Family Wiki
Advertisement

ביום 21 בינואר 2013 העלתי ליו- טוב את הסרטון. להלן מכתב הלוואי והתגובות.

נתיבי_תחבורה_בקדומים

נתיבי תחבורה בקדומים

נתיבי תחבורה בקדומים

מכתב הלוואי[]

לכבוד

תושבי קדומים היקרים, רפי ינקלביץ כתב לי: על מיקומה הבעייתי של הטרמפיאדה ועל הצורך לתכנן את הכניסה לישוב דרך מכיכר הורדים יצאתי לצלם את נתיבי התחבורה בקדומים מצאתי עוד כמה בעיות אך לא התעלמתי מן ההישגים: רשת כיכרות שבעת המינים (יש כבר ארבע) והמבצע ראוי לציון ליד ישיבת קדומים יישר כח לעוסקים במלאכה

תגובת ראש המועצה[]

מר חננאל דורני צפה בסרטון והנה הערותיו

דני שלום,

יישר כוח לך ולרפי על האיכפתיות ועל היוזמה. מספר נקודות התייחסות:

  1. דרך המים- רעיון מצוין ומתבקש. כבר לפני כשלוש שנים הגשתי בקשה להפקיע אדמות פרטיות לצורך סלילת ציר ראשי לכניסה לקדומים. התנאי היה פתיחת הנתיב באופן מלא לכל תושבי קדום והסביבה. מובן שלא הסכמתי לכך ולעת עתה הנושא לא מקודם, עד אשר נזהה שינוי מדיניות במינהל האזרחי ובמשרד הביטחון.
  2. גן הפיל - לא זו בלבד שלא יצומצם, אלא השטח הקיים ישודרג בעז"ה והגן יכיל מקומות חניה ברחוב ברקת, משטח גומי מתקדם, מתקנים חדשים, במה קבועה, תאורה חזקה ועוד. הגן יהיה המרכזי בקדומים.
  3. בכפוף לנ"ל, הבעיות בטרמפיאדה אכן קשות. חשבנו לפתור את הבעיה עם הרחבה למטה באמצעות עמודי תמך. כרגע ירד עקב קשיי היתכנות הנדסיים ותקציביים. לא זנחתי את הרעיון.
  4. אני מקווה שחברת נתיבי ישראל (מעצ) תחל בחודשים הקרובים להסדיר את צומת הכניסה לקדומים, אותה לא הזכרת, אך היא אינה בטיחותית.
  5. השבוע יותקנו תמרורי אין כניסה מהציר הראשי למעלה דוד.
  6. התייחסת לציר העולה מקדומים צפון לאולפנא. אנו בשלבי סיום תכנון של מדרכה לכל אורך הציר מכיכר התמר עד הכניסה לקדומים צפון.

אגב, יש קטע בסרט שהמצלמה מונחת דלוקה. (נמחק בגירסה המתוקנת)

בברכה, חננאל

תגובת רפי ינקלביץ[]

דני,
מדהים מדהים מדהים
כל הכבוד
רפי
נ.ב המועצה בשיתוף קרן הקיימת לישראל מתכוננת להגדיל עתה את גן הפיל ,להוסיף ציוד לקמפינג וכמובן יותר מכוניות חונות המבקשות להנפש בגן זה. בברכה

תגובת יוסי פרי[]

דני בקר טוב
אין ספק כי יש בעיות נוספות בנושא הכבישים בקדומים.
ראה את הכביש המרכזי כולו מלא טלאים או לחליפין בורות אשר פגעות ברכבים שלנו. ראה את כיכר הרימון, הכיכר יפה אך הכניסה למעלה לכיוון הברכה צרה מאוד עד כדי כך שאם עוצר אוטובוס בתחנה לא ניתן לנסוע כלפי מעלה .
ראה את הכביש היורד לכיוון קדומים צפון בפיתול המסוכן יש תחנת אוטובוס שזה מפגע בטיחותי ממדרגה ראשונה.
הכביש לא מתוחזק כלל.
ושלא נדבר על הנהגים עצמם כל אחד עוצר בכל מקום שהוא רוצה כן אדום לבן לא אדום לבן באמצע כיכר ועוד כהנה וכהנה דוגמאות.

