מייל יומי ליהדות, ארץ ישראל והתפוצות מס. 11 ליום ראשון, כ' בטבת תשע"ה

הלכות דעות פרק ד[עריכה | עריכת קוד מקור]

רמבם_יומי_יח_טבת_תשעה

רמבם יומי יח טבת תשעה

מתוך : משנה תורה - ספר המדע ראו את הפרק במלואו באתר "מכון ממרא"

  1. הואיל והוויית הגוף בריא ושלם, מדרכי ה' הוא, שהרי אי אפשר שיבין או יידע, והוא חולה--צריך אדם להרחיק עצמו מדברים המאבדין את הגוף, ולהנהיג עצמו בדברים המברים המחלימים; ואלו הן:
  2. לעולם לא יאכל אדם, אלא כשהוא רעב; ולא ישתה, אלא כשהוא צמא. ואל ישהה נקביו, ואפילו רגע אחד, אלא כל זמן שצריך להשתין או להסך את רגליו, יעמוד מיד.
  3. לא יאכל אדם עד שתתמלא כרסו, אלא יפחות כמו רביע משובעתו. ולא ישתה מים בתוך המזון, אלא מעט ומזוג ביין; וכשיתחיל המזון להתאכל במעיו, שותה מה שהוא צריך לשתות. ולא ירבה לשתות מים, אפילו כשיתאכל המזון. ולא יאכל עד שיבדוק עצמו יפה יפה, שמא יהיה צריך לנקביו.
  4. לא יאכל אדם, עד שיהלך קודם אכילה עד שיתחיל גופו לחום, או יעשה מלאכה, או יתייגע ביגע אחר. כללו של דבר--יענה גופו וייגע בכל יום בבוקר עד שיתחיל גופו לחום, וישקוט מעט עד שתתיישב נפשו, ואוכל. ואם רחץ בחמין אחר שיגע, הרי זה טוב; ואחר כך שוהה מעט, ואוכל.
  5. לעולם כשיאכל אדם, יישב במקומו או יטה על שמאל. ולא יהלך ולא ירכוב ולא ייגע ולא יזעזע גופו ולא ייטייל, עד שיתאכל המזון שבמעיו; וכל המיטייל אחר אכילתו או שיגע, הרי זה מביא על עצמו חולאים רעים וקשים.
  6. היום והלילה, ארבע ועשרים שעות. דיי לו לאדם לישן שלישן, שהוא שמונה שעות; ויהיו בסוף הלילה, כדי שיהא מתחילת שינתו עד שתעלה השמש שמונה שעות, ונמצא עומד ממיטתו, קודם שתעלה השמש.

שלג בקריית ארבע - טבת תשע"ה[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצגת מקור הצילומים הוא אלבום התמונות של הצלם זאב רוטקף, הנמצא באתרו zevrothkoff.com בתוית טיולים

במילאנו: ערב לכבוד יהדות לבנון, סוריה וחלב[עריכה | עריכת קוד מקור]

Kesher Libano NL.jpg

במילאנו יש ריכוז חשוב של יהודים שהיגרו מארצות ערב לאיטליה, מאז הקמת מדינת ישראל והגברת ההתנכלויות ליהודים בארצות ערב.

בבטאון יהודי מילאנו יש ה ודעה על קיום אירוע לכבוד יוצאי סורי ולבנון. הוא נערך בחסות ארגון התרבות היהודית של יהדות איטליה. במפגש יוגשו גם מטעמים של מטבח יהודי מארצות אלה

על האירוע - יום שני, ינואר 12, 2015 באולם הגדול של בית הספר היהודי,Via Sally Mayer 4/6, נפתח את הפעילות הרבעונית בערב מלא של עדויות.

יהודים מביירות, דמשק וחלב יספרו על החוויות היוצאות דופן שלהם. המרואיינים יהיו:Fiona Diwan, Tania Kamkhaji, Moussy Katri, Henry Maknouz, Shelly Mizrachi Diwan, Shouly e Groussy Mouhadab, Nina Picciotto, Miro Silvera, Clement Tachè ועוד

ינחה את ערב הרב רוברטו דל רוקה, הממונה על טיפוח מורשת התרבות האיטלקית בארגון הקהילות היהודיות באיטליה עם Moussy Braun.

ערב יתחילו בשעת 20:00 עם מזנון טעים של מאכלים יהודים סיפקו לבנוני ושהוכן על ידי הנשים המשתייכות לקהילה הלבנונית במילאנו.אחרי הקרנה של תמונות, קטעי וידאו ועדויות.

Luciano Pavarotti - 'O sole mio - 10 מיליון צפיות ב-YouTube[עריכה | עריכת קוד מקור]

Luciano_Pavarotti_-_'O_sole_mio-1

Luciano Pavarotti - 'O sole mio-1

(באיטלקית: השמש שלי - 'O SOLE MIO) הוא אחד מהשירים הנפוליטנים הפופולריים ביותר. הוא מוגדר בארכיב של הטלביזיה האיטלקית :"la canzone più conosciuta del mondo" - השיר הנפוליטני הידוע בעולם.

אחד הגירסאות הפופולריות של השיר נכתבה על אלוויס פריסטלי וכונתה:"It's Now or Never". בשנת 1961, כאשר הקוסמומט יורי גגרין נחת על הירח הִמְהֵם את הנעימה "O Sole Mio". בשנת 2002 הגיעו התמלוגים צביצוע השיר לרבע מיליון דולר.