Family Wiki
Advertisement

מיקום הספריה

מושב הספריה - La sua sede si trova nell'ex Zecca della Repubblica veneta, Piazzetta San Marco n. 7 e comprende tuttora il contiguo edificio della Pubblica Libreria di S. Marco, Piazzetta San Marco, 13, con l'antica Sala di lettura e il Vestibolo, ora spazi espositivi e ospitanti eventi

מועד הפתיחה - Lunedì - Venerdì: 8.00 - 19.00

Sabato e i giorni 24 e 31 dicembre: 8.00 - 13.30

על הספריה[]

Biblioteca Nazionale Marciana פתוחה לכל המעוניינים לקרוא, ללמוד, ייעוץ, מחקר או פשוט לגלוש דרך המדפים של התייעצויות שלה. כבר 'ציבורי' במוחו של פרנצ'סקו Petrarca, שהיה ראשון הגה את הפרויקט הגדול הממדים של ספרייה פתוחה בלב של הרפובליקה של ונציה, מאשר משימה במקומו מוקדש הקריאה והלימוד בעיר והקידום, ההפצה והידע כתב היד מודפסת המורשת העשירה שלה.

רק להתגבר על הענקים מסיירים בכניסה, שנראים מאיימים אבל הם לא חמושים, לגלות עולם של ספרים וסיפורים, מקום שיודע יברכו מארח, פינת יופי כי מזמינה אתכם לעצור, לחשוב, לימוד, מחקר או ללכת לאיבוד בתוך ספרים.

בין הספריות איטלקיות הבכור, הוא שייך למשרד והמורשת הלאומית של פעילויות תרבות ותיירות.

Venezia e il Ghetto : cinquecento anni del "recinto degli ebrei[]

Donatella Calabi Torino : Bollati Boringhieri, 2016. - 186 p.,

לפני חמש מאות שנה, 29 במרץ, 1516, הסנאט של הרפובליקה של ונציה החליט שיהודי מחוזות העיר השונים יעברו "ביחד" (כלומר כולם) בחצרות של בתים באתר בגטו, בסנט ג'רום. וכך נולד "הגדר של היהודים." הראשונה זה היה "המקור הנחוש געטא דה", המקום שבו הם נזרקו ( "נזרק") יציקת עיבוד פסולת באזור. במשך מאות שנים, ועל כל היבשות, מילה ונציאני זה יהפוך במהרה נרדף הפרדה. נולד כאמצעי בלימה, הגטו מהרה מקום תוסס קוסמופוליטית, מברך יהודיות מהמקומות 'השונים יותר, בנוסף להיות אחד ממרכזי הסחר העיקריים של הרפובליקה של ונציה. הארכיטקטורה של הבתים שלו, יוצא דופן עבור ונציה - עם השיכונים שלה שפותח באופן מוזר בגובה כדי לפנות מקום עבור מספר הולך וגדל של אנשים מוגבלים בחצרי -, שזורה האירועים ההיסטוריים של המקום, מאוד מרכזי לאיטליה l ' אירופה. הנה לסבול את בתי עבוט שממנו ילך הרבה מהכסף ההלוואות כוח של הלגונה, אך בגטו לא מקצועות מחסור ותרבות, שהופכים ונציה אחד מההון הבלתי מעורער של העולם היהודי ומעבר.

Cinquecento anni fa, il 29 marzo 1516, il Senato della Serenissima Repubblica di Venezia deliberò che gli ebrei di diverse contrade cittadine si trasferissero «uniti» (cioè tutti) nella corte di case site in Ghetto, presso San Girolamo. Nasceva così il primo «recinto degli ebrei». Si trattava in origine del «geto de rame», il luogo in cui venivano riversati («gettati») gli scarti della lavorazione delle fonderie presenti nella zona. Nel corso dei secoli, e su tutti i continenti, questa parola veneziana sarebbe presto diventata sinonimo di segregazione. Nato come misura di confinamento, il Ghetto diviene in breve un luogo effervescente e cosmopolita, che accoglie gli ebrei provenienti dai luoghi piu' diversi, oltre a rappresentare uno dei centri di commercio fondamentali della Repubblica veneziana. La struttura architettonica delle sue case, inusuale per Venezia - con i suoi caseggiati stranamente sviluppati in altezza per far posto al numero crescente di abitanti confinati nel luogo -, si intreccia alla vicenda storica del luogo, decisamente centrale per l'Italia e per l'Europa. Qui sorgono i banchi di pegno dai quali passerà buona parte del prestito di denaro della potenza lagunare, ma nel Ghetto non mancano le professioni liberali e la cultura, che fanno di Venezia una delle capitali indiscusse del mondo ebraico e non solo.

Un sillabario in ghetto: l'educazione prescolare ed elementare nel ghetto di Venezia nei secoli XVII e XVIII di Umberto Fortis[]

המאמר עוסק בחינוך היהודי

הברות בגטו: חינוך לגיל הרך ועיקרי בגטו של ונציה במאה שבעה עשר ושמונה עשר על ידי אומברטו פורטיס העולם היהודי תמיד שילם תשומת לב רבה לחינוכם של אנשים צעירים. מאז למעשה, הזמנים הקדומים ביותר, מוצגים, את הטקסטים, הלימוד החינוכי שכל יהודי צריך לעקוב. אמרות של אבות (פרקי 'אבות, V, 23), למשל, עולה כי חמש שנים הוא לימודי התנ"ך, עשר למשנה (החוקים), עד חמש עשרה לתלמוד (דבריו על המשנה). בקהילות היהודיות באיטליה השונות הם הוקמו כדי קורסי ארבע שנים, שבו למדו תלמידים את התנ"ך ואת התייחסותה (מכינה); הקודים של ההלכה (כמובן עיקרי); תגובות של המאסטרים, המדעים והבנת הדיסציפלינות הגבוהות (כמובן משני): הכנת השיג נתנו לו את היכולת לגשת, מאוחר יותר, כדי לימודים ייחודיים בישיבה (אקדמיה רבנית), עד הכותרת הרבנית.

