בחיק גינת הבית

סגנית ראש מועצת עמק יזרעאל החליטה לפרוש: "יוצאת בתחושה מצוינת" מאת רוני שחר,ידיעות העמק, 18 נובמבר 2018

חנה פרידמן, שהחלה את הקדנציה שלה יחד עם אייל בצר לפני 12 שנה, החליטה לפנות את מקומה לטובת זמן איכות עם המשפחה. בראיון סיכום מיוחד היא מדברת על מערכת הבחירות הנוכחית, על היחסים עם בצר, על מצבו של העמק ועל הנושאים שקידמה ושעוד יש לקדם סגנית ראש מועצה אזורית עמק יזרעאל ב־12 שנים האחרונות, חנה פרידמן, החליטה לפרוש מתפקידה. פרידמן (65), נשואה ואם לחמישה מהושעיה, הרגישה שהגיע הזמן לפנות את מקומה כדי להגדיש את זמנה ומרצה למשפחה. "בעלי פרש לגמלאות, ואחרי 12 שנה בתפקיד החלטתי שגם לי מתאים לפרוש כדי להקדיש את הזמן יותר למשפחה ולבית, אחרי המון שעות שהקדשתי לתפקיד הזה", היא מסבירה את הצעד.

"צוות מנצח"[עריכה | עריכת קוד מקור]

עם עושר תפקידים כזה לא פלא שפרשת.jpg

פרידמן החלה את הקדנציה שלה כסגנית יחד עם ראש המועצה אייל בצר לאחר שניהלה במשך 11 שנה את עמותת ותיקי עמק יזרעאל. "הקמתי את העמותה מחדש, גייסתי תרומות והרחבתי את הפעילות שלו. כשאיתן ברושי סיים את תפקידו, אייל החליט להתמודד והציע לי להצטרף אליו כסגנית ומאז אנחנו רצים יחד", היא מספרת.

במהלך הקדנציה הארוכה הספיקה פרידמן לקדם הרבה נושאים בעמק. "שמתי הרבה מאוד דגש על פיתוח והעצמה של מנהלים. התעסקתי הרבה בהתייחסות אישית לעובדי המועצה, לתת להם תחושה שהמועצה היא הבית שלהם ולתת שירות לתושבים", היא מפרטת, "הובלתי פרויקט של גישור ככלי לניהול וכמובן דברים שבהם עסקתי בשוטף כמו תוכנית אב לאזרחים ותיקים במועצה שזה תחום שמאוד חשוב לי. התחלתי בהקמה של מרכז ייעוץ גריאטרי יחד עם שירותי בריאות כללית ועסקתי בעוד המון נושאים".

לאור כל העשייה הרבה היא מרגישה שמיצתה את עצמה עד תום בתפקיד. "כן, מיציתי", היא מודה, "אבל עד הרגע האחרון עוד היו לי רעיונות חדשים. לרגע לא יצאתי עייפה או מותשת. עזבתי בצורה נהדרת ואני מאחלת לכל מי שמסיים תפקיד לצאת בתחושה הזאת שאני יצאתי איתה, כשהוא מרגיש בשיא שלו. אני יוצאת בתחושה שעשיתי כל מה שיכולתי בשנים האלה והעברתי הלאה את מה שהתחלתי לאנשים שיבואו אחריי".

על בצר, איתו כאמור שיתפה פעולה במשך 12 שנים, יש לה רק מילים טובות להגיד. "אייל הוא ראש מועצה מצוין. הוא נתן גיבוי לכל התוכניות שעשיתי. הרגשתי בנוח לחלוק איתו את הרעיונות שלי, גם את הרעיונות המשוגעים, הוא תמיד שמר על ראש פתוח. בהחלט יצרנו צוות מנצח. אחת התחושות הכי טובות שלי היא העובדה שאני משאירה מועצה מקצועית וחדשנית".

