְּכָל יוֹם מִסְפַּר דַּפִּים בְּסֵפֶר הַזֹּהַר, שֶׁיַּעֲזֹר לִפְתֹּחַ אֶת הַלֵּב לַתּוֹרָה וּלְזַכֵּךְ הַנֶּפֶשׁ. וְהוֹסִיף עוֹד וְאָמַר, כִּי סֵפֶר הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ מָלֵא וְגָדוּשׁ בְּמוּסָר וּמַלְהִיב בְּיוֹתֵר לַעֲבוֹדַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, וְזֶהוּ סֵפֶר הַמּוּסָר הַטּוֹב בְּיוֹתֵר. וְכָתַב בְּסֵפֶר הַקָּנֶה הַקָּדוֹשׁ עַל הַפָּסוּק "וְשַׁבְתֶּם וּרְאִיתֶם כוּ' לַאֲשֶׁר לֹא עֲבָדוֹ", כִּי מִי שֶׁעוֹסֵק דַּוְקָא בַּנִּגְלֶה וְלֹא בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ נִקְרָא "לֹא עֲבָדוֹ", גַּם אֵינוֹ נִקְרָא תַּלְמִיד חָכָם, רַק בְּשֵׁם תַּלְמִיד, כִּי שֵׁם חָכָם אֵינוֹ רַק עַל חָכְמָה הַפְּנִימִית, יְעוּיָן שָׁם... וְכֵיוָן שֶׁיָּדַעְתָּ כַּמָּה גְּדוֹלָה מַעֲלַת לִמּוּד חָכְמַת הָאֱמֶת כוּ'... יִוָּדַע גֹּדֶל הַחִיּוּב וְגֹדֶל הַשָּׂכָר לְמִי שֶׁלּוֹמֵד הַקַּבָּלָה, כִּי לִמּוּד הַזֹּהַר בְּגִירְסָא בְּעָלְמָא בּוֹנֶה עָלְמִין, וְכָל שֶׁכֵּן אִם יִזְכֶּה לִלְמֹד וּלְהָבִין פֵּרוּשׁ מַאֲמָר אֶחָד, יַעֲשֶׂה בּוֹ תִּקּוּן לְמַעְלָה בְּשָׁעָה אַחַת מַה שֶּׁלֹּא יַעֲשֶׂה בְּלִמּוּד הַפְּשָׁט שָׁנָה תְּמִימָה (לְשׁוֹן הַכִּסֵּא מֶלֶךְ, תִּקּוּנֵי זֹהַר מ"ג). וְכֵן אָמַר הַגָּאוֹן הַצַּדִּיק רַבִּי שְׁלֹמֹה בְּלוֹךְ זֵכֶר צַדִּיק לִבְרָכָה מִשֵּׁם רַבּוֹ הֶחָפֵץ חַיִּים זֵכֶר צַדִּיק לִבְרָכָה, שֶׁעַל לִמּוּד סֵפֶר הַזֹּהַר אֵין שׁוּם הַגְבָּלָה כִּי רֻבּוֹ מִדְרָשׁ, וְהָיָה הֶחָפֵץ חַיִּים מְעוֹרֵר לְכֻלָּם שֶׁיִּלְמְדוּ כָּל שַׁבָּת אֶת הַזֹּהַר שֶׁל אוֹתָהּ פָּרָשָׁה וַאֲפִלּוּ לְבַחוּרִים. (ר' יוֹסֵף בֶּן שְׁלֹמֹה מִפּוֹזִ’ין, הוֹסָפוֹת בִּנְיַן יוֹסֵף). רַבֵּנוּ מָרָן הַחֲזוֹן אִישׁ זֵכֶר צַדִּיק לִבְרָכָה הוֹרָה לְשׁוֹאֲלָיו לִלְמֹד זֹהַר כְּסֵפֶר מוּסָר, וְאַף לָמַד בְּעַצְמוֹ עִם בֶּן אֲחוֹתוֹ, הַגָּאוֹן רַבִּי שְׁמַרְיָהוּ גְּרֵיינְמַן זֵכֶר צַדִּיק לִבְרָכָה. וּבַסֵּפֶר מַעֲשֵׂה אִישׁ, (עֻבְדּוֹת עַל מָרָן הַגָּאוֹן הַקָּדוֹשׁ הַחֲזוֹן אִישׁ זַצַ"ל): שֶׁאָמַר: לְשׁוֹן הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ מְעוֹרֵר יוֹתֵר מִכָּל מַאַמְרֵי חֲזַ"ל. נִתָּן לְהַאֲרִיךְ עַל כָּךְ בְּעוֹד עֻבְדּוֹת