Family Wiki
Advertisement

בצומת חיזמה[]

אדר תשע"ב

מוצאי שבת, חזרתי הביתה, נהגתי ברכב עם 4 בנותיי. בצומת הגבעה הצרפתית, אחרי הטרמפיאדה, פניתי שמאלה. התנועה היתה ערה והכביש מלא ברכבים . הייתי בנתיב השמאלי, וברגע שעברתי את הרמזור הרכב שמימיני פתח את החלון וצעק לי משהו לא ברור, מילה אחת הבנתי :בגאז'. המשכתי ליסוע והוא נכנס לפני בהשתלבות של שני הנתיבים ושוב הוא מסמן לי בלחץ סימונים מוזרים וצועק. שוב לא הבנתי אך התחלתי להילחץ: משהו לא בסדר אצלי? יוצא לי עשן מהבגאז'? מה הוא רואה שם? לא חשבתי לעצור, אך הוא אותת ימינה וסימן לי לבוא אחריו . מרוב לחץ , חשבתי לעשות זאת ואותתתי ופניתי גם אני לשוליים. ברגע שראיתי אותו יוצא מהרכב , פתאום קלטתי שמשהו פה רע, ובהחלטה מהירה התחרטתי. אותתתי מהר שמאלה והשתלבתי חזרה באגרסיביות בתנועה, העיקר לברוח. נסעתי משם בפול גז, עד חיזמה , ולא הפסקתי להודות להשם שנתן בי את התבונה מספיק בזמן.

מסקנות:

א. השיטה היא להכניס את הנהג (או נהגת, בד"כ) ללחץ ולגרום לו להתבלבל. [אצלי הם הצליחו] ב. הם כאן, זה לא קורה רק בכבישי השומרון המבודדים! ג. זה יכול לקרות כשהכביש מלא בתנועת רכבים! (הם לא מחפשים דווקא רכב בודד) ד. הם נורא מהירים וזריזים! ה. אע"פ שהרכב היה מלא בילדים, זה לא מנע מהם לנסות, סיכוי גבוה שהם לא ראו כי היה חושך וגם כי כולן ישנו וראשם שמוט מטה.

הלוואי ולא תתנסו בזה! ואם כן, עשו כמוני ! [האמת: אני חושבת שהגבתי כך רק בזכות המיילים שפורסמו פה בנושא והעירו את תשומת ליבי ואת חששותי, ובאחד מהם היה כתוב שהכי חשוב זה לברוח כמה שיותר מהר... אז תודה למי שכתב את זה, הצלת אותי!!!]

סיכום פלילים[]

באתר משטרת ישראל נמסרה הידיעה הבאה:
תושב קלקיליה נעצר בחשד לשוד כלי רכב ביהודה ושומרון תושב קלקיליה, בן 23, נעצר במהלך ביצוע שוד רכב באזור צומת צופים בעקבות פעילותה של סוכנת סמויה. ברשותו של החשוד נתפסה סכין. המשך טיפול חקירות

יאיר אלטמן מחדשות YNET מסר מפי המשטרה כי בשבועות האחרונים נשדדו באזור 13 כלי רכב ישראלים, בעת שהנהגים היו בתוכם.

אמצעי זהירות[]

עקבות אירוע זה ניהלנו סבב שיחות עם גורמי צבא ומשטרה על מנת להביע את דאגתנו הגדולה מהתפתחות הזו.
הבוקר שוחח ראש המועצה עם מפקד מחוז ש"י,וכן התקיימה שיחה עם אלוף פיקוד המרכז. צמרת המשטרה והערכות של אלוף הפיקוד נתונים לאירועים אלו. מתייחסים אליהם כאל אירוע פח"ע לכל דבר ועניין. הוקצו כוחות מיוחדים במגמה לחסל את התופעה.

