Family Wiki
Advertisement

מלחמה ושלום - תקציר - חלק שישי הוא כרך ב' חלק שלישי- Volume II part 3

נאטשה צופה בירח ואנדריי מאזין ללא ידיעתה

כללי[]

מלחמה ושלום (ברוסית: Война и мир) הוא סרט קולנוע סובייטי שהפקתו הסתיימה בשנת 1967 בהתבסס על הרומן מלחמה ושלום מאת לב טולסטוי. הסרט בוים על ידי סרגיי בונדרצ'וק אשר שיחק בו בתפקיד פייר, וזכה בפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר ובפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר ל-1968.

מלחמה ושלום נחשבת לאחת היצירות הגדולות של הספרות העולמית. ברוסיה, היא נחשבת ליצירת הספרותית הנלמדת ביותר בבתי הספר ברוסיה. הרומן ראה אור בשנת 1869 והוא דן בתקופה משנת 1805 עד 1812, תקופת שלטונו של נפוליאון בונפרטה באירופה, שבסיומה פלש לרוסיה ונסוג עקב נחישות העם הרוסי להגן על מולדתו, אפילו במחיר נטישת עיר הבירה והריסה עד היסוד של חבלי הארץ מהם נסוגו. דמותו של מפקד הצבא האדום, קוזוקוב, "שתום העין" מקרינה את עצמתו של העם הרוסי בימי המבחן. היטלר, בפלישתו לרוסיה במלחמת העולם השנייה לא לקח זאת בחשבון, יש הטוענים כי אסר על קריאת הרומן, ונחל מפלה קשה, בסדר גודל כזה שהחישה את קיצו.

. מחברו הוא ליב טולסטוי הוא הרוזן ליאון טולסטוי.

נקודת ראותו של טולסטוי היא של אצולת רוסיה הצארית. חייה החברה בערי רוסיה סנט-פטרסבורג ומוסקבה משתקפים ברומן. וחבריה הם הגיבורים הראשיים של הרומן. כל זה לא הפריע לשלטון הסובייטי לאמץ את מורשתו.

התרגום לעברית של הרומן מרוסית נעשה על-ידי לאה גולדברג, מהדורה חדשה הביא לדפוס חיים פלג. התרגום כולל 2 כרכים, כל אחד קרוב ל-700 עמודים המחולקים לשני חלקים ומספר רב ועשרות פרקים בכל חלק..

קטעים קצרים מהספר נשארו, גם בתרגום לעברית, כתובים בצרפתית (כך נכתבו במקור) ותרגום בעברית הובא השולי העמוד, דבר שאינו מקל על הקריאה השוטפת.

מטרת רשימה זו להקל על הקורא העברי לקרוא את כרכי הספר ולעורר בו עניין להשלים את הקריאה תוך פרק זמן סביר.

על מנת לעודד את הקריאה ניתן לצפות בסרטים שנעשו על הרומן: הראשון, משנת 1956 , כולל כיתוביות עבריות הערך באנגלית. שאר הסרטים, לצערי, כוללים רק כיתוביות אנגליות אשר נוצרו אוטומטית וקשי לעקוב אחריהן. הבי.בי.סי. עומד להפיץ בשנת 2016 מהדורה חדשה של הסרט. מהדורה קודמת של נהבי.בי.סי. כוללת 20 פרקים והיא המפורטת מכולן ופרטיה כאן מלחמה ושלום - BBC - 1972 והיא אורכת 890 דקות !!!

WarAndPeaceCharacterTree.jpg

הזז את הסרגל עם העכבר ותוכל לקרוא את התרשיםבמלואו

ראו גם:מלחמה ושלום (פירושונים)

מלחמה ושלום - תקציר - חלק שישי[]

או כרך שני חלק שלישי

פרק א':רוסיה בברית עם צרפת[]

1809, רוסיה וצרפת נגד פרוסיה. (עמוד 453). הקרבה בין הקיסרים הגיע לרמה שדובר על נישואין בין המשפחות. בעיר ארפורט במרכז גרמניה התקיים מפגש קיסרים. אנדרי מבצע רפורמות באחוזה שלו.

