Family Wiki
Advertisement

אתרי הטיולים מרץ 2019

מטיילים בארץ זה ערוץ סרטונים דיגיטלי בנושא טיולים. את הערוץ מפעילים האחים פרל (אהד, נטע ועידן). מה זה אומר מפעילים? זה מתחיל מהרעיונות, דרך כתיבה, תכנון, מחקר, יציאה לשטח לטיול צילום, עריכה ולבסוף הפצה בערוצים הדיגיטליים השונים. כרגע הערוצים הם פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם. כל ערוץ מתייחד באופי שונה על בסיס אופי הפלטפורמה, זאת אומרת שכדאי לעקוב בשלושתם כדי לא לפספס כלום :)

על איזה סרטונים אתם מדברים? - שואלים אלו שחדשים פה… אנחנו מפיקים סרטונים על מסלולי טיולים או אטרקציות שונות, בדרך כלל בטבע. הסרטונים קצרים, כיפיים וגם אינפורמטיביים. אנחנו מקדמים ניקיון בטבע ומודעות סביבתית ע"י איסוף זבל שחארות השאירו אחריהם, אנחנו מאוד מקווים שהמסר הזה יחלחל ונגיע סוף סוף לתרבות בה לא צריך לעשות את זה יותר.

מי אנחנו?

אהד, נטע ועידן פרל. אנחנו אחים, ואנחנו עובדים ביחד על הערוץ הזה במשרות מלאות. נולדנו בקיבוץ מבוא חמה, עברנו בגיל צעיר לישוב אחר באיזור, גרנו כמה שנים בשוויץ וחזרנו ארצה כשעידן ונטע בתיכון ואהד הגיע ישר לצבא.

את הפקת הסרטונים שלנו התחלנו בשוויץ כשהיינו גולשים על סנוובורד מידי שבוע. אז עוד לא היו מצלמות גופרו ובטח שלא ברזולוציה גבוהה. את הסרטונים הראשונים שלנו צילמנו במצלמה מאוד זולה שנכנסה בכיס וצילמה גרוע. היו לה 3 אופציות לפוקוס: ציור של הר, ציור של איש, וציור של פרח.

הצבא והלימודים גרמו לנו להניח הכל בצד, את הדחף ליצור דחפנו הצידה עד שהשתחררנו, כל אחד בתורו.

אהד, שהשתחרר ראשון, התחיל לצלם עוד בזמן השירות, היום הוא מתמקד בצילום נופים ויוצא לו לא רע. את העבודות שלו אפשר לראות בפייסבוק OPhotography או באינסטגרם ohad_pearl@ .

נטע למד תקשורת בתיכון וכשהשתחרר נסע למסע מופלא בצפון קנדה, כשחזר השתלב בערוץ אחרי שהתעסק קצת באנרגיה מתחדשת וגידול צמחים אורגני.

עידן, שתמיד היה הליצן בנינו, גם למד תקשורת בתיכון, וכשהשתחרר החלטנו שאנחנו מנסים ליצור שוב סרטונים ביחד, והפעם נעשה את זה ברצינות (לא ברצינות של רציניים, נוו... הבנתם למה אני מתכוון).

אז למה פתחנו גם אתר? את האתר פתחנו כדי שנוכל לסדר את הכל במקום אחד, ושיהיה לנו מאיפה לקבל הזמנות על חולצות, סטיקרים ועוד…

איך אנחנו מתחזקים את כל זה? הפקת הסרטונים וכל מה שמסביב זה המון המון עבודה. אנחנו עובדים משרות מלאות בהפקת התוכן החינמי בשבילכם. כדי לממן את כל זה אנחנו עובדים עם ספונסרים שאוהבים את התוכן שלנו, שמתחברים למסר ורוצים לדבר לקהל שלנו. אל תתבאסו כשאנחנו עושים הפסקה לפרסומת קטנה, בלי זה, לא נוכל להמשיך להפיק את הסרטונים שלנו.

בחנות יש מוצרים עם מיתוג שלנו, אם אתם רוצים להיות מגניבים הכי שיש, גם להפיץ את המסר וגם לתמוך בערוץ שלנו, תקנו משהו! :P

"אל תהיו חארות" - אל תשאירו זבל זרוק. בלוגו שלנו יש דמות שבועטת בפינג'אן, זה מדמה את התרבות המזלזלת שיש כרגע בארץ, תרבות שבה אנשים קמים ממקום הבילוי שלהם בטבע, ובמקרה הפחות גרוע, בועטים את הזבל ואת הבעיות שלהם הצידה.