בברכה יוסי פרי
מנהל אתר "תוניסיה מורשת"
http://tunisia.co.il

תגובת יאיר סגל[]

לדני ורפי תודה על המחשבה והביצוע.
אני מבקש להעיר לכם,ודרככם לחננאל.

חשוב לתכנן "בגדול" תוך ראייה למרחוק,אבל יחד עם זה חשוב לא פחות לפתור בעיות דחופות גם בפתרונות ביניים.

אי אפשר לדחות תיקוני כביש וסתימת בורות מסוכנים רק בגלל שמתכננים בעתיד לשפץ ולהרחיב את כל הצומת.

צומת הטרמפיאדה חייבת פתרון. כפי שהיא היום זו סכנת חיים. וחיי אדם קודמים לכל. ההתייחסות לצומת חייבת לקחת בחשבון את קיום הטרמפיאדה.

מסורת הטרמפים בקדומים,כמו בשאר הישובים הקהילתיים בשומרון, מסורת זו היא חלק מובנה מרוח הישוב.

פיתוח עתידי של גן הפיל זה חשוב אבל זה יקח יותר מידי זמן. לצומת הזו אין את הזמן הזה.

הפיתרון לצומת הזו הוא ככר. ולא צריך ככר ענקית. ככר בגודל שתאפשר תנועת האוטובוס במהירות איטית. כן, נהגי האוטובוסים ילמדו שבישוב נוהגים לאט. נהגי אגד ואפיקים ילמדו לנסוע בישוב כמו נהגי החברה לפיתוח שומרון. לאט ובזהירות.

כדי לבנות ככר כזו צריך להרחיב את הצומת. ואכן בכל אחת מפינות הצומת יש היכן "לנגוס" שטח.

לגן הפיל לא יקרה שום דבר אם הפינה המובלעת הצמודה לצומת תילקח ממנו.
"בואדי" שממול,מאחורי הטרמפיאדה, אפשר לעשות מילוי יחד עם הארכת צינור ניקוז מי הגשם. את בית הספר למוסיקה בנו,ברוך ה', באופן שמאפשר הרחבת הצומת.
הפיצריה תישאר על מקומה,גם אם ירחיבו את הצומת על חשבון חניית רכב המשלוחים.

יש פתרון מיידי לצומת.
פתרון בעלויות קטנות יחסית.
אסור לדחות את הביצוע .
אסור להמתין לתכנונים "הגדולים".

ובעניין אחר.
כבר פניתי בעבר אל מחלקת הבינוי של המועצה בבקשה להפוך צמתים בקדומים לככרות קטנות. ככר פותר את כל בעיית חוסר הראות שבצומת.
יש הרבה צמתים בעייתיים בישוב. הרבה מעבר לאלה שהוצגו בסרט.
נעניתי שיש תקן מחייב לרדיוס ככר, ובצמתים שבשכונות פנימה אין את המקום לכך. הפניתי את תשומת ליבם לככר הקטנה והיעילה שבחזית אולמי השרון בכפר סבא. טענתי שמה שמותר לעיריית כפר סבא בודאי מותר ואפשרי למ.מ.קדומים. אפשר לגשת לארכיב הבינוי של כפר סבא, לראות מי המתכנן של ככר אולמי השרון. מתכנן זה יכול להתפרנס יפה גם בקדומים.

ברור לכולנו שבסך הכל המועצה שלנו היא מועצה קטנה.מועצה שתקציבה מוגבל ביותר. ואני אישית באמת מלא הערכה על כל התקדמות ופיתוח במסגרת המגבלות הקשות.
אבל אני חושב שדוקא אילוצים אלה מחייבים פיתרונות "קטנים", זולים יחסית ויעילים. רק כך אפשר יהיה לתקן תקלות ,ישנות וחדשות, בפריסה גדולה,ולא להשקיע את כל מאמצי הפיתוח בנקודה אחת.

ברכה והצלחה לכולנו.

Advertisement