תבנית:תוכנית טלוויזיה המורדתאנגלית: Unorthodox) היא מיני-סדרה אמריקאית-גרמנית מסוגת דרמה, המבוססת על ספרה האוטוביוגרפי באותו השם של דבורה פלדמן.

הסדרה עלתה לשידור בכל פלטפורמות המדיה של שירות הזרמת המדיה "נטפליקס" ב-26 במרץ 2020.

הסדרה מועמדת ל-8 פרסי אמי לשנת 2020.

תקציר העלילה[עריכה | עריכת קוד מקור]

הסדרה מגוללת את סיפורה של אישה בת תשע-עשרה מחסידות סאטמר בשם אסתר שפירו (שירה האס), הבורחת מנישואיה המסודרים בשידוך ומקהילתה החרדית בשכונת ויליאמסבורג ברובע ברוקלין שבניו יורק[1], ועוברת לברלין שבגרמניה, שם גרה אימה שעזבה אותה ואת הקהילה כשהיא הייתה בת שלוש. בברלין, אסתי מנסה לנווט את חייה החילוניים החדשים ולקחת שיעורים בקונסרבטוריון למוזיקה.[2] בעלה, יענקי, שבינתיים מגלה שאסתי בהיריון ממנו, נוסע לברלין בעקבותיה ביחד עם בן דודו, משה לבקוביץ' (ג'ף וילבוש), כדי לנסות למצוא אותה ולהחזיר אותה אליו ואל הקהילה[3].

צוות השחקנים[עריכה | עריכת קוד מקור]

הפקה[עריכה | עריכת קוד מקור]

הסדרה מבוססת על ספר הזיכרונות "המורדת" שנכתב על ידי דבורה פלדמן, ומגולל את סיפור עזיבתה את חסידות סאטמר, קהילה חסידית הנמצאת בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין שבעיר ניו יורק.[5] במהלך מיני-הסדרה מדוברות השפות אנגלית, יידיש וגרמנית.[2] מיני-הסדרה נכתבה ועובדה על ידי אנה וינגר תבנית:אנ ואלקסה קרולינסקי תבנית:אנ והיא בוימה על ידי מריה שרדר תבנית:אנ.[6] מיני-הסדרה מהווה את הפקתה הראשונה של נטפליקס בשפה היידיש.[7][8]

כשעלתה הסדרה לנטפליקס ישראל היא דורגה במקום הראשון ברשימת הנצפים ביותר בישראל במשך שבוע שלם. לאחר מכן היא ירדה למקום השני ונכון ל-16 באפריל 2020 היא נמצאת במקום העשירי.

המורדת: מאחורי הקלעים[עריכה | עריכת קוד מקור]

סרט דוקומנטרי בן עשרים דקות, שנקרא "המורדת: מאחורי הקלעים" ("Making Unorthodox", באנגלית), עלה לשידור במקביל לעליית מיני-הסדרה לשידור בנטפליקס. הסרט התיעודי עוסק בתהליך היצירה והצילומים שמאחורי מיני-הסדרה.[5]

ביקורת[עריכה | עריכת קוד מקור]

השופטת החרדית, רחל פרייר, הגיבה לסדרה ואמרה שחלק מהסצנות בה מציגות תמונה מעוותת.[9]

קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]

תבנית:פרופילים2

הערות שוליים[עריכה | עריכת קוד מקור]