בינתיים הציבור מתבקש להגביר את הערנות האישית בעת הנסיעה לאורך הצירים ולפעול ע"פ ההוראות לקמן:

נא להעביר לכל נהגי המשפחה:[]

  1. חובה לנעול את דלתות הרכב בכל נסיעה!!! נעילת הדלתות מקשה ביותר על ביצוע החטיפות – ואף סיכלה ניסיונות שקרו.
  2. אין לעצור בשולי הדרכים באזור השומרון (מלבד כמובן מקרי חירום).
  3. אין לעצור ולהסתובב בכפרים הפלסטינאים שעל הדרך (נבי אליאס, פונדוק וכד') ואין להיפגש עם פלסטינאים בצמתים, כניסות לכפרים וכד'.
  4. מלבד מקרי חירום – אין לעצור מחוץ לישובים לאנשים שמסמנים סימונים, אזהרות וכד' או שמנסים למשוך את תשומת ליבכם בצורה אחרת כל שהיא.
  5. אם נאלצתם לעצור מסיבה כל שהיא – יש לעשות זאת לאחר שווידאתם שדלתות הרכב נעולות והחלונות סגורים, ולא לפתוח ולצאת עד שברור לכם כי אין סכנה. במידה ואתם יוצאים מהרכב אין להשאיר מפתחות ברכב.

על כל אירוע חריג או דבר חשוד יש לדווח מיידית למוקד קרנ"ש: 09-7929222

מועצת קרני שומרון המקור:חדשות עמנואל

דיווח ערוץ שבע[]

שוטרת סמויה של מחוז ש"י המתינה ברכב באזור קלקיליה. שודד רכב שלא הצליח להתאפק נפל הישר לתוך המלכודת שנטמנה לו. משטרת ש"י עצרה תושב קלקיליה במהלך שוד רכב בצומת צופים סמוך לקלקיליה כאשר ברכב המתינה לו שוטרת סמויה. ברשותו של החשוד נתפסה סכין והוא יועבר להמשך חקירתו. מהמשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים.

במהלך השבועות האחרונים דווח בערוץ 7 על שורה ארוכה של מקרי שוד של כלי רכב ישראליים, ברובם נהגו נשים, בכבישי השומרון.

  1. אתמול (ראשון) נשדד רכבה של נהגת יהודיה בכביש 437 סמוך לישוב ענתות שבבנימין. על פי עדות האשה, רכב בו נהגו פלסטינאים פגע ברכבה במזיד וכשיצאה לבדוק את הנזק שנגרם לה, הם שדדו את רכבה בו היו שתי מחסניות ריקות וציוד אישי.
  2. מירי ויצמן, תושבת פדואל, שעשתה בשבוע שעבר את דרכה מהעבודה לביתה שבפדואל הבחינה ברכב פלסטינאי שעקף אותה וחסם אותה, "הם הסתכלו לראות מי ברכב ואז חסמו אותי". הפלסטינים ניפצו את חלונות המכונית וזרקו אותה מהרכב, "שני פלסטינים ירדו מהאוטו, ומכיוון שהדלתות שלי תמיד נעולות, הם שברו את החלון, פתחו את הדלת וצעקו לעברי, 'את רוצה למות?' ". לאחר מכן גבנו את רכבה והשאירו אותה לבדה בכביש החשוך.
  3. יום קודם סיפרה אורלי אופיר, תושבת קדומים, לערוץ 7 כי הוצאה בכוח מרכבה בשבוע שעבר בשעת לילה, נחבלה ונאלצה לרוץ כ-10 עד 15 דקות עד לנקודת האור הקרובה.

בעקבות ריבוי אירועי שוד הרכבים שיגר ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, מכתב לאלוף פיקוד המרכז ולמפקד מחוז ש"י במשטרה בדרישה "לשנות דיסקט" כלפי תופעת שוד הרכבים בכבישי יהודה ושומרון, שהתגברה בשבועות האחרונים. במכתבו הדגיש מסיקה, כי על פי נתוני מוקד שומרון, רק בשומרון אירעו בשבועיים האחרונים שמונה מקרים של שוד רכב ע"י ערבים, "זהו אירועי טרור המהווים סכנת חיים". המקור

אירועים קודמים[]

עדות: הפלסטיני העיף אותי מהרכב ונסע חטיפות כלי רכב הפכו לתופעה בכבישי יו"ש. תושבת קדומים מעידה על אירוע בו פלסטינים חסמו אותה, השתלטו על רכבה באלימות וגנבו אותו.

חטיפות כלי רכב על ידי פלסטינים באלימות הפכו לאחרונה לתופעה בכבישי בנימין והשומרון. הפלסטינים חוסמים את הרכב ומאלצים את הנהגת לעצור, מוציאים אותה מרכבה באלימות וגונבים את הרכב.

בשבוע האחרון ארעו לפחות שלושה מקרים דומים שבנס הסתיימו ללא נפגעים בנפש. בכל האירועים מעורבות נשים שנסעו לבד. ביום רביעי נסעה תושבת פדואל לביתה מכיוון בית אריה, כשלפתע רכב חסם לה את הציר. היא הספיקה לנעול דלתות, אך הפלסטינים שברו את החלון ואיימו על חייה. היא יצאה מהרכב בלי כלום והם נסעו עם הרכב.

ביום שלישי ארע מקרה דומה, כשתושבת קרני שומרון נסעה מביתה לכיוון כפר סבא כשבדרך התנפלו על רכבה מספר פלסטינים הוציאו אותה באלימות וגנבו את הרכב.

מקרה נוסף ארע השבוע, תושבת קדומים מעידה על אירוע בו פלסטינים חסמו אותה, השתלטו על רכבה באלימות וגנבו אותו.

ביום שלישי בסביבות השעה 20:00 בערב נסעתי מאריאל לכיוון קדומים.

בין יקיר לעמנואל - קרוב יותר לעמנואל רכב ערבי שנסע מאחורי ( ברכב היו ארבעה גברים), יצא כביכול לעקיפה ונצמד אליי מצד שמאל. נאלצתי לרדת מעט לשוליים בכדי שלא יתנגש בי. באותה שנייה הרכב התקדם מעט וחסם אותימקדימה. לצערי, עצרתי. בשנייה הזו יצא ערבי חמוש עם יד ימין מונפת למעלה (היד הייתה מכוסה בכפפה - אך בוודאות ראיתי חפץ כלשהו בידו). רץ לכיווני והחל לדפוק בחוזקה על הדלת בצעקות "תפתחי את הדלת" וקללות בערבית.

מהלחץ לא הצלחתי לנעול, אך ניסיתי למנוע ממנו לפתוח את הדלת. כמובן שהוא היה יותר חזק והצליח לפתוח. הוא החזיק בצעיף שהיה על צווארי וחנק אותיתוך כדי צעקות "תצאי מהרכב" וכו'. לא הצלחתי לצאת כי הייתי חגורה. צעקתי לו שאני לא יכולה לצאת כי אני חגורה, לרגע הוא הרפה מעט מהחניקה, הצלחתילשחרר את החגורה, וכנראה מתוך אינסטינקט ניסיתי למשוך את גופי לאחור (מעין התנגדות). הערבי עזב את הצעיף תפס אותי בכתף והעיף אותי מהרכבלכיוון הכביש ( הנתיב הנגדי), לא הצלחתי לקחת כלום מהרכב ( תיק, ניידוכו'). באותה שנייה הוא כבר היה ברכב שלי ונסע... קמתי, עברתי את הכביש לשוליים והתחלתי לרוץ לכיוון עמנואל. רצתי בערך10-15 דקות והגעתי לצומת. שם אסף אותי תושב עמנואל ונסענו לשומר שלהיישוב. חשוב מאוד לציין :

רצתי בחושך מוחלט. אין שום תאורה בכביש ( רק כאשר מגיעים קצת לפני צומת עמנואל)

במהלך הריצה לא עבר שום רכב צבאי או משטרתי....

כשרצתי עברו מספר כלי רכב אך היחיד שעצר היה ערבי ( שאליו לא הסכמתי לעלות).

בהמון תודה והודאה לבורא עולם גופנית אני בסדר ( חוץ מחבלות יבשות).הרכב וכל מה שהיה בתוכו - לחלק יש ביטוח וחלק "כפרת עוונות" נפשית - ב"ה טוב, ויהיה עוד יותר טוב.

היו זהירים, את החוליה עדיין לא תפסו והיא נעה חופשי בדרכים.

מקרה דומה ארע בשבוע שעבר בין עלי לשילה כשתושבת קידה נמלטה ועקפה את הרכב משמאל.

בשנת 2011 ארעו כ 50 מקרי שוד של כלי רכב רובם באזור שבין אריאל – צומת תפוח – חווארה.

Advertisement