רַבּוֹת, אַךְ דַּי בְּכָךְ לַמֵּבִין. סֵפֶר הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ - הוּא הַמַּרְפֵּא לַנֶּפֶשׁ הַגָּדוֹל בְּיוֹתֵר שֶׁקַּיָּם! בְּכֹחַהַקְּרִיאָה בּוֹ לְטַהֵר וּלְקַדֵּשׁ אֶת נֶפֶשׁ הָאָדָם וּלְרַפְּאָהּ מִכָּל חֹלִי וּמִכָּל מִדּוֹת רָעוֹת וְתַאֲווֹת רָעוֹת רַחֲמָנָא לִיצְלַן, עַד שֶׁהִיא מְאִירָה וּמַזְהִירָה בְּאוֹר קָדוֹשׁ וְעֶלְיוֹן. וְכָל הָאַזְהָרָה אוֹדוֹת לִמּוּד הַקַּבָּלָה וְהַהַגְבָּלוֹת עַל כָּךְ לֹא נֶאֶמְרוּ כְּלָל וְעִקָּר עַל לִמּוּד פְּשַׁט הַזֹּהַר וּמוּסָרָיו וְעַל הַקְּרִיאָה בּוֹ, אֶלָּא נֶאֶמְרוּ עַל לִמּוּד בְּכִתְבֵי הָאֲרִיזַ"ל בְּשַׁעַר הַכַּוָּנוֹת, שַׁעַר הַגִּלְגּוּלִים, עֵץ חַיִּים וְכוּ', אֲשֶׁר לְלִמּוּדָם נִצְרָכוֹת הֲכָנָה גְּדוֹלָה וְאַזְהָרוֹת גְּדוֹלוֹת. וְלָכֵן אֵין בְּכָךְ כָּל חֲשָׁשׁ, וְתוּכַל לִצְמֹחַ מִכָּךְ רַק טוֹבָה וּבְרָכָה לָאָדָם עַצְמוֹ וְלִכְלַל יִשְׂרָאֵל. וְנַעְתִּיק כָּאן מֵאִגֶּרֶת קֹדֶשׁ – וַיַּקְהֵל משֶׁה דַּף ל"ז: וַאֲנִי הַדַּל כָּתַבְתִּי מְעַט מִזְּעֵיר וְאָמַר וְהוֹדִיעַ לָנוּ שֶׁהַכְּלָל בְּרִיאַת הָעוֹלָם וְהָאָדָם וְכָל הַבְּרוּאִים בִּכְלַל הַכֹּל כְּדֵי לְהוֹדִיעַ לָנוּ גֹּדֶל עֹז אֱלֹקוּתוֹ וְחַסְדּוֹ וּגְבוּרָתוֹ וּמֶמְשַׁלְתּוֹ וְתִפְאַרְתּוֹ, כַּאֲשֶׁר אָמַר דָּוִד לִשְׁלֹמֹה בְּנוֹ "דַּע אֶת אֱלֹקֵי אָבִיךָ וְעָבְדֵהוּ", שֶׁאֵין לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא נַחַת רוּחַ יוֹתֵר בָּעוֹלָם אֶלָּא מִמִּי שֶׁמַּכִּיר בֶּאֱלֹקוּתוֹ, זֶה נִקְרָא בֵּן לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְיֵשׁ לוֹ רְשׁוּת לְחַפֵּשׂ בְּגוֹנְזֵי דְּמַלְכָּא וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מִשְׁתַּבֵּחַ עִמּוֹ בַּפָּמַלְיָא שֶׁלּוֹ בְּכָל יוֹם וּדְיוֹקָנוֹ נִרְשָׁם לְמַעְלָה בֵּין אוֹהֲבֵי דְּמַלְכָּא וּמַכְרִיזִין לְפָנָיו הֱוֵי זְהִירִין בִּדְיוֹקָנָא דִּפְלַנְיָא, הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא גּוֹזֵר וְהוּא יֵשׁ לוֹ רְשׁוּת לְבַטֵּל, צַדִּיק מוֹשֵׁל בְּיִרְאַת אֱלֹקִים, מִי מוֹשֵׁל בִּי צַדִּיק. וּבְשָׁעָה שֶׁהַנְּשָׁמָה יוֹרֶדֶת בְּזֶה עוֹלָם הַשָּׁפֵל מַשְׁבִּיעִים אוֹתָהּ קֹדֶם וּמַרְאֶה לָהּ רָזֵי דְּרָזִין אוֹצְרֵי וְגִינְזִין דְּמַלְכָּא