מוצע למכירה באינטרנט ב-35 ש"ח !!!

כל משלי קרילוב מאת איבאן אנדרייביץ' קרילוב. יצא לאור ע"י הוצאת נ' טברסקי, בשנת 1960, מכיל 381 עמודים, תרגום- חנניה רייכמן, ציורים- נחום גוטמן.

כללית[עריכה | עריכת קוד מקור]

איוון אנדרייביץ' קרילוב:1784-1868 סופר רוסי. נודע בעיקר בזכות המשלים שפרסם, רובם משלו ומקצתם משלים מעובדים ממשלי איזופוס וז'אן דה-לפונטיין. משליו יצאו ב-9 קבצים, הם כתובים בשפה עממית והוא מוקיע בהם את הביורוקרטיה, את העריצות ואת חולשות האדם למיניהן.

מהמבוא על חנניה רייכמן[עריכה | עריכת קוד מקור]

נכתב בכסלו תש"ח במהדורה ה-16
משלי קרילוב אינם רק "משלים" במובן הצר של המילה. הם כוללים הרבה ז'נרים ספרותיים: סטירות פוליטיות וחברתיות, רישמו הווי עסיסיים וכן הדים למאורעות מדיניים.

על הכל נסוכה רוחו הטובה של המורה הגדול, שלא פסח בשבט-פיו על שום מידה רעה ממידות אנוֹֹש -- וידע לתאר ולהוקיע את כל קופת-השרצים של יצרי-האדם ונגעי-החברה בלי לעורר דכאוֹן בלב הקורא. עם כל עוקצנותם הסטירית, מלאים משליו טוב-לב, אוֹֹפטימיוּת ואהבת-הבריות. על כך כל כך ערכם החינוכי.

אין פלא שרבו כל-כך מתרגמי הספר מבין היהודים: כמה וכמה ממשליו על עיוות-הדין וההתעלות בחלש עוררו - ומוסיפים לעורר - רגש מיוחד בלב היהודי : דוֹמה שלא נכתבו אלא כדי לתאר את רשעוּתם וצביעוּתם של שונאינו ומרדפנו.

מההקדמה לספר[עריכה | עריכת קוד מקור]

היה פקיד בלשכת בית המשפט. כך בא במגע על ההוי הקודר של בתי המשפט: בורות חשוכה, מעילות ומיקח שוחד, משוא פנים והתעללות בחלש. כל נגעי משטר העריצות במדינה השתקפו במרוכז בפינה אפילה זו ומכאן שאב את אותר הרשמים בשביל משליו הסטיריים שכתב בעתיד.

למן התקופה הקדומה היו משלי חיות נשק נקמה חד ביד החלש במאבקו הנואש עם החזק. כל מה שלא העזו לומר גלויות בגנות משעבדיהם ועושקים התקיפים, השמיעו באוזניהם על פי כתובת קרוביהם הרוחניים ביער.

מצגת עם אוסף משלים[עריכה | עריכת קוד מקור]

מומלץ !

על "אסיפת עם"[עריכה | עריכת קוד מקור]

המקור: כל משלי קרילוב : עברית חנניה ריכמן - מהדורה שש0עשרה הוצאת טברסקי 1963