המפה נטענת...
המפה נטענת...

מבט מקרוב

מבט מעל

מבט לעבר הכניסה לקרייה

קריית המוזיאונים של קליארי' (Cittadella dei musei) נמצאת בשיפוע הצפוני בו מצויה מצודת העיר קליארי. הכניסה למוזיאונים היא מכיכר ארסנל, שם שמקורו במחסן הנשק והתחמושת שבו השתמשו שליטי העיר מפיימונטה. ליד הכניסה למוזיאונים יש אזור ששוחזר לצורתו המקורית.

הכיכר המובילה לקריית המוזיאונים נמצאת מצודת סנט-ראמי

תולדות המקום[עריכה | עריכת קוד מקור]

אזור המצודה היה בשימוש כבר בימי הפיניקים, קרתגו וורומא העתיקה. יש בו שני אזורים שבהם נמצאו שרידים מתקופות אלו. בימי שלטון הרפובליקה של פיזה היה אזור הממשל מחוץ למצודה וגשר קישר בינו לבין מרכזי השלטון. בימי שלטון בית אראגון מספרד הפך האתר למצודה מבוצרת. האדריכל שתכנן זאת בשנת 1522 היה "רוקו קאפליני" (Rocco Capellino) מקרמונה שבאיטליה.

במאה ה-18 מלך סרדיניה השתמש המצודה כמחסן נשק ותחמושת. באותה תקופה השער עוצב לפי הסגנון הנאו-קלאסי על ידי קרל בילו בוייל (Carl Pilo Boyl) אשר קיבל את ההשראה לכך מ"שער העם" (Porta del Popolo) ברומא. משחדל מחסן החימוש לפעול הוא נותר בתור בסיס צבאי. בשנת 1943, בימי מלחמת העולם השנייה, הוא ניזוק מהפצצות בעלות הברית ומצבו הדרדר. בשנת 1965 החל תהליך שחזורו ועד שנת 1979 הוא הושב למראהו המקורי.

קריית המוזיאונים[עריכה | עריכת קוד מקור]

המצודה הנוכחית היא כניסה למבנים אשר מצויים מסביב לכיכר הארסנל הכוללים אוספים היסטוריים ואומני העיר מציגים בו את יצירותיהן. במצודה יש ארבעה תצוגות קבועות:

מצגת תמונות[עריכה | עריכת קוד מקור]

קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]