ישיבת הסדר חולון
Isivat esder hulon.jpg
תאריך יסוד ה'תשס"ד (2004)
מיקום בעיר חולון שכונת "נאות שושנים" רחוב התחייה 14
השתייכות (זרם) ציונות דתית, ישיבות הסדר
מייסדים הרב יהושע ויצמן כשלוחה של ישיבת מעלות
הרב אלעזר אהרנסון, העומד בראש הישיבה
הרב שאול פיינה ראש המרכז התורני "אור חדש"
ראש הישיבה כיום הרב אלעזר אהרנסון
מספר תלמידים כ-130
תבנית:מיקום מפורט בישראל

ישיבת הסדר חולון היא ישיבת הסדר המשתייכת למרכז ישיבות בני עקיבא בחולון. בראש הישיבה עומד הרב אלעזר אהרנסון. הישיבה הוקמה בשנת ה'תשס"ד (2004) בשכונת "נאות שושנים" הנמצאת במרכז העיר. בראשית דרכה לקחה על עצמה ישיבת מעלות, בראשות הרב יהושע ויצמן, את אחזקתה הכלכלית של הישיבה. משנת ה'תשס"ו (2006) הישיבה פועלת כגוף עצמאי. כיום לומדים בה כ-130 תלמידים ואברכים.

הישיבה עצמה מהווה גם גרעין תורני הפועל בעיר. לישיבה כעשרים אברכים הגרים בעיר, וסביב הישיבה הצטרפו כעשר משפחות נוספות.

תוכנית הלימודים[עריכה | עריכת קוד מקור]

בישיבה נלמדים כל מקצועות התורה מתוך ראייה של התורה כמכלול אחד שלם, שכל חלקיו קשורים זה בזה. מתוך תפיסה זו מודגשת בישיבה דרך הלימוד המיוחדת של תורת ארץ ישראל (על פי פירושו של הרב יהושע ויצמן), המאחדת את ההלכה עם האגדה ואת פרטי הסוגיות וההלכות עם הרעיונות האמוניים המחשבתיים שעומדים בבסיסם.

הישיבה שמה דגש רב על יצירה מקורית של התלמידים, המתבטאת בכתיבת מאמרים תורניים ובסדנאות לכתיבה יוצרת, בהדרכת ראש הישיבה.

תלמידי הישיבה מתגייסים לשירות בצה"ל באמצע שיעור ב', ולאחר חזרתם מהצבא חלקם לומדים במכון ללימודי הוראה הפועל במסגרת הישיבה.

דרכה החינוכית[עריכה | עריכת קוד מקור]

הישיבה הינה ישיבה עירונית קהילתית המעורבת בנעשה בעיר.

  • בתחום הקהילה: הישיבה היא מרכז תורני וחברתי בפעילויות שונות, בעיקר בשבתות ובחגים. כך, למשל, ייסדה הישיבה במה תורנית ליום העצמאות. דוגמה נוספת: ישיבת חולון הייתה הראשונה בארץ שערכה ריקודגלים ביום ירושלים מחוץ לירושלים, כבר בשנת תשס"ה.
  • בתחום החינוך: בשנת תשס"ז הקימה ישיבת ההסדר בשיתוף עם הגרעין התורני ישיבה תיכונית, ישיבת בני עקיבא חולון. תלמידי ישיבת ההסדר פועלים פעילות העשרה תורנית קבועה מידי שבוע בישיבה התיכונית וכן בבית הספר נאות שושנים.
  • בתחום הנוער: תלמידי הישיבה שותפים לצוות חשיבה עירוני (שאיננו דתי), הפועל לקירוב כלל הנוער בעיר למורשת ולמסורת היהודית, וכן עוסקים לעתים בפעילות משותפת עם תנועות הנוער בעיר - כולל החילוניות שבהן. כמו כן הישיבה הקימה בחולון סניף של תנועת הילדים עוז. אברכי הישיבה מלווים את צוות ההדרכה של סניף עוז וכן גם של סניף בני עקיבא.
  • בתחום זהות יהודית: תלמידי הישיבה פועלים להעמקת הזהות היהודית, באמצעות דוכני מעייני הישועה, 'פנים אל פנים', הכנת ילדים חילוניים לבר מצווה, ופעילות בבתי ספר חילוניים.

קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]