המפה נטענת...
המפה נטענת...

מבט מקרוב

מבט מעל

Khan_Museum_Hadera

בית הכנסת וה"חאן" - מוזיאון חדרה

המקור: אתר המוזיאון

המוזיאון לתולדות חדרה שוכן באתר הלאומי הח'אן של חדרה, במרכז ההיסטורי של העיר. מבנה הכורכר המרשים, היה במקור בית חווה חקלאית עותמאני מאמצע המאה הי"ט.

המבנה נרכש ב- 1891, עם אדמות חדרה, על ידי ארבע אגודות מיישבות ממזרח אירופה. שש שנים שימש למגורים זמניים לראשוני המתיישבים. מחדרי הבית המקוריים נותרו היום אחד עשר בלבד, והם משמשים אכסניה לארכיון ההיסטורי של העיר, לתצוגות תולדות חדרה ולפעילות התרבותית והחינוכית של המוזיאון.

הארכיון ההיסטורי של העיר משקף 117 שנות חדרה. בארכיון מעל 300,000 פריטים הכוללים את מסמכי העיר החל מ- 1890, אוספים פרטיים ואישיים, תעודות, יומנים, קלטות של תיעוד בע"פ, תצלומים ועוד. האוספים כוללים חפצים, כלים, ריהוט, טקסטיל וחפצי חן מקוריים של אורח החיים בחדרה. בולטת חטיבת כלי החקלאות והמיכשור הביתי של עדות שונות.

למוזיאון "החאן" שירותי חינוך מגוונים המותאמים לכל סוגי האוכלוסיה ומגוון הגילים. בהדרכות משולבים מופעי אמנים וסרטי וידאו הסטוריים.

מוזיאון "החאן" לתולדות חדרה הוא ונתמך על ידי עיריית חדרה. המוזיאון הוקם בשנות השבעים של המאה העשרים והינו מוזיאון מוּכָר, המנוהל על ידי עמותה מקומית . עיריית חדרה מסייעת למוזיאון לאורך כל השנים, ומאפשרת לעמותה לפעול ניהולית ומקצועית,באורח עצמאי.

המוזיאון, שנפתח לציבור ב1982, עבר שינויים רבים בתחומי שימור, תצוגה , ארכיון וחינוך. והוא מבסס את פעילותו על תמיכת חבורת מתנדבים פעילים ההולכת וגדלה. למוזיאון כיום 40 מתנדבים בתחומי מנהלה,אחזקה שוטפת, ארכיון, ספריה וטיפול באוספים, והוא מהווה מופת לשיתוף הקהילה במוזיאון ההיסטורי שלה.

תצוגת המוזיאון[עריכה | עריכת קוד מקור]