Family Wiki
Advertisement

ערך זה נכתב על-ידי אלמוני. היות ולא מצאתי בו פסול השארתי אותו, אך חסמתי אותו מפני שינויים - על מנת שלא יבוצעו בו תיקונים לא מבוקרים ב"ה

פדופיליה – כיצד להתמודד

לצערנו הרב, הינו עדים לאירוע מצער של פדופיליה, האירוע אירע ברחובות בקהילה דתית ע"י פדופיל שפגע בילדים במשך שנים, אותו פדופיל כיום נמצא במעצר בית, ממתין למשפט, הפדופיל ישב בעברו בכלא למשך 3 שנים על פגיעה בילדים, שוחרר, לאחר שגילה שהמגזר הלא דתי אינו מתאים לו, התחיל תהליך של "חזרה בתשובה" (בכול אופן למראית עין: גידל זקן ארוך מאוד, הניח על ראשו כיפה של "יחי" לבש בגדים כחרדי לכל דבר וכו'), בנוסף לאותו פדופיל, היה פדופיל אחר באותה קהילה שפגע בילדים במשך עשרים שנה!!! תארו לעצמכם בכמה ילדים אותם פדופילים פגעו, כמה ילדים גדלו עם בעיות נפשיות שלא ניתנות לתיקון – נזק בלתי הפיך!!! כמה מקרים היו נמנעים באם היו מתלוננים במשטרה במקרים הראשונים. שורות אלו נכתבו על מנת לעזור ככול האפשר להורים ולילדים אשר עברו אירוע דומה ואינם יודעים כיצד להתנהג, כך קורה בתחילת האירועים המצערים האלו – לא יודעים מה לעשות! התפרציות של בכי, כעס ותסכול על כל מי שידע ולא גילה, דרך אגב (המשפיע באותה קהילה טען על אותו פדופיל: "הוא כבר שנים הבטיח לנו שהוא יפסיק והוא עדין לא מפסיק"). הורה אחד שבנו נפגע מהפדופיל סיפר שכל תפילה הוא מקלל את כל מי שידע ולא סיפר מבחינתו הוא שותף לעברה. כמובן שלא כל האירועים דומים אך עיקר הדברים מובאים כאן:

1.ראשית לכל דבר יש להגיב בתבונה! לא לכעוס בשום פנים ואופן על הילד/הילדה כי באמת הם לא אשמים באירוע המצער שהם חוו וקרוב לודאי שהאירוע נחרט חזק מאוד בנפשם – לצערנו הרב, במידה והאירוע סופר ע"י הילד הנפגע יש לעודדו על כך שגילה אומץ רב ובזכותו ילדים אחרים לא יפגעו והמעשה אשר נעשה – הפגיעה ע"י הפדופיל היא מעשה רע והוא לא אשם!!! (ילדים רבים מרגשים רגשי אשמה שפגעו בהם, הם חושבים שיש להם חלק במעשה והיה עליהם להגיב אחרת, מצער הוא שמרבית הילדים קופאים כאשר נוגעים/פוגעים בהם והם לא מסוגלים אפילו לצעוק, לאחר מעשה הם מגלים שהם טעו שלא צעקו, אך שוב זה לא באשמתם).

2. לגשת למשטרה ולפתוח תיק על הפגיעה, עדיף לא לספר על כך לבני אדם נוספים על פתיחת התיק מכוון שמידע זה עלול להגיע לפדופיל והוא יכול להעלים ראיות, בדרך כלל במחשב של פדופילים יש מלא סרטים/תמונות של קטינים הם גם מחזיקים בבתם משחקים וכל מיני צעצועים בכדי לפתות ילדים, אולי כאן המקום לציין במידה ויש התלבטות האם לפנות למשטרה? התלבטות זו קיימת בעיקר במגזר החרדי/דתי, בשיחות שערכנו עם רבנים, רבנים מוכרים ממלצים ללכת למשטרה ולפתוח תיק, הרי פסוקים מפורשים מובאים בתורה: לא תעמוד על דם רעך (ברגע שאתה יודע על אדם הפוגע באחרים ואתה מתעלם מכך אתה למעשה שותף לדבר עברה וגורם לפגיעה בילדים נוספים, ואהבת לרעך כמוך: כפי שאתה לא רוצה שילדך יפגעו כך תעשה שילדים אחרים לא יפגעו ועוד פסוקים רבים המתארים את חשיבות שמירה על אדם אחר, נציין כי רב הטוען שאין צורך ללכת למשטרה, אותו רב לא מבין במאומה בהשלכות האירוע על הילד והתוצאות בהם ילדים נוספים יפגעו ע"י אותו פדופיל באם לא יתפס, ודמם של אותם ילדים תלוי בצוארו ובצואר הוריו שהרי לעיתים פשוט נוח להורים לשאול בעצת רב ולשמוע תשובה מסוימת בכדי לא לעשות מעשה. וסוף דבר הכול נשמע את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור).

3.מומלץ כי ילד/ה הנפגע ע"י פדופיל יחקר ע"י מכון בית לין (כותב שורות ביקר במכון לין בביה"ח שיבה ושוחח עם החוקרות), המכון הינו ידידותי מאוד ויש במכון חוקרות המתאימות לכל המגזרים, למגזר החרדי יש חוקרות חרדיות, המדובבות את הילדים באופן מאוד נעים ובכך הילד מתאר את אשר אירע לו ובמידה מסוימת זה מקל עליו – עצם הדיבור על האירוע משחרר את הילד, לאט, לאט, מהתחושות שנגרמו לו כתוצאה מהפדופיל. חשוב להורים לדעת כי החקירה במכון לין עולה עשרות מונים לחקירה ע"י חוקרת נוער, הרבה המקום גורם, מכון לין נראה גם חזותית כמקום לילדים.

4.לאחר האירוע חשוב תמיד לדבר עם הילד ולהזכיר לו שיש לו למי לספר וכל דבר! ולעטוף אותו בחום ואהבה, ילדים רבים לאחר אירוע פגיעה מפדופיל נהפכים לסגורים, פוחדים לשון לבד, בורח להם שתן בשנה, חלקם אף מתחילים לפתח בעיות נפשיות היכולות להמשך עד סוף חייהם ר"ל ומצריכות טיפול פסיכולוגי מתאים.

5.ילדים אשר חוו אירוע ע"י פדופיל בעל חזות חרדית, אירוע זה יכול לגרום להם לשנוא את הדת, לשנוא חרדים ולהתרחק קיצונית מכל סממן דתי – לכן חשוב להבהיר לילד כי אותו פדופיל למעשה לעולם לא היה אדם דתי אלא פשוט מתחזה, והוא לא מיצג את כל הדתים/חרדים, קיום שיחות נפש מהווה משקל גדול להוציא את הילד מאותם תחושות בהם הוא חי כתוצאה מאותו אירוע מצער.

6.חשוב למצוא מטפל (יועץ) מתאים אשר יכול לסייע לילד לפרוק את תחושותיו, כיום, כתוצאה מריבוי מקרה פדופיליה ניתן לקבל שירות זה ממוסדות הרוחה (קיים ארגון בשם אלי היכול לסייע).

7.לאותם פדופילים ברצוננו לומר אתם פשוט הורסים ילדים – הורסים להם את החיים, תתפללו על עצמכם והרבה אולי זה יכול לעזור (תוכלו להעזר בספרים בגן האמונה/ בשדה יער של הרב שלום ארוש המסביר כיצד לצאת מהתמכרויות), ואם אתם לא מסוגלים להפסיק עם אותם מעשים רעים – פגיעה בילדים חפים מפשע עדיף שתתאבדו – הצער שאתם גורמים לעתים קרובות הוא בלתי הפיך.

8.מייל זה נכתב לסייע במקרה של פגיעה בפדופיליה, אנא העבירו תוכן מייל זה לרשימת התפוצה שלכם.

Advertisement