גבעת גאון הירדן היא מאחז הנמצא בין כוכב השחר לעדי עד.

בקול היהודי דווח כי מאות פלסטינים מהכפרים מאלכ ואל מועייר עלו על מאחז גאון הירדן כשהם חמושים בנשק קר, והציתו את המבנים במקום. בדיווח נטען כי ג'יפ של מנהלת התיאום והקישור של צה"ל ליווה את התהלוכה מראשיתה ולא עשה דבר על מנת למנוע את תקיפת תושבי המאחז.

המקור:הקול היהודי

אהוד אמיתון כתב ביום 27 יוני 2011

21 פעילים מ"גרעיני הערים העבריות" התארחו בשבת האחרונה במאחז "גאון הירדן" הסמוך לכוכב השחר, כאשר לדבריהם בערב שבת הגיעו כוחות מג"ב, מנהל אזרחי, וחמישה ג'יפים של חיילים מחטיבת גבעתי ודרשו מהקבוצה לעזוב את השטח בלי הצגת צו שטח צבאי סגור ובטענה כי מדובר בשטח אש ועל כן דרשו מהפעילים לעזוב את השטח- מרבית חברי הקבוצה ברחו מהמקום למעט שני פעילים אשר נתפסו על ידי הכוחות והועברו במהלך השבת לישוב כוכב השחר הסמוך (צעירים בני 18 ו-21), שם הושארו בלי ציוד אישי והתושבים הזמינו את הצעירים להתארח בבתיהם במשך השבת.

מאיר ברטלר- תושב הגבעות ואחד מחברי הגרעין, מוסיף כי כחלק מהתמודדות הצבא עם המצאות הפעילים במאחז, הוצב בכניסה שער חדש אשר מונע כניסה ויציאה למקום אך התושבים במאחז מתחמקים אליו בדרכים צדדיות, ומצליחים להערים על כוחות צה"ל. בתגובת דובר צה"ל לכתב "גלי ישראל" לענייני התיישבות, יוחאי עופר, נמסר: "אזור המאחז המפונה "גאון הירדן" מוכרז כשטח צבאי סגור לשהיית ישראלים על פי צו. כל ישראלי אשר נמצא במקום ללא אישור מפר את החוק. יתרה מכך האזור הוא גם כן שטח אימונים צה"לי.ביום המדובר שהו מספר אזרחים ישראלים באופן לא חוקי תוך כדי סיכון חיים בשטח המדובר. יש לציין כי הדבר נעשה ביודעין במהלך השבת על מנת לחבל בהרחקתם מהאזור על ידי כוחות הביטחון".

גורמים צבאיים הוסיפו כי שהייה בשטח אש מחייבת אישור צבאי, בין אם מדובר ביום חול או שבת ובין אם מתקיים אימון או לא. כזכור, לדברי הרב הראשי לצה"ל, תא"ל הרב רפי פרץ, שנאמרו בישיבת ועדת חוץ וביטחון בדיון מיוחד שנערך לאחר פינוי יהודים בשבת ביישוב החרב חומש, נאמר כי "פינוי יהודים בשבת ייעשה רק אם ישנו סיכון חיים ממשי הגובל בפיקוח נפש". לדברי פעיל ימין, עולה התמיהה האם במקרה הזה, של המצאות פעילים בשטח אש, שכמעט ואינו פעיל, במהלך השבת שבה אין אימונים, גובלת בפיקוח נפש ממשי לחיי הנמצאים במאחז, או שמדובר בהמשך ההתנכלות הצבאית למאחז, לאחר שלפני שבועיים כוחות המנהל האזרחי איבטחו מאות פורעים ערבים שעלו למאחז, שרפו ספרי קודש והשחיתו את האוהל והסוכה. .