מה היא עושה?

התכשיר משמש לטיפול חיצוני בדלקות עור עם זיהום משני חיידקי או פטרייתי. התרופה מכילה שלושה מרכיבים: בטמתזון (קורטיקוסטרואיד בעל פעילות אנטי־דלקתית), גנטמיצין (אנטיביוטיקה) וקלוטרימזול (חומר אנטי־פטרייתי).

איךמשתמשים[עריכה | עריכת קוד מקור]

מבוגרים, תדירות הנטילה, 2,פעמים ביום, ותמיד לפי הנחיות הרופא או הרוקח

מינון שכיח,יש למרוח כמות קטנה של קרם על המקום הנגוע פעמיים ביום. השימוש בקרם מיועד לאזורים רטובים מפרישים. יש להימנע מחבישה אוטמת של האזור הנגוע.

הוראות שימוש

  1. התרופה הזאת מיועדת לשימוש חיצוני בלבד. אסור לבלוע אותה. יש להימנע ממגע של התרופה בעיניים ובאזור הפה.
  2. יש להימנע מחשיפה לשמש של אזורי העור המטופלים בתכשיר מחשש לכווייה.

אחסון- יש לאחסן את התכשיר בטמפרטורה של 30-2 מעלות צלזיוס

מותר בהריון

מותר עם אלכוהול

מותר בנהיגה הערות לתנאי לקיחה הריון - יש להימנע מטיפול ממושך או בכמות גדולה או על פני שטחי עור נרחבים.

הנקה - יש להימנע מטיפול ממושך או בכמות גדולה או על פני שטחי עור נרחבים. אסור למרוח את התכשיר על הפטמות.

מתי אסור להשתמש? 1. אם קיימת רגישות־יתר לבטמתזון ו/או לגנטמיצין ו/או לקלוטרימזול.

2. אם חולים באבעבועות רוח.

3. אם סובלים משחפת של העור.

4. אם חולים בשלבקת (הרפס).

5. אסור למרוח את המשחה בתעלת השמע החיצונית במטופלים שעור התוף שלהם מנוקב.

אזהרות חשובות 1. חולי גלאוקומה וקטרקט וחולים במחלות כליה צריכים להיזהר בעת שימוש ממושך בתכשיר.

2. גם מדוכאי חיסון, חולי סוכרת ונשים הרות ומיניקות צריכים להשתמש בתכשיר בזהירות רבה.

3. אסור להשתמש בתרופה הזאת על פני שטחי עור נרחבים או על פצעים פתוחים או מזוהמים.

4. ילדים ומתבגרים המטופלים בתרופה צריכים להיות במעקב רפואי.

5. יש להימנע ממגע של הקרם בעיניים. במקרה שהוא בא במגע עם העיניים יש לשטוף אותן היטב.

6. אם קיימת רגישות לאנטיביוטיקה, יש לדווח על כך לרופא המטפל לפני התחלת השימוש בתרופה.

תופעות לוואי שכיחות שכיחות נמוכה: פריחה, אודם במקום המריחה, הרגשת עקצוץ, גירוי, חום. התופעות האלה חולפות לרוב זמן קצר לאחר התחלת הטיפול.

אם מורחים את המשחה/קרם על עור פגוע או על שטחים נרחבים למשך זמן רב, או אם אוטמים את האזור המטופל, תיתכן ספיגה של הסטרואיד לזרם הדם, וכתוצאה מכך ייתכנו תופעות כמו בתסמונת קושינג: עלייה במשקל, התאדמות הפנים והצוואר, צמיחה מוגברת של שיער הגוף והפנים, עלייה בלחץ הדם, דלדול עצם, דלדול עור ושרירים, עלייה ברמת הגלוקוז בדם ולעיתים אף הפרעות שכליות.

שימוש ממושך בסטרואידים למריחה עלול לגרום גם לאטרופיה (הרס) של העור המטופל, לדלדול העור וכן להפיכתו לדק, לשביר ולמבריק.

בשימוש ממושך, על פני שטחים נרחבים או בשטחים שנאטמים עלולה גנטמיצין להיספג בדם ולגרום לפגיעה בכליות ובשמיעה. גנטמיצין עלולה לגרום גם לתגובות של רגישות־יתר שיכולות לבוא לידי ביטוי בתסמינים הבאים: אדמומיות, בצקת, גרד או יובש במקום המריחה וכן אי־החלמה של המקום הנגוע. במקרים כאלה מומלץ להפסיק את הטיפול במשחה.

תגובות בין תרופתיות יש להימנע משימוש בו־זמני עם קורטיקוסטרואידים אחרים.

שילוב עם מזון אין הגבלות.