Family Wiki
Advertisement

מכרות המלך שלמה הוא אמריקאי משני חלקים מיני סדרת טלוויזיה, עיבוד סרט חמישי של שנת 1885 רומן באותו שם מאת הנרי ריידר האגרד. מככב פטריק סווייזי בתור אלן קווארטרמיין (הוא מאוית בתואר אלן קווארטרמיין בקרדיטים, בניגוד לספר שיש בו אלן קוואטרמיין ) ו [[אליסון דודי] ] בתפקיד אליזבת מייטלנד, הסרט הופק על ידי הולמרק בידור, ובמקור שודר ב- 6 ביוני 2004 ב ערוץ הולמרק.

Kingsolomons-hallmark.jpg

עלילה[]

חלק ראשון[]

באפריקה, איש העסקים העשיר מר ביטר נמצא בספארי עם המדריכים שלו, אלן קווטרמיין וברוס מקנאב. הוא מבקש להרוג משפחת פילים, אך