שתי השכונות החדשות בקדומים: מעוז עידו וקול צופיך - מבט מהצפון

ה"לוגו" - מתוך אתר החברה

ה"צוות" -כארבעים עובדים יהודים מכל מקצועות הבניין

קדומים לעד-לבניין עדי עד הוקמה בשנת 2010 על ידי נחמן זולדן מראשוני התושבים ב"קדומים" ומבוני היישוב, בעל ותק רב ונסיון של עשרות שנים בעולם הבנייה . זולדן היה בעבר מהשותפים של חברת קדומים 3000 שבנתה פרוייקטים רבים ביהודה שומרון ואת פרוייקט הדגל "מעלה הזיתים" בירושלים. החברה מתמחה ביזום, תכנון, פיתוח ובהקמה של שכונות מגורים באיכות וסטנדרט גבוה במיוחד בעיקר ביהודה ושומרון וירושלים. בבתים שבנה נחמן זולדן ברחבי הארץ מתגוררים מאות משפחות שנהנים מדירות מרווחות שכנים טובים ואיכות חיים.

שכונות חדשות בקדומים[עריכה | עריכת קוד מקור]

החברה מחוייבת לאיכות וסטנדרט גבוה במיוחד, מקפידה על איכות חומרי הבניה ועל תכנון קפדני. כיום החברה בונה שתי שכונות חדשות ביישוב קדומים, החברה מקפידה להעסיק עשרות עובדים פועלי בניין יהודים. החברה גאה בייחס האישי ללקוחותיה ומשקיעה הרבה עמל ואהבה בתכנון האיכותי של השכונות והבתים אותם היא בונה. החברה רואה לעצמה זכות להיותה שותפה בחידוש ההתיישבות בשומרון, גם בשעות קשות של ההתיישבות נחמן זולדן המשיך להשקיע בפיתוח שכונות תחת ערפל כבד של חוסר וודאות ומצב בטחוני לוט בערפל- כשהמצב הבטחוני התהר פתאום צמחו שכונות חדשות וצעירות שהוסיפו לישובים אנשים איכותיים ותרמו להתפתחות ההתיישבות.

הצוות[עריכה | עריכת קוד מקור]

צוות העובדים המיומן ושביעות רצונם של הרוכשים הם שהפכו את חברת קדומים לעד למותג מוביל בבניה של שכונות מגורים ביהודה ושומרון. הרוכשים דירה בקדומים לעד נהנים מחברה בעלת איתנות פיננסית המספקת ללקוחותיה בית לחיים ברמת גימור מהגבוהים הקיימים כיום.

על יזם השכונה[עריכה | עריכת קוד מקור]

נחמן זולדן - היזם

מנחם כהן מהעלון לשבת כתב השיחת השבוע של חב"ד על הנושא:כן ירבה וכן יפרוץ בתוך הוויכוח הסוער סביב 'חוק החרם' (שהוא בעצם חוק נגד החרם), לא שמענו כל-כך את המוחרמים, שהחוק בא להגן עליהם. למשל, חברות המשקיעות ביהודה ושומרון. נחמן זולדן (62), מנהל חברת הבנייה 'קדומים לעד', מחברות הבנייה הגדולות ביהודה ושומרון, אינו מתרגש מהחרמות: "החרמות משיגים בדיוק את ההפך. ככל שיש יותר חרם, יש יותר התעניינות בתוצרת ההתיישבות. גם מפעל שנקלע לקשיים צריך לדעת שזו תופעה זמנית והיא תחלוף מהר מאוד".

את המוטו שלו זולדן מנסח בשלוש מילים: "רק ביהודה ושומרון". הוא מצהיר: "אני לא עברתי את הקו הירוק. אני מרגיש שליחות לבנות רק בתוך יהודה ושומרון. זה הבית של כולנו".

בגדי המלכות - שמו של זולדן עלה לכותרות לפני שלוש שנים, לאחר שבנו הרביעי, עידו הי"ד, נרצח בידי שלושה מחבלים כשהיה בדרכו הביתה, בשעת לילה מאוחרת, סמוך לקדומים שבשומרון. כאשר לכדו כוחות הביטחון את הרוצחים התברר שהם 'שוטרים פלסטינים'.

"עידו היה פועל בניין", אומר האב השכול. "בגדי הבנייה המאובקים היו בשבילו הכול. הוא קרא לזה 'בגדי המלכות'. רק את זה הוא רצה ללבוש, כל היום. הבנייה בשטחי יהודה ושומרון לא הייתה בשבילו עבודה בלבד. הוא ראה בה את החיים, את השליחות שלנו".

לבנות וליישב - זולדן חי ונושם את יהודה ושומרון בכל רגע ביממה. "אני מרגיש שבעשייה שלי, בבנייה שלי, אני מממש את תכלית קיומי. אני לא רוצה שבעוד כך וכך שנים ישאלו אותי 'איפה היית?'. אז הנה, עכשיו אני כאן, בונה, מיישב ומפריח את השממה". השיחה עם זולדן מתקיימת כשהוא באתר בנייה עם פועליו. "אנחנו כעת עובדים על בניית שתי שכונות חדשות בקדומים, 'קול צופייך' ו'מעוז עידו', על-שם בני", הוא מספר בהתרגשות.

וכשזולדן שב מזכיר את בנו, הוא מרגיש חובה להעלות את 'אני מאמין' שלו. "עידודי שלי (הוא מכנה אותו בשם החיבה) יזם שבחברת הבנייה יועסקו יהודים בלבד, מה שנקרא 'עבודה עברית'. כבר מילדות היה מדבר על השאיפה להעסיק יהודים בלבד. לא אחת היה טוען שכאשר אנחנו מפקידים את בניין הארץ בידי הערבים, אנחנו למעשה מערערים את בסיס ההתיישבות שלנו. זה היה עיקרון אצלו".

מהקפאה יצאה בנייה - את השאיפה הזאת אכן הגשים בנו: "כשעידודי השתחרר מהצבא הוא החל לגבש חבורה של עובדים יהודים מרחבי הארץ. כיום יש לנו ברוך השם כארבעים עובדים, כולם יהודים, מכל הזרמים. יש דתיים וחרדים, אבות למשפחות ברוכות ילדים וכאלה שאינם דתיים. זו חגיגה של ממש להסתכל על כולם עובדים יחד".

החוק נגד החרם מעודד את בעלי המפעלים המתלבטים אם כדאי לייצר מעבר ל'קו הירוק', לנוכח חרמות של גורמים פוליטיים. "בתקופת ההקפאה ביהודה ושומרון ניזוקנו כלכלית", אומר זולדן. "המצב היה קשה. לא היה אפשר לבנות בית אחד ונאלצנו לשבות שנה שלמה. אבל ההקפאה התנדפה, ועכשיו איננו מפסיקים לבנות".

קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]