סובראטו לפיזו, ניתן לעשות את הטיול גם ביום אחד

הנה המסלול מים לים בקלבריה.png

באזור בו הים וההרים מאוחדים על ידי איבר קרקע דק, עד כדי כך שניתן יהיה לחוות אותם תוך מספר שעות, אי אפשר שלא לנצל את מסלול הטיול הייחודי: חוף קלבריה לחוף . שביל מרמז באמת שחוצה קלבריה , המכסים 55 ק"מ מן Soverato (CZ) כדי Pizzo Calabro (VV) אשר מדי שנה מושך אליו מאות טרקים חובבי מאיטליה ובחו"ל. מסע ייחודי מסוגו, מעבר אמיתי לגילוי קלבריה, אך גם חווית נסיעה ייחודית לחלוק עם חובבי נסיעות איטיות. מסלול בו ניתן להשתמש בכל ימות השנהבאוטונומיה מוחלטת מטיילים המבקשים זאת, רגע של ספורט המקדם את אדמתנו המדהימה דרכה להבליט מקומות קסומים ואת המסורות האופייניות לטריטוריה מגוונת שונה המציעה את הרגש הייחודי של חציית האזור מים לים יותר, ביום אחד. "התקווה - אומר ניניו Calafati , סגן נשיא טרקי Kalabria - היא כי תוואי זה יכול להיכלל אטלס MiBact של נתיבים איטלקים , נתון ייחודו של אידיאלי המשלב את הים היוני ואת הים הטירני, מה שהופך אותו למעניין הן לאומית והן בינלאומית ". מופע בלתי נשכח, קשה לספר, אך שווה בהחלט לחוות אותו, המעודד תיירות אקולוגית, מקדם ומשפר את העיריות שהיא חוצה, כמו גם את הכלכלות המקומיות הקטנות, במטרה להעצים את השטח הפנימי של כיכר פרז'רה מקטנזארו וויבונסי. .

Pizzo_-_Italy_walking_tour_in_4K_Calabria

Pizzo - Italy walking tour in 4K Calabria

Pizzo walking tour in the morning! Pizzo is a seaport and comune in the province of Vibo Valentia (Calabria, southern Italy), situated on a steep cliff overlooking the Gulf of Saint Euphemia.

שלבי המסלול[עריכה | עריכת קוד מקור]

סה"כ 55 ק"מ של הליכה , בין חופים המציעים משקפיים ייחודיים, כפרים עתיקים, שבילים הטבולים בטבע בהם ניתן להתפעל מיערות האשור הנפלאים ששומרים על מלכותם שלמה. 2,280 מטר גובה , שני מחוזות, אלה של קטנזארו וויבו ולנטיה ו -10 אזורים עירוניים לחצות אותם (סובראטו, מונטפאונה, פטריצי, קיאראוואלה, סן ויטו סול 'יוניו, פוליה, קפיסטראנו, מונטרוסו קלברו, מאייראטו, פיצו), 120 עמדות עם תמרור רשמי , שניתן בתרומת פארק הטבע האזורי של סרה , להיכנס לנשמת המקומות שחצויה בין נופים עוצרי נשימה, תרבות ומסורות אוכל ויין.

מסע שניתן לחלק לשלושה שלבים :

מסובראטו לפטריצי : אורך כולל של 12.7 ק"מ , המסלול מתחיל על חוף הים של אירופה, משתרע על פני 2 ק"מ לחלוטין להולכי רגל, בין עצי דקל ונמשכים, לכיוון צפון ממשיך בחוף עד לנחל בלטרמה וחוצה גם את גרטו ואת גריפו (כמעט תמיד יבש) ובכך להגיע לעיריית מונטפאונה שם מתחילה טיפוס תובעני בדרך עפר אספלט עד הכניסה למסלול פרדות עתיק שיוביל לפסגת הר לה רוזה , שם תוכלו ליהנות מ נוף פנורמי מרמז על כל מפרץ סקווילאס. סיבוב קטן שמאלה יוביל אל הסטלה של סנט'אנטוניו דה פדובה, הקדוש הפטרון של פטריצי שממנו מתחילה הירידה לכיוון העיירה במקום בו ניתן לבקר בפיאצה רג'ינה אלנה עם הצפצפה השחורה האופיינית לה ו"מנזלורה "שלה במרכז , יחידת מדידה קדומה של דגנים. אנו ממליצים גם לבקר במרכז ההיסטורי האופייני עד לכנסיית ה- SS. טריניטי .