"בלי חפירות": האם סרטוני הטיולים של האחים לבית פרל יחליפו את ספרי ההדרכה?[]

מבוא
האחים פרל הם אוהד (28), נטע (26) ועידן (23). הם גרים בבני יהודה ברמת הגולן. לפחות אחד מהם חי עדיין עם ההורים. לפני כשנתיים החלו ליצור את סרטוני הטיולים שלהם, שמרוכזים באתר ובעמוד הפייסבוק שנקרא בשם הבנאלי ביותר שאפשר לחשוב עליו — "מטיילים בארץ" — ונושאים את כותרת המשנה "אל תהיו חארות" . כותרת המשנה היא קריאה שחוזרת בכל סרטון שלהם לאסוף את הזבל (שלכם וגם שאחרים השאירו) ולקחת אותו הביתה או לפח האשפה הסמוך. השילוב בין הצגת טיול לבין פעילות למען הטבע הישראלי הוא הקו שמנחה את הסדרה כולה. ברוב הסרטונים משתתפים גם חברים של שלושת האחים. אחדים מהם לא מהססים להתלונן שהטיול קשה, שחם, או ש"בא לי למות", אבל התחושה הכללית היא שהם עושים חיים משוגעים. חלק מן המידע בסרטונים נשמע ומוצג כפרודיה על מורי בתי ספר או מורי דרך מקצועיים. עסק מתקתק
כרגע יש באתר כ–60 סרטונים כאלה, והם מתרבים במהירות, בקצב של כעשרים בשנה. לדברי האחים כל סרטון זוכה בממוצע למאה אלף צפיות. הצלחת סרטון תלויה לדבריהם באווירה ששררה בטיול, בסיפור מעניין (הליכה בשלג למשל), במטרה של הטיול (מציאת מערה נסתרת) ובפופולריות של האתר אליו הולכים.

התבוננות במפה שמופיעה באתר מבהירה שהצפון הוא המגרש הביתי שלהם. יותר ממחצית הסרטונים שעשו עד כה מרוכזים במסלולי טיול בגולן ובגליל. האחרים פזורים עד אילת. כל הסרטונים הם עבודה עצמית. האחים בוחרים את האתר הבא שאליו יטיילו, כותבים תסריט שכולל מידע מסוים על האתר, מצלמים, עורכים, משיגים מימון ומנסים להתפרנס מזה. יום לפני פגישתנו הכינו סרט על נחל באזור ים המלח. בשבוע הבא הם מתכננים לצעוד בנחל עמוד. ולסיום:"זהירת סכנה !"== מדריכים מודפסים ממשיכים לצאת לאור, ולבולטים ביותר בתחום זה בשנים האחרונות אחראים אב ובן, דוד וערן גלאור שבמסגרת הסדרה "מסלולים — להתאהב בארץ מחדש" פרסמו כבר עשרות מדריכים על מעיינות, מקורות מים, אתרי טיול ועוד. לצד המדריכים המודפסים הם מפעילים אתר אינטרנט ואפליקציה ייעודית למטיילים. המידע הבסיסי ניתן חינם ומסלולים מפורטים ניתנים בתשלום.

בשיחה עם "הארץ" מתאר דוד גלאור את המהלך ההיסטורי כך: "ספרי ההדרכה גוועים כי אין להם היתכנות כלכלית. במשך שנים קבעו הוצאות הספרים את המתכונת של המדריכים ולא הכותבים. זה הוביל להידרדרות. הרמה ירדה וההכנסות התמעטו. כאשר נכנסנו לתחום הצלחנו להחזיק בשוק המודפס עוד כעשור. אנחנו עדיין עושים זאת. הוצאנו שמונה סדרות ספרים. יש לנו 1,800 מסלולים בישראל. הגישה שלנו בראש ובראשונה אידיאולוגית ואומרת 'תצאו לטייל'. אבל אני מודע היטב לכך שזו דרך ללא מוצא. אי אפשר לתת שירות כזה לאורך זמן מבלי להתפרנס ממנו וכרגע קשה לעשות זאת, אבל אני עדיין מאמין שנמצא דרך".

סרטונים כמו אלה של "מטיילים בארץ" אינם הפתרון לדברי גלאור. הוא רואה בהם גימיק בלבד ולא הדרכה רצינית. "זה מידע אינסטנט, שמעביר את החוויה שלהם ולדעתי אי אפשר לצאת עם זה לטיול. זה פשוט לא מספק. התחושה היום היא שאנשים רואים כמה תמונות בסלולרי וחושבים שעשו הכנה מספקת לטיול. הם סומכים על היכולות שלהם, אומרים נסתדר, וזה מתכון לבעיות ואפילו לאסונות. המידע כתוב אבל אנשים פשוט לא קוראים אותו. גם האתר של 'מסלולים' יכול להעלות סרטונים אבל אנחנו נמנעים מכך בגלל תחושת אחריות".

ובשורה התחתונה: אל תהיו חארות, קחו את הזבל הביתה

Advertisement