וּמַשְׁבִּיעִין אוֹתָהּ וְגוֹזְרִין עָלֶיהָ שֶׁלֹּא תִּרְדֶה לָעוֹלָם אֶלָּא כְּדֵי לַחֲקֹר וְלִדְרֹשׁ בְּרָזִין דְּאוֹרַיְתָא. וְגַם הוֹכַחְתִּי מִכַּמָּה מַאַמְרֵי זֹהַר שֶׁל הָרַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי נִתָּן רְשׁוּת וְהוֹרְמְנָא מֵהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ עִם כָּל פָּמַלְיָא שֶׁלּוֹ בְּצֵרוּף כָּל הַנְּשָׁמוֹת דְּצַדִּיקַיָּא דְּגַן עֵדֶן עֶלְיוֹן וְתַחְתּוֹן לְגַלּוֹת לָנוּ הַזֹּהַר, כִּדְאִיתָא בְּהַקְדָּמַת תִּקּוּנֵי הַזֹּהַר ע' אַנְפִּין קַח צִנְצֶנֶת הַמָּן לְמִשְׁמֶרֶת עַד דָּרָא בַּתְרַיְיתָּא וְיִטְעֲמוּן. בְּחִבּוּרָא דִּילָךְ יִפְקוּן יִשְׂרָאֵל מִן גָּלוּתָא בְּלֹא נִסָּיוֹן כְּלָל זִיהֲרָא דְּאִימָּא עִלָּאָה מִשָּׁם יָצָא לָעוֹלָם חַיִּים וְשָׁלוֹם רָזָא דְּאוֹרַיְתָא הַגְּאֻלָּה וְהַחֵרוּת וְהַשִּׂמְחָה וּבַהִתְעוֹרְרוּת הַתַּחְתּוֹן אָנוּ מְעוֹרְרִים הַמָּקוֹר הָעֶלְיוֹן. עַד כָּאן לְשׁוֹנוֹ. וּמוּבָא בַּסֵּפֶר אוֹר יְשָׁרִים מֵירָא דַּכְיָא שֶׁכָּתַב, קֹדֶם בִּיאַת הַמָּשִׁיחַ תִּתְגַּבֵּר מִינוּת וְאֶפִּיקוֹרְסוּת רַחֲמָנָא לִיצְלַן בָּעוֹלָם. הָעֵצָה לְזֶה לִיזָהֵר בִּשְׁלֹשָׁה דְּבָרִים הַלָּלוּ, הָאֶחָד לֵאמֹר בְּכָל יוֹם זֹהַר, אַף עַל פִּי שֶׁאֵינוֹ מֵבִין מַה שֶּׁאוֹמֵר, כִּי אֲמִירַת זֹהַר מְסֻגֶּלֶת לְטָהֳרַת הַלֵּב. מֹשֶׁה רַבֵּנוּ ע"ה הִבְטִיחַ ! משֶׁה רַבֵּינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם הִבְטִיחַ: וּבְגִין דַּעֲתִידִין יִשְׂרָאֵל "לְמִטְעַם" מֵאִילָנָא דְּחַיֵּי, דְּאִיהוּ סֵפֶר הַזֹּהַר, יִפְקוּן בֵּיהּ מִן גָּלוּתָא בְּרַחֲמֵי". פֵּרוּשׁ: מִשּׁוּם שֶׁעֲתִידִים יִשְׂרָאֵל לִטְעֹם מֵאִילַן הַחַיִּים שֶׁהוּא סֵפֶר הַזֹּהַר, עַל יָדוֹ יֵצְאוּ מִן הַגָּלוּת בְּרַחֲמִים. וּבְכֵן יְהוּדִי יָקָר, תַּעֲזֹר גַּם אַתָּה לְקָרֵב אֶת הַגְּאֻלָּה עַל יְדֵי לִמּוּד זֹהַר הַקָּדוֹשׁ. אִם אַתֶּם רוֹצִים לָדַעַת מַה שֶּׁ-1000 גְּדוֹלֵי יִשְׂרָאֵל אוֹמְרִים עַל חֲשִׁיבוּת לִמּוּד הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ בְּדוֹרֵנוּ לִזְקֵנִים וּנְעָרִים, עַיֵּן בְּסֵפֶר "אוֹר הַזֹּהַר" וּבְסֵפֶר "תִּקּוּנֵי זֹהַר" דַּף הַיּוֹמִי הַמְחֻלָּק לִימוֹת הַשָּׁנָה דַּף אֶחָד לְיוֹם.

Advertisement