בכניסה ל"דרך האבות" - שלט הסבר לצפייה בתמונה מוגדלת הקש פעמיים:
פעם אחת - על הריבוע הקטן לימין למטה
פעם שנייה - ליד הפיסקה " תמונה ברזולוציה גבוהה יותר"

מבט צפונה מדרך האבות

דרך האבות הוא אחד ממסלולי האופניים וההליכה בגוש עציון. מוצאו קרוב לעץ הבודד במרכז גוש עציון והוא מסתיים בישוב נוה דניאל.

בדרך ניכרים סימנים של דרך עתיקה: מצויים בו אבני מיל.

בקרבת מסלול זה התרחש קרב בית זכריה בימי החשמונאים.

אתר טיול ישראלי mytour מובא הסבר על המסלול ובין השאר נכתב בו:

  • בכניסה לדרך העפר, 100 מטרים מצפונה לנו, ח'רבת זכריא הערבית, המשמרת את שמה של בית זכריה מימי החשמונאים.
  • נתקדם בשביל העפר מזרחה כ-400 מטרים עד שנגיע אל אבן המיל בצד הדרך.

הדרך הרומית: כאן עברה דרך רומית, שנסללה במאה ה-2 לספירה, ולאורכה נתגלו אבני מיל, שרידי חציבה ומצדיות להגנה על הדרך.

  • נמשיך כ-100 מטר, נפנה שמאלה אל מקווה הטהרה שאליו יורדות מדרגות אבן. את מקווה הטהרה נוכל לזהות בעזרת הסככה שבסמוך לו.
  • מתחת לשביל יוצר מצוק הגיר הקשה נוף פראי, המשולבת בו צמחיית בתה ובייחוד סירה קוצנית.

אופציות נוספות לטיול:

  • אל שדה בעז - ניתן להמשיך עם השביל המסומן באדום, לחצות את היישוב נווה דניאל, וללכת אל עבר הרכס "נבי דניאל", בו נראה קבר שייח' שעצי אלון עתיקים מעידים על קדושתו. הדרך ממשיכה עוד צפונה אל היישוב "שדה בעז", שלוחה צפונית של הישוב נווה דניאל, מדרך זו ניתן גם לסטות מזרחה,(ימינה) אל המעיין עין אל קסיס.
  • אל נחל הפירים ואמת הביאר - אחרי הביקור במקווה הטהרה אפשר לפנות בצומת השבילים ימינה-מזרחה כקילומטר וחצי, לעבור בסמוך ליישוב אלעזר ולהגיע לנחל הפירים בו נמצאת אמת המים הקדומה - אמת הביאר [ראה תיאור מסלול למקום].

לתיאור מפורט קיראו הקישור הנ"ל

מסלול סיורי האופניים[עריכה | עריכת קוד מקור]

לצפייה בתמונה מוגדלת הקש פעמיים:
פעם אחת - על הריבוע הקטן לימין למטה

מסלול סיורי האופניים לפי מפה המצויה באתר הזכרון