מ Petrizzi כדי מונטרוסו Calabro : עבור באורך כולל של 23.5 ק"מ, זה המקום שבו המסע האמיתי מתחיל, החל צפצפה מונומנטלי פיאצה רגינה אלנה די Petrizzi, אתה צריך לעקוב אחר סמנים שביל אדום ולבן כי עקבות המסלול. השביל מתפתל בירידה דרך דנטה אליגיירי ודרך פרינסיפה די פימונטה כדי להגיע לכנסיית סנטה מריה דלה פרובידנצה הניצבת ליד גשר אבן עתיק. מכאן ממשיכים ימינה בדרך מעט עלייה וממשיכים לאורך נחל Beltrameואז פנה שמאלה בשביל באזור הכפרי הפתוח, חוצה גשר בטון שבו השביל מתפתל בשביל עתיק שלצדו קירות אבן יבשים ושדות חיטה, עד הכניסה ל- SP144 לנסיעה של 50 מטר בלבד, המובילים לכניסה של דרך כפרית אחרת הם לתוואי הישן של ליטורינה לשעבר שחיבר את סובראטו לקיאראוואלה. השביל השקוע לחלוטין באזורים הכפריים יגיע לתא האגרה לשעבר של תחנת איוניו של סן ויטו . כאן אנו ממליצים על ביקור בכנסיית האם של סן ויטו מרטירה ובבית הטוויה . המשך לצאת מהעיירה, דרך הבדל בגובה 400 מטר המוביל לאגם אקרו. השביל נכנס ליער עצום של עצי אשור, שם מגיעים לנקודה הגבוהה ביותר של כל המסלול, שם תוכלו להתפעל מהניבייר הרבים ומה"אבן פיות "האגדית . זה מסיים את המסלול הקשה ביותר שמוביל לירידה ממנה מגיעים ליישוב פוזטי ולבסוף למונטרוסו קלברו , בין נופים רחבים ומרהיבים של אגם אנגיטולה וים הטירני. אסור לפספס, טיול בסמטאות הקפנה המקסימות וביקור בארמונות האצילים העתיקים הרבים של המרכז ההיסטורי.

מ מונטרוסו Calabro כדי Pizzo Calabro : הקטע האחרון של המסלול הוא 19 ק"מ ארוכה , החל כנסיית מריה דל SS. הצלה אתה צריך להגיע לפאתי מונטרוסו קאלאברו, שם ליד בית העלמין המקומי, אתה פונה ימינה כדי לחצות שטח עצום של עצי זית, וכך להגיע לאגם אנגיטולה . המסלול ממשיך בתוך נווה המדבר הטבעי בין הנופים הנפלאים של האגם, שם אם יתמזל מזלכם תוכלו להעריץ מינים רבים של ציפורים, כולל האנפה האפורה, המתרבה כאן. ברגע שיצאתם מהנווה המדבר הנטורליסטי, סעו בכביש הבין-מודרני בעלייה שנמצא בצד השני של ה- SS110 לשעבר, ממנו מתחילה העלייה לרוקה אנגיטולה.שם עדיין נותרו חורבות העיר הנורמנית ההמונית, נהרסה לחלוטין על ידי רעידת האדמה וננטשה לאחר מכן. כאן תוכלו ליהנות מנוף מרהיב על כל הפנורמה של הסרה. יורדים לכיוון פיצו , בימים ברורה, מציעה נוף ונוף מעל כל מפרץ Sant'Eufemia , האי סטרומבולי ואת Orsomarso ההרים ב הפארק הלאומי פולינו עם נוף שאין שני לו של דאי קוסטה degli . מכאן מתחיל החלק האחרון מאוד של השביל המוביל לעיירה פיצובמקום בו ניתן להזדהות עם חיי המקום על ידי טבילה בסמטאות האופייניות, בכנסיותיה ובמונומנטים ההיסטוריים המעניינים את עצמכם, ומגיעים לטירת אראגונזה המרתקת , פיאצה דלה רפובליקה, בה תוכלו להתקרר עם כמהין "פיצו" האופיינית והמוכרת כיום. ". ברגע שתגיעו זה נכון להתרענן, אולי להגיע, בסביבה הקרובה, לטרופיה הנודעת , פנינת הים הטירני, אחד המקומות הידועים והמוערכים ביותר על ידי תיירים, לא רק כמרכז מפורסם של חיי הלילה בקלבריה, אלא גם על ההיסטוריה שלו. החופים שלה והבצל האדום. העצה היא לא לעזוב מיד, אלא להישאר באחד מכפרי התיירות הרבים בקלבריהבקרבת מקום שמציעים למטיילים אפשרות לנוח בסביבה מרגיעה. ממש בין פיזו לטרופאה אנו מצביעים על כפר הנופש המפואר לה רוזה הממוקם בפרגליה , הממוקם על החזה של קאפו טונרה . מקום מפואר המשקיף לים טובל ב -30,000 מ"ר של קרצוף ים תיכוני המשקיף על מפרץ בעל יופי נדיר, שטוף ים גבישי ומוקף צוקים שקועים.

ודווקא בקיץ הזה לאחר נעילה השביל נפתח באופן רשמי, בעונה שבה תיירות קרבה ותיירות סביבתית וחווייתית התפוצצה ממש, חוף קלבריה לחוף מציע את האפשרות ליהנות, דרך השביל. איטי, מפלאי קלבריה פראית ומלאה בכפרים שבהם נראה כי הזמן נעצר, מלא שבילים עתיקים המסוגלים לחבר בין אלפי פנים של ארץ נהדרת.

טיפים לטרקר[עריכה | עריכת קוד מקור]

קלבריה, בשל מגוון האורוגראפי שלה, מהווה מקום אידיאלי לחובבי הטרקים 365 יום בשנה. אבל מה אתה באמת צריך לדעת לפני שאתה עוזב לחוף קלבריה לחוף?

קודם כל, תמיד טוב לנעול נעלי טרקים , נעלי קרסול גבוהות וגרביים טכניות . אמנם ישנם כמה מזרקות מי שתייה הממוקמות לאורך התוואי, אך תמיד טוב להצטייד באספקת מים מספקת בכדי לנסוע באזורים היוצאים ליבשה. כמו כן יש צורך בתיק גב עם מעיל גשם , כובע , קרם הגנה , ערכת עזרה ראשונה בפנים . מומחים מציעים ללבוש בגדים "שכבתיים" נוחים וטכניים ולשאת תמיד פנס , סוללה נוספתעבור סמארטפון, שמיכה תרמית ו משרוקית . בדוק תמיד תחזית מזג האוויר של האזורים הנוגעים בדבר ועיין במפת האזור שאתה הולך לחקור. הכרחי בהחלט לא לזנוח את הנתיבים המסומנים או לבצע קיצורי דרך. ללכת לאיבוד ביער יכול להיות ממש מסוכן! לבסוף, חובה תמיד לכבד את הטבע, להימנע מלזהם או להשאיר פסולת בדרך.

כתבה מעיתון "הארץ"[עריכה | עריכת קוד מקור]

הרחק מאתרי התיירות הומים (גם כשאין קורונה בסביבה), עמוס בטבע ובין שני ימים – שביל טיול חדש בדרום איטליה הוא הזדמנות למזג בין המשפחתיות והטבע לקסם האיטלקי. בקרוב אצלכם

הפתיח לכתבה,,, - הקורונה עדיין לא מתקרבת לקו הסיום, אך שתי מסקנות ליום שאחרי כבר ברורות – היעד הראשון לטיול שאחרי המגפה (אם לשפוט לפי כמות הפוסטים ברשתות החברתיות המביעים געגוע לארץ המגף) הוא איטליה, והמסקנה השנייה היא שאולי נשוב לטייל אבל בהחלט לא נשוב לאותו סוג טיול – עירוני, קצר ותיירותי לעייפה. כחלק מהשאיפה החדשה של התייר, לבלות בחיק הטבע, אפשר לסמן את השביל החדש בדרום איטליה כאפשרות טיול משמחת במיוחד. גם אם, כרגע, היא רק על הנייר.

שביל חדש באורך 55 ק"מ נחנך בתחילת החודש, באזור קלבריה שבדרום איטליה. השביל מחבר בין הערים סוברטו שלחופי הים היוני ופיצו, שלחופי הים הטירני. באתר המיוחד שהוקם לכבוד השביל החדש, נכתב כי מסלולו יחבר בין "החופים הלבנים שבמזרח לחופים הזהובים, המשקיפים על האיים הרבים, במערב". בין לבין יוכלו המטיילים לעבור בעיירות עתיקות, מוקדי מים לא מעטים, כמות עצומה של מטעי זיתים, מנזרים מבודדים ונופים ים תיכוניים, אך מיוחדים של חבל הארץ העתיק הזה.