יוני קמפינסקי ב אתר ערוץ שבע דיווח ביום 21 ביוני 2011 על אתר חדש נחנך למרגלות חומת הר הבית. לראשונה המבקרים יכולים להסתובב בתוך החפירה הארכיאולוגית.חדש בירושלים: לטייל בתוך החפירות

גולת הכותרת של החפירות היא חשיפתו המלאה של מבנה בית השער. תכניתו של מבנה מרשים זה כוללת ארבעה חדרים זהים בגודלם, המסודרים משני צידיו של מסדרון רחב שרצפתו עשויה גיר. התוכנית של בית השער אופיינית לימי הבית הראשון (המאות העשירית - השישית לפני הספירה), בדומה לשערים מאותה התקופה שנחשפו במגידו, בבאר שבע ובאשדוד. ד"ר מזר, מציעה לזהות את בית השער עם 'שער המים' המוזכר במקרא: "וְהַנְּתִינִים הָיוּ יֹשְׁבִים בָּעֹפֶל עַד נֶגֶד שַׁעַר הַמַּיִם לַמִּזְרָח וְהַמִּגְדָּל הַיּוֹצֵא" (נחמיה ג:26). ממזרח לשער נראית קומת הקרקע של מבנה גדול שנחרב בשרפה עזה. מזר מציעה כי מבנה זה חרב על ידי הבבלים בעת כיבוש העיר בשנת 586 לפני הספירה. על רצפת המבנה התגלו שנים-עשר קנקני חרס גדולים ביותר (פיטסים), שהכילו כנראה שמן או יין. על אחד מקנקני החרס הללו שרדה כתובת עברית: "לשר האו..". הכתובת מעידה על כך שחפץ זה היה שייך לאחד משרי הממלכה. ייתכן שלשר האופים.

במהלך החפירה התגלתה התעודה הכתובה הקדומה ביותר שנחשפה עד כה בירושלים. ממצא ייחודי זה, שלו חשיבות יוצאת דופן בתולדות העיר, יוצג מעתה בתצוגת קבע במרכז דוידסון ויהיה חשוף לציבור. מדובר בשבר של לוח טין קטנטן שעליו טבועה בכתב היתדות כתובת אכדית, היא השפה בינלאומית של אותם הימים. בין המילים שנכתבו במיומנות גבוהה ניתן לקרוא: "היית", "אחרי כן", "לעשות" ו"הם". הלוח והכתב אופייניים ללוחות ששימשו בעת העתיקה ברחבי מסופוטמיה לתכתובת בינלאומית.

לקריאת הכתבה כולה הקש בקישור לעיל