סיור 1: סטלה-מאריס, שכונת בת גלים ובית החולים רמב"ם בחיפה[עריכה | עריכת קוד מקור]

ראו ערך מורחב:עמיתים לטיולים: סטלה-מאריס, שכונת בת גלים ובית החולים רמב"ם בחיפה

הטיול לסלה מאריס.png

סטלה-מאריס, שכונת בת גלים ובית החולים רמב"ם בחיפה בהובלת עמית הורן - "עמיתים לטיולים" - סיור שהתקיים ביום שישי ערש"ק פרשת נצבים-וילך, כ"ד אלול תשע"ד 19.9.14

במהלך הסיור בקרנו במנזר כוכב הים ובאתרים שסביבו, ירדנו לקפלת אליהו, לבונקרים הבריטיים ולמערת אליהו, המשכנו לטיילת חוף בת גלים לסיור לאורך שכונת היוקרה המנדטורית וחלפנו על פני "הקזינו", עברנו בתחנת הרוח הגרמנית מהמאה ה-19 וסיימנו לצד בית החולים הממשלתי המנדטורי ושני המנזרים שבמתחם רמב"ם.

סיור 2:המושבה הגרמנית והעיר התחתית של ימי העותמאנים[עריכה | עריכת קוד מקור]

ראו ערך מורחב:עמיתים לטיולים: חיפה - המושבה הגרמנית והעיר התחתית בתקופה העות'מנית

המסלול המשוער

נבקר בבית הקברות הטמפלרי הגרמני, בקבר אליס ובבית הקברות הבריטי הצבאי. נמשיך לחיפה-אל-עתיקה, לקברים מבית שני ומימי הביניים ולקבר ביזנטי, נמשיך אל המושבה הגרמנית, נסקור כמה מבתיה וסיפוריה, ואל מול הגנים הבהאיים נספר את סיפור הבהאיים בחיפה. דרך מבנים עותמאניים ניכנס למקבץ גנים בהאיים קטנים בסמטאות שאינם מוכרים לציבור הרחב, נמשיך ברחובות לאורך בתים תורכיים עד לכיכר העיר התורכית, נחלוף על פני שרשרת כנסיות מהתקופה העותמאנית: יוחנן הקדוש, מנזר האחיות הכרמליטיות, הכנסיה היוונית קתולית, בית הקברות היווני קתולי, הכנסיה המרוניטית, הכנסיה הלטינית, כנסיית הכרמליטים היחפים, הכל לפי ההספק והזמנים. נעפיל אל בית הכנסת שבו התפלל ר' נחמן מברסלב (AKA: נ נח נחמ נחמן מאומן), נתאר את הכרך הצפוף ומוקף החומה, הרובע היהודי הישן, נעבור בשני מסגדי העיר העותמאנית, בבית הסראייה, בתי הקברות המוסלמיים, ארמון וחמאם אל פאשה, הרובע היהודי החדש ונקנח בתחנת הרכבת שהייתה הסמל של רכבת העמק והשער אל הים התיכון.