הים האדום: ארכאולוגיים גילו את שרידי הצבא מצרי עליהם מסופר בספר שמות.

ביום 24 באוקטובר 2014 פירסם המקור: worldnewsdailyreport את הכתבה הבאה.

Divers-460x307.jpg

רשות העתיקות המצרית בעיר סואץ הודיעה ​​הבוקר כי צוות של ארכאולוגיים תת ימיים גילתה ממצאים של מה שנותר מצבא מצרי גדול מהמאה ה -14 לפנה"ס. אלו התגלו בחלק הדרומי של מפרץ סואץ, 1.5 קילומטר מהחוף, בעיר ראס ע'ריב המודרנית. החוקרים חיפשו שרידי ספינות וחפצים עתיקים הקשורים לתקופת אבן והברונזה באזור ים סוף, אבל הם חשפובמסה ענקית של עצמות אדם.

המדענים, בניהולו שלי פרופ עבד אל מוחמד גדר מהפקולטה של ​​אוניברסיטת קהיר לארכאולוגיה, כבר איתרו יותר מ -400 שלדים שונים וכן מאות כלי נשק וחלקי שריון ואת שרידיהם של שתי מרכבות מלחמה, הכל מפוזר על פני על שטח של כ -200 מ"ר. הם מעריכים כי יותר מ-5000 אנשים יכולים מפוזרים על פני שטח רחב יותר, עובדה המצביעה על כך צבא של גודל שנספה באתר.

להב magnificient זה מח'ופש מצרי, היה בהחלט הנשק של דמות חשובה. הוא התגלה ליד שרידי מרכבת מלחמה מעוטרת בעושר, טוען שזה יכול להיות שייך לנסיך או אציל

רמזים רבים באתר הביאו פרופסור גדר וצוותו למסקנה כי הגופים יכולים להיות קשורים לפרשה המפורסמת של יציאת מצרים. קודם כל, החיילים העתיקים נראים שמתו על קרקע יבשה, שכן אין עקבות של סירות או ספינות נמצאו באזור. העמדות של הגופים ואת העובדה שהם היו תקועים בכמות עצומה של חומר ורוק, implie שהם יכלו למות במפולת בץ או נחשול.

מספר הגזירה של גופים מצביע על כך שצבא עתיק גדול נספה באתר ואת הדרך הדרמטית שבו הם נהרגו, שניהם נראים לאשש את הגרסה המקראית של מעבר הים סוף, כאשר הצבא של פרעה המצרית נהרס על ידי חוזר מים שמשה נפרד. ממצא חדש זה בהחלט מוכיח שאכן היה צבא מצרי בגודל גדול שנהרס על ידי המים של הים האדום בתקופת שלטונו של המלך אחנתון.

במשך מאות שנים, התיאור מקראי המפורסם של "הים מעבר האדום" נדחה על ידי רוב החוקרים והסטוריונים כסמליים יותר מאשר היסטורי

משה רבינו בים סוף

.

גילוי מדהים זה מביא את ההוכחה מדעית מוטלת בספק כי אחד פרקים המפורסמים ביותר של התנ"ך אכן, המבוססים על אירוע היסטורי. זה מביא נקודת מבט חדשה לגמרי על סיפור שהיסטוריונים רבים כבר שוקלים במשך שנים כיצירה בדיונית, ומצביעים על כך שנושאים אחרים כמו "המכות מצרים" אכן יכולים להיות בסיס היסטורי.

פעולות הרבה יותר מחקר ועוד רב התאוששות צפויות באתר במהלך השנים הקרובות, כפי שפרופ 'גדר וצוות שלו כבר הודיעו על רצונם כדי לאחזר את שאר הגופים וכלים מהיו הפך להיות אחד של האתרים הארכיאולוגיים תת-ימיים העשירים ביותר שהתגלה אי פעם.