מעוז אסתר הוא מאחז צפונית ליישוב כוכב השחר. הוא הוקם בחנוכה תשס"ו, על ידי תושבי כוכב השחר. לאחר זמן לא רב נעזב המקום, ולאחר שנתיים - בחנוכה תשס"ח, הוקם המאחז בשנית.

המאחז נקרא על שם אסתר גאליה, תושבת כוכב השחר, שנרצחה בשנת תשס"ג בצומת רימונים. בחול המועד פסח תשס"ח נחנך במקום בית הכנסת "שירת יונדב", ע"ש יונדב חיים הירשפלד הי"ד, שנרצח בפיגוע בישיבת מרכז הרב בר"ח אדר ב' תשס"ח.

המאחז - מתוך אתר ערוץ שבע

תמונות מהכנסת ספר התורה לבית הכנסת על שם יהונדב הירשפלד הי"ד. במאחז מעוז אסתר: (צילום: מתנאל רחמים)

thumb|300px|leftthumb|300px|left

ההרס בנובמבר 2009[עריכה | עריכת קוד מקור]

רונית עצר דיווחה בערוץ שבע הרס ופינוי במאחז מעוז אסתר

כוחות משטרה, יס"מ ומג"ב הרסו לפני זמן קצר ארבעה מבנים במאחז מעוז אסתר הסמוך ליישוב כוכב השחר שבבנימין.

הבוקר הגיעו למקום כוחות משטרה ויס"מ על מנת לבצע פינוי. התושבים דיווחו כי למאחז בו שישה מבנים הגיעו שני טרקטורים ועשרות כלי רכב של משטרה, מג"ב ויס"מ.

עשרות תושבים במקום נערכו למאבק אך פונו על ידי הכוחות הרבים שהרסו את המבנים ביניהם גם מבנה בית הכנסת.

בתנועת נאמני א"י אמרו בתגובה כי "היד הכורתת אשר מונפת נגד המתיישבים לא תשיג מטרתה לעולם. אנו נמשיך לבנות בכל מקום וזמן בארץ ישראל".

גם בחודש אוגוסט בוצע פינוי והרס במאחז. המתיישבים במקום התחייבו לחזור ולאייש את המאחז מיד וכך עשו.

ההרס במאי 2009[עריכה | עריכת קוד מקור]

אירועי כיסלו תשפ"א[עריכה | עריכת קוד מקור]

הכניסה למעוז אסתר, בשבוע שעבר צילום: מוטי מילרוד

מאת: הגר שיזף - כתבת הארץ - 5 בינואר 2021 הגר שיזף

הפתיח -רק כמה מאות מטרים מפרידים בין הגדר המקיפה את ההתנחלות כוכב השחר לקבוצת מבנים ארעיים. מבחינת המתנחלים, אלה שכנים ידידותיים. אנשי המאחז הקטן מעוז אסתר. ארבעה מבנים בלבד יש בו. אחד מהם היה ביתו של אהוביה סנדק. למעשה הוא היה כבר דור שני במאחז הזה. הוריו נמנו עם מקימיו.

"כשהגעתי לגבעה בפעם הראשונה עוד חשבתי שנערי גבעות זה מוזר. אבל אז ראיתי שמדובר באנשים שאומרים בתמימות — אנחנו רוצים לבנות את הארץ ונלך על זה"

ירושלים גוזלן, בת 19 בדומה למאחזים לא חוקיים אחרים, גם מעוז אסתר נבנה על קרקע פלסטינית פרטית. בחודש שעבר, כך לפי השמועה החמה בגבעה, היה אמור להתפנות בידי המינהל האזרחי — ולא בפעם הראשונה. כבר יותר מעשור שהוא עולה על הקרקע ויורד ממנה. במאחז דיברו על 22 בדצמבר כיום הפינוי שנקבע. אך דחפורי המינהל לא באו, אולי זה קשור למה שאירע יממה קודם — אז נהרג סנדק, בן 16 וחצי במותו, במהלך מרדף משטרתי. כזה שיצא לדרך לאחר שנער הגבעות הצעיר נחשד ביידוי אבנים בסביבת מקום התנחלותו.

מאז שמו של סנדק מוזכר תדיר. מותו הצית גל של מחאות בגדה ובירושלים, וחלק מהן נהפכו להתפרעויות אלימות נגד פלסטינים ורכושם.

עוד קטע - שלט דק, מעגל אבנים סביבו, מקדם את פני הבאים לגבעות שמעוז אסתר יושב עליהן. "בדרך לארץ ישראל השלמה", נכתב בתחתיתו באותיות דפוס מודגשות. השטח רחב יחסית, מרחק לא מועט מפריד בין המבנים ולא בכדי. שומרים כאן על מרחק נגיעה ארוך טווח. במבנה אחד מתגוררות שש נערות. בשני יש מקום לשישה בנים. עוד שני מבנים משמשים זוגות צעירים שהתחתנו, לרוב בשנות העשרה המאוחרות לחייהם. "המקום הוא בקדושה", אומר ל"הארץ" הרב מאיר גולדמינץ, שייעץ לבני הנוער איך לחיות בהפרדה מגדרית. "לא רק שאין כניסה למבנה של המין השני, אלא הגבעה כולה היא שטח סטרילי: או רק של בנים או רק של בנות". ההפרדה נשמרת בכל. בתורנויות שמירה הבנים נזהרים מפני כניסה ל"גבעת הבנות", וכשצריך להעביר מסר, הדבר נעשה על ידי שליח — אחד או אחת מבני הזוג הנשואים.