המקור:יש"ע - זה כאן

העיר החרדית מודיעין עילית ממוקמת בלב הארץ. היא הוקמה בשנת 1991 בין הרי ירושלים ומישור החוף בין בני ברק לירושלים, סמוך לשדה התעופה, ליד כביש - 6 חוצה ישראל. מספר תושבים: 4500 משפחות, 32 אלף תושבים.

תיאורה[עריכה | עריכת קוד מקור]

על גבעה רמה בעלת נוף מרהיב, אוויר הרים ואקלים נוח. התושבים רואים אותה כ"עיר העתיד החרדית" בשל שכבת העילית המשכילה של המגזר החרדי המתגוררת במקום. מודיעין עילית מורכבת מקרית ספר, אחוזת ברכפלד, גני מודיעין ועוד פרויקטים. מיקום: בין הרי ירושלים ומישור החוף בין בני ברק לירושלים, סמוך לשדה התעופה, ליד

שרותי המועצה[עריכה | עריכת קוד מקור]

הפיתוח הסביבתי והקהילתי של העיר הוא מן הגבוהים בארץ. כבר כיום קיימים בעיר עשרות רבות של בתי כנסיות ובתי מדרשות, למעלה משמונים כוללים, חמש עשרה ישיבות גדולות וקטנות, תלמודי תורה ובתי חינוך, גני ילדים ומעונות יום, חמישה מקוואות, לצד מרכזים מסחריים גדולים, סניפי ענק של כל הצרכניות הידועות בארץ, עשרות חנויות ובתי-עסק, סניפי בנקים, סניפים של כל קופות החולים ומגוון רחב של משרדים ושירותים אשר בין השאר נותנים גם מענה לחלק גדול של צרכי התעסוקה והפרנסה של התושבים.

תעסוקת התושבים[עריכה | עריכת קוד מקור]

פרויקטי תעסוקה טכנולוגיים שהגיעו לאזור מטריקס, סיטיבוק, אימג'סטור, טכתב, טופ-טרנס ומכון אבחוני בשפלה העיר מוגדרת כאזור עדיפות א' ל"חוק עידוד השקעות הון". מיקומה הנוח מאפשר נגישות מהירה לכל מוקדי הפעילות והעשייה.

תיירות[עריכה | עריכת קוד מקור]

חורבת רגב, חורבת בית ענבה וכן תל חרובה בית ענבה מוזכרות כבר במפת מדבא, ואנשי מודיעין מסבירים שגם בפסגה של חורבת רגב שוכנות עתיקות מימי בית שני. נחל מודיעין.

ראו גם[עריכה | עריכת קוד מקור]