בית זכריה בחברון - הגיע במייל מחברון - שימוש הוגן

נ. ירושלמי באתר שופר] כתב ביום במוקד התישבות יהודי נוסף בחברון, 'תל רומידה', מתבססות שתי משפחות יהודיות בבית נוסף שנרכש לפני כשנה על ידי יהודי העיר. לבית הזה עדין אין שם. הוא היה בעבר בבעלות משפחה ערבית, המכונה בחברון משפחת 'אבו זאכרייה' ולפחות בינתים עוברת שמו, חצי בצחוק חצי ברצינות ל'בית זכריה'. בקרוב ישוכנו בבית הגדול הזה מוסדות החנוך של ילדי הישוב היהודי בחברון ודירות נוספות יתפנו ויאכלסו משפחות יהודיות חדשות. יהודי חברון משוכנעים כי המאמץ המערכתי שאליו נרתמו הדרג המדיני, הדרג הבטחוני והדרג המשפטי, כדי להוציא את שלשת המשפחות מ'בית שפירא' הוא תוצאה ישירה של כשלונם לסלק את היהודים מ'בית זכריה'.

וואלה כתב:"בית המשפט המחוזי בירושלים פסק השבוע כי עד אמצע החודש הבא, קבוצה של מתנחלים יתפנו מבית פלסטיני בחברון המכונה "בית בכרי" שהתיישבו בו. הם לא הצליחו להוכיח כי רכשו את המבנה מבעליו, חמש משפחות פלסטיניות. המתנחלים יפנו את המבנה, בית זכריה בפיהם, עד אמצע מאי, ויש חשש כי גם הפעם, לפינוי תתלווה סערה קואליציונית וציבורית.

מדובר בבניין בן שלוש קומות בשכונת תל-רומיידה בחברון. המתנחלים התיישבו בו בשנת 2005, לאחר שטענו כי רכשו את המבנה מבעליו הפלסטיני. הבעלים, שבעה פלסטינים מחברון ממשפחת בכרי, טענו כי כלל לא מכרו את המבנה וכי מסמכי הרכישה זויפו.