סמל מחוז ונטו

ונטו הוא אחד מבין 20 אזורים של איטליה . אוכלוסייתה היא כ - 5 מיליון דולר, דירוג 5 באיטליה. Veneto had been for more ונטו היה יכבר יותר מאלף שנה מדינה עצמאית, שכונתה הרפובליקה של ונציה בשנת 1866 היא סופחה לאיטליה אחרי זמן קצר של שלטון אוסטרי וצרפתי הכלל. בירתה היה, ועודנו, ונציה , אשר שלטה במשך מאות שנים. היא הייתה מהגדולים והעשירים הרפובליקות הימיות ואימפריות הסחר בעולם. בשל המורשת התרבותית העשירה הזו, מספר משמעותי של הוונציאנים רואים עצמם בעלי זהות ייחודית שבה הם מסרבים לכלול בסווג במסגרת הרעיון של "איטלקי", ואת הממשלה המחוזית הלכה כל כך רחוק כדי להגדיר באופן רשמי תושביה כאל "אנשים ". זו פתחה את הדרך ניכרת תנועה לאומית וכדי הבחירות של "לאומני ונציאני", לוקה Zaia ( ליגה Veneta - לגה נורד ), כנשיא של האזור.

ברגע בלב של הרפובליקה של ונציה , ונטו כיום בקרב רוב ופיתח המתועשות האזורים העשירים של איטליה. לאחר אחד של ההיסטורי העשיר ביותר במדינה, טבעי, אמנותית, מוסיקלית תרבות קולינרית מורשות,, הוא גם האזור הפופולרי ביותר של איטליה, עם כ 60 מיליון תיירים מדי שנה (2007). מלבד איטלקית , תושבי ביותר גם לדבר ונציאני . לאחר שהיה במשך זמן רב תקופה בתולדות ארץ של הגירה המונית, ונטו הוא היום אחד העולים באזורים-קבלת הגדולים בארץ, עם 454,453 זרים (9.30% של אזורי האוכלוסייה) בשנת 2008, שהאחרון שבהם הם רומנית ו מרוקאי .

המקור וכן לקריאת כל הערך באנגלית הקש כאן

יהדות ונטו[עריכה | עריכת קוד מקור]