שיח מכבד[עריכה | עריכת קוד מקור]

בחיק גינת הבית. צילם:שרון צור

כידוע, מערכת הבחירות האחרונה בעמק היתה די סוערת. "לאייל היה מאוד חשוב לשמור על השיח המכבד ולכן הקפדנו לשמור על הכבוד של כולם ולהקדיש את הקמפיין לעשייה שלו במשך כל השנים", אומרת פרידמן, "היתה לנו תחושה שהתושבים לא מספיק מודעים לעשייה שלו ושהדברים מובנים מאליהם. היו דברים שהמועצה מעורבת בהם והתושבים לא ידעו עליהם בכלל. בעידן הזה שהרשתות מאוד סוערות ומוחצנות ויש רצון להישאר נקיים זה לא פשוט, ומאוד הקפדנו להתמקד בעשייה ולא להיכנס לדברים האחרים. אני מאוד שמחה שאייל נבחר, הוא מאוד לויאלי ואני בטוחה שהדברים ימשיכו להתנהל נכון".

במהלך הקמפיין בין לימור רגב ואייל בצר היתה תחושה באוויר שרגב תיתן לו פייט אמיתי, אך ברגע האמת זה לא קרה ובצר ניצח בגדול. "כשיצאנו לדרך היינו בטוחים שננצח יותר בגדול, אבל הקמפיין שלה היה מאוד חברתי ואחר, לא כמו שאנו רגילים אליו בעמק. אנחנו רצינו לשמור על מי שאנחנו ועל צניעות וזה לא היה לא פשוט. לכן אני חושבת שהניצחון הזה בנתונים שהיו לנו הוא ניצחון יפה. אבל בהחלט זה נתן תחושה שצריך להקפיד יותר בפרסום לכל אורך הקדנציה ולא לחכות לבחירות".

על מה לדעתך בצר צריך לשים דגש בקדנציה האחרונה שלו?

"אני חושבת שאייל קודם כל הציב לעצמו את המטרה של שדה התעופה שהיא חשובה מאוד ואני מקווה שהוא יצליח בה. כמובן כל הנושא של שמירה על אזורי תעשייה, שיתופי פעולה עם השכנים, שמירה על גבולות המועצה תוך הגעה להסכמות עם המועצות והרשויות השכנות, כל הנושא של החינוך שהתחלנו לפני כחצי שנה עם תוכנית חדשנית שאני מאמינה שבעזרתה נגיע למקומות טובים יותר, שירות דיגיטלי שיש עוד מה לתת בו, שיתוף פעולה עם התושבים ועוד".

יש לאן לשאוף[עריכה | עריכת קוד מקור]

לדידה של פרידמן, מצבו של העמק נהדר. "אני מכירה רשויות שכנות ומועצות אזוריות אחרות והעמק נמצא במקום מצוין", היא חורצת, "בהרבה מאוד נושאים אנחנו מהווים מודל לחיקוי ובאים ללמוד מאיתנו כמו תחומי הקהילה והרווחה, ותיקים ונוער, תשתיות והרחבות יישובים. כמובן שתמיד צריך לשאוף יותר. תמיד אמרתי שביום שאני אקום בלי חלום לעשות עוד משהו, סימן שהגיע הזמן ללכת הביתה. אבל קמתי עם עוד הרבה חלומות ובכל זאת בחרתי ללכת הביתה. לכן אני חושבת שתמיד יש לאן לשאוף, אבל העמק נמצא גם עכשיו במקום טוב".

יש גם כמה דברים שפרידמן לא הספיק לעשות ב־12 השנים הללו. "נושא שהתחלתי ולא הספקתי לסיים והעברתי הלאה לחברה הכלכלית הוא הקמה של דיור מוגן משולב עם מעונות הסטודנטים, כמו גם הקמת מרכז חדשנות ופיתוח השירותים הדיגטליים שצריך לשים עליו דגש. לקחתי את כל הנושאים שנשארו פתוחים וישבתי עם כל המנהלים והחלטנו מה הנושאים שיש להמשיך לקדם בקדנציה הבאה עם מי שתחליף אותי".

תתגעגעי לימים כסגנית ראש המועצה?

"אני אתגעגע בטוב. המועצה היא כמו בית עבורי. אני מאוד אוהבת את האנשים פה ואני מאוד שמחה שהם אוהבים אותי. יצאתי בהרגשה מאוד טובה ואני מאחלת לכל מי שפורש פרישה כמו שלי עם כזו אהבה שהקיפה אותי ועם כזו תחושה טובה של הצלחה. אני באמת יוצאת בתחושה מצוינת".