פרק ב': אנדריי ומשםחת רוסטוב[]

אנדריי בא לאחוזת רוסטוב, להסדיר את הירושה של אם בנו שנפטרה. שם מתקיים מפגש מעניין בין אנדרי לבין נאטשה, היוצאת בלילה ומכריזה: איזה ירח, איזה יופי, אנדריי מקשיב ונהנה.

פרק ג',ד' וה': אנדריי בועדה לתחיקה צבאית[]

בין היותו באחוזה לבין היותו בסנט-פטרסבורג הוא מתלבט. שם הוא מחבר תזכיר על חוקי מלחמה ובסופו של דבר מתמנה לעסוק הדבר, למרות שברור לו שלא שלא יצא מזה דבר. הוא פוגש בשני אישים חשובים: ספארנסקי -יועץ לענינים אזרחיים Mikhail Mikhailovich Speransky - The secretary of state and a counselor to Tsar Alexander. He is in charge of many domestic reforms/

ואראקצ'ייב בעניני צבא - Count Arakcheev שר המלחמה. עימו הוא יוצר קשרים.

פרק ו'וז':היחס למאסונים[]

פייר בחן את יחסו למסדר:"הבונים החופשיים": נוסע לחו"ל, שומע רעיונות מדיניים חדשים, מסווג את חברי המסדר לפי האינטרסיים. לסיכום, הוא פחות מרוצה מהחברות שלו במסדר. הוא גם לא מצליח להתנזר מהרגליו הקודמים.

פרק ח' וט' וי':אלן חוזרת לפייר[]

פייר מחזיר את אשתו, אחרי ששוכנע שכך עליו לנהוג בתור חבר המסדר ולאחר השפעה של חבריו. מעמדה בחברה הגבוהה הסב לו כבוד. ההתלבטויות הנפשיות ממשיכות להעסיק אותו.

פרק י"א: בחזרה לבית רוסטוב[]

במצב הכספי של בית רוסטוב אין שיפור. הרוזן הזקן בקש משרה בשרות הממשלה. ברג הקצין הגרמני נשא את ורה. לשם כך דרש מזומנים ושטר התחייבות לעתיד - וקבל.

פרק י"ב ו-י"ג: ושוב נאטשה[]

שיח האם והבת על גורל הנשים

השנה 1809 והיא בת 16. קשריה עם בוריס נחלשו. היא עורכת חשבון נפש עם אימא. הקשר עם בוריס נותק.

פרק י"ד, ט"ו, ט"ז ו-י"ז: שנת 1810[]

אנדריי ונאטשה בנשף

ב31 בדצמבר נערך הנשף הדיפלומטי הגדול בבית אחד משועי מלכות ייקאטרינה. לראשונה בחיי נאטשה נסע לנשף זה. היה זה אירוע חשוב. (עמוד 494).היא סיגלה לעצמה גינונים של "גדולה גאיונית" . המלך הגיע לנשף. כמובן אנדריי ופייר בנשף. נאטשה במרכז בימת הריקודים.

פרק י"ח, י"ט: אנדריי בוחן מעשיו[]

אנדריי מתכנן העתיד - עוד שנה !

היה בוועדה, סייר באחוזות, בקר אצל רוסטוב ופגש את נאטשה - ראה בה עולם נוכרי שלא מוכר לו, אולי בעקבות הליל בו צפתה בירח. אנדריי מתכנן את עתידו.

פרק כ': ברג משתלב בחברה[]

מזמין למסיבה את מכריו ומכרי רעייתו (ורה רוסטוב). כמו בין אנשי צבא הנושא היה אוסטריה.

שאר הפרקים[]

אנדריי שקל נישואין לנאטשה, אך הדבר לא יצא לפועל.

ניתוח - לפי האתר לעיל[]

נמשכים ההתלבטויות כיצד יש לחיות. וכמובן אין תשובה.

להמשך: חלק שביעי[]

מלחמה ושלום - תקציר - חלק שביעי הוא כרך ב' חלק רביעי- Volume II part 4

Advertisement