אמנם גם מכיר היטב את תכנית הלימודים הבית ספרית המסורתית, אנחנו יודעים מעט של הכנה טרום בית ספר, עד ארבע או חמש שנים. אינדיקציות נדירות שמקורם טקסטים יהודים והם, על פי רוב, מאוד גנריות. להיפך, מידע מפורט מסופק על ידי דיווחים של כמה יהודים מומרים, כמו ג'וליו מורוסיני ופול רופאים, המתאר בחינוך לגיל שלהם, לעתים קרובות כדי לתת הערכה שלילית מאוד או ללעוג כמה אפשרויות מסורתיות. עם זאת, הם מתייחסים שימוש בטבליות מסוימות, מודפסות על נייר או בד, מתארים פסוקים תנ"כיים, או ברכות תהילים ששמשו בכיתות - ב לוונציה Putti המסה - ללמוד בעל פה את הילדים כמה עקרונות בסיסיים היהדות. דווקא אלה "פריימרים" המציעים יותר הדרכה על איכות החינוך בגיל הרך המיושמת בגטאות. הלוח בבעלות ספריית Marciana הוא רק אחד המסמכים העתיקים של סוג זה של "ספרי לימוד" של העבר.

משינה 1672, המחזות הלוח, במרכז, העיצורים העברים, עם קול מנוי הקשור, בעוד הצדדים ומתחת לדמות המרכזית מופיע כמה קטעים של התנ"ך, ברכות התהלים תלמידים צעירים צריכים ללמוד בעל פה. קבוצה ראשונה של טקסטים מכילה את ישראל 'השמע (שמע ישראל), תפילת יסוד של היהדות (דברים., VI, 4-9), נוסחא קידוש שמו של הקב"ה, על פי ישעיהו, VI, 3, ואת קריאת השמע "מורשת (תקשיב, ילד שלי) על הכבוד שיש את הילדים להורים. קבוצה שנייה מתרבה הברכה האופיינית לילדים, כוללת את הברכה של גוסס יעקב (בראשית, XLVIII, 16), הידוע גם בשם "ברכת המלאך." קבוצה שלישית מציעה ברכות היומיות, כולל שלאחר הארוחה, בגרסה מקוצרת לילדים. לבסוף, תחת הדמות המרכזית, הדפיסו כמה מזמורי אופי מגן, כגון XC תהילים, את xci, את XXIII ו LXVII.

הפריסה הכוללת הבחירה של טקסטים דומים לאלה של טבליות רבות אחרות, להתפשט הקהילה האיטלקית לפחות עד המחצית הראשונה של המאה תשעה-עשר. במקום זאת, מה שמייחד לוח Marciana מן השני היא התמונה לשכפל במרכז. כל הדוגמאות ידועות אחרות, למעשה, הם לזירת בית ספר, עם המלאך מי מגן תלמידים קטן; ב "syllabary" ונציאנית מופיע במקום ציור קשה לפרש, כמו גם קריאה בטוחה, בגלל האיכות הירודה של ההדפסה. מצד אחד, המסגרת דמוית קטנה יש להתאים משתמש ילד, ומצד שני, את דיוקנו של האיש בורח מפחד מן סבך לפענוח לא נראה למצוא חלופה מדויקת בכל פרק בתנ"ך, וגם לא על משותף ביני לבין הטקסטים המקיף אותה. ההשערה הסבירה ביותר, ולכן, במצב הנוכחי של הידע שלנו, היא שמחשב הלוח החדש פשוט טיוטה, הדפסה מבחן הכנה, שבו בית דפוס, או vendramina Bragadina (אין אינדיקציה בטקסט) יש לשים זמני דמות בכלל, בקרב אלו זמינים. הוכחת שערה זו ניתן למצוא בעובדה כי הטקסט העברי יש כמה שגיאות דפוס, אשר היו אז להיות מתוקנת ההדפסה הסופית. זה, עם זאת, זה לא ייראה בכלל להגביל את החשיבות של צעדת המסמך ההסטורית, אשר, בהיעדר טענות רחבות יותר, עם זאת, מאפשרת מבט ישיר של מה נלמד ללומדים צעירים של קהילות יהודיות באיטליה במאות השנים אחרונות.

אומברטו פורטיס, חוקר יהדות

ביבליוגרפיה נבחרת: לאונה מודנה, Historia de hebraici טקסי, ונציה, Calleoni 1638. ג'וליו מורוסיני, דרך של אמונה, רומא, Prop. פידה, 1683. רופאי פול, טכסים ומנהגים של היהודים מופרכים, ונציה, Bortoli, 1742. אטיליו מילאנו, יהדות איטליה, טורינו, Einaudi, 1963. אטיליו מילאנו, הגטו של רומא, רומא, Carucci 1988. רוברטו בונפיל, היהודים באיטליה בתקופת הרנסנס, פירנצה, Sansoni 1991.

Advertisement