קבוצות הרכישה היו לשיטת קנייה נפוצה לדירות. ביחוד נפוצה השיטה בעיר מודיעין ובישוב חריש.

נמרוד רוסו כתב על הקבוצות באתר דה-מרקט מיום 17 באוקטובר 2014 תחת הכותרת:"מחירי מציאה או הימור מסוכן: קבוצות רכישה במודיעין מוזילות דירות בחצי מיליון שקל.

בכותרת לכתבה נכתב:"גל חסר תקדים של קבוצות רכישה שוטף את העיר מודיעין, רגע לפני נעילת המכרז לשיווק הקרקעות של שכונת נופים, שבה ייבנו 1,800 דירות. הקבוצות נלחמות על כל זוג, ואילו הקבלנים, שמחיריהם גבוהים בכחצי מיליון שקל בממוצע, טוענים לשרלטנות". בין השאר הכתב מציין:

  1. ממקור לא מצוטט:"בעיה נוספת היא שעל פי רוב בחוזים שמוצעים לחברי קבוצות, מלוא התשלום לחברת הניהול נעשה כבר עם תחילת הפרויקט. זאת אומרת שחברת הניהול מקבלת את הכסף, ואז נרגעת. כל המוטיבציה להמשיך ולדחוף את הפרויקט קדימה במהירות המירבית, שהיא האינטרס של חברי קבוצת הרכישה, נעלמת. הרעה החולה המרכזית של קבוצות רכישה היא שבניגוד ליזם, שאצלו יש קשר ישיר בין היכולת שלו להביא את הפרויקט לידי סיום והיכולת שלו להרוויח, בקבוצות הרכישה אין קשר כזה".
  2. כאן המקום לציין כי בניגוד ליזמים, מנהלי קבוצות רכישה אינם 
מתחייבים בפני המצטרפים לעמותה על מחיר סופי - וכך עשוי מי 
שמצטרף אליהן לגלות כי מחירה הסופי של הדירה גבוה משמעותית ממה ששיער. לבסוף, קיימת אפשרות שלישית, והיא שהמחיר הריאלי לדירה נמצא איפשהו באמצע. משה תורן, מנהל קבוצת רכישה מצוטט:"תורן: "אין התחייבות למחיר מקסימלי, כי בקבוצת רכישה הרוכשים הם היזמים. הם חוסכים 20% עלות רווח יזמי לעומת רכישת דירה מקבלן, והמחיר הוא רמת סיכון מסוימת לחריגה. עם זאת, חריגה של 10% היא לא סבירה. אם תהיה סטייה, היא תהיה של 2%–3%, 5% מקסימום".

לסיכום הכתבה:"מרות כל החסרונות האלה, עדיין המקור סבור כי תפקידן של הקבוצות בשוק הנדל"ן כיום הוא חיובי: "בשורה התחתונה, הן לא מאפשרות לחברות יזמיות להפקיע מחירים", הוא אומר. "העמותות וקבוצות הרכישה הן לא דבר רע. המדינה פשוט צריכה להכניס לתחום הזה הרבה יותר רגולציה". ואולם, לדבריו, הבעיה היא שכיום אין ועד למכרז הקרוב על קרקעות מודיעין - גם לא יהיה ועד כזה - והרגולטורים היחידים הם רוכשי הדירות.