Family Wiki
Advertisement
הלוגו של האתר

אתר צמחיית ישראל ברשת מכיל מאגר מידע נרחב על צמחי ישראל: תכונות הצמחים, מפות תפוצה, מאמרים, מצגות וצילומים רבים. האתר בניהול האוניברסיטה העברית בירושלים.

כתובת האתר

על אודות האתר[]

המידע בבסיס הנתונים ורוב התמונות באתר הן פרי עבודותו רבת השנים של פרופ' אבינעם דנין . המצגות הן הרצאות שהכין פרופ' דנין במהלך שנות ההוראה במחלקה לאס"א באוניברסיטה העברית והרצאות שהגיש בכינוסים מדעיים בארץ ובחו"ל להמחשת מחקריו. מצגות רבות הוכנו במיוחד ל"צמחיית ישראל ברשת". כאן התבססנו על ההנחה שרצון המרצה להרצות ורצון הציבור להאזין להרצאות עשויים להפגש ביעילות גבוהה בזמנו החופשי של המתבונן ב"רשת". שני ספרים אלקטרוניים נכתבים בהמשכים באתר; בכל שבוע מופיע קטע המצטרף לפרקים הרבים שנכתבו בספר "בעקבות צמחים" (החל מיולי 2007) ובספר "הצומח בישראל ובשכנותיה" (החל מנובמבר 2009). למגוון הנושאים ופירוטם ראה תוכן העניינים.

צמחיית ישראל ברשת - האתר החדש[]

מגדיר_הצמחים_החדש_של_"צמחיית_ישראל_ברשת"-0

מגדיר הצמחים החדש של "צמחיית ישראל ברשת"-0

מגדיר הצמחים החדש של "צמחיית ישראל ברשת"

ברק דנין הודיע: מגדיר הצמחים החדש כולל חיפוש על-פי מיקום, מתקדם יפה והוא כמעט מוכן. אתם מוזמנים להציץ על הקלטה של שימוש בו בגירסת הפיתוח. בקרוב תוכלו להשתמש בו בעצמכם.

שימו לב לאפשרות לבחור כמה תכונות, לאפשרות לחפש לפי מיקום (תפוצה) ולזריזות שבה (רוב) התוצאות מופיעות. הצמחים מאורגנים לפי משפחות וסוגים, אבל אפשר גם לצפות בהם ממויינים לפי שמות לועזיים או עבריים, ללא התייחסות למשפחות (לא מוצג בסרטון). ו-כן, אנחנו יודעים שארגמן הוא לא כתום :-) זה עדיין בעבודה.

מומלץ להגדיל למסך מלא לאחר הפעלת הסרטון – לחצו על כפתור "ארבע הפינות" בצד ימין למטה של הסרטון.

הרקע במשך שנים, אוהבי העולם הענק של צמחיית ישראל, היו צריכים להסתפק במדריכים מיושנים, בספרים שנקרעו או נרטבו בסיורי השטח בשדה. שיטות ההגדרה לא היו מעודכנות וטלפונים ביום חופש או סופשבוע לחברים טובים, שגרים קרוב לאזורי פריחה כדי לשאול "ראית אם אירוס הארגמן כבר פורח השנה?"

זה היה טוב בשבילנו בעבר. היינו רגילים – לקרוא ספרים, להתייעץ עם חברים בטלפון.

המציאות היום שונה

ילדינו כבר לא רגילים להחזיק ספר, בוודאי שלא בשטח, וכדי להתייעץ עם חבר הם רגילים לפתוח פייסבוק או אפליקציית שיתוף חברתי זו או אחרת. משנה לשנה אנו רואים איך ילדים (ואנחנו כמבוגרים בעקבותיהם), פחות מעוניינים ללמוד על הצומח בשדה, לקחת חלק בטיולים משפחתיים ולהוציא את הראש מהגאדג'ט הפרטי שלהם, אייפון, אייפוד, או כל מסך קטן אחר.

עוד על המגדיר החדש[]

אנחנו שמחים מאוד לבשר לכם שחלק ראשון מתוך אתר "צמחיית ישראל ברשת" החדש התחיל לעבוד: מגדיר הצמחים זמין ופעיל באתר! יחד איתו גם עמודי הצמח החדשים.

לצפיה במגדיר הצמחים החדש: http://flora.org.il

כמה דברים מעניינים במגדיר החדש:

מגדיר מהיר ומשופר המאפשר שליפה לפי כמה ערכים של אותה תכונה (למשל: גם שיח וגם בן-שיח)
עמוד צמח משופר המכיל צילומים גדולים, מפות תפוצה ותצוגה גרפית של מועדי הפריחה.
בחלק מהצמחים (חפשו למשל תלתנים) תמצאו בעמוד הצמח תמונות דיאגנוסטיות המאפשרות לזהות באופן ייחודי את המין המוצג
תמיכה בסמארטפונים - אפשר להשתמש במגדיר גם בשטח

המגדיר הוא חלק ראשון מתוך כמה; האתר החדש יכיל עוד מספר איזורים שעדיין אינם מוכנים, כולל איזור הפורומים, גירסה אנגלית של האתר, קורס בוטניקה בוידאו ועוד. כמובן שנעדכן אתכם בהמשך, כשיתפרסמו החלקים הנוספים.

נשמח לשמוע מה דעתכם על האתר החדש, השיבו למכתב זה או כתבו לנו כאן.

הגדרה נעימה,

פרופסור אבינעם דנין וברק דנין

צמחי ישראל ברשת[]

אתר מחודש של דר' אבינועם דנין להגדרת צמחי ארץ ישראל. בנוי בצורה נוחה ומאפשר הגדרת צמחים. קיים גם פורום בו ניתן לעלות תמונות, שצולמו מקרוב עם פירוט מלא של העלים הפרח ואם ניתן גם הפרי. תשובה ניתן לקבל במהירות.

כמו כן לכל פרח מוצגות התכונות האופייניות, המאפשרות הגדרה ראשונית.

האתר כולל גם קישורים לספרות, המתארת כל צמח וצמח.

מומלץ ביותר

להלן דוגמא מעמוד באתר

מ גדיר צמחים דנין.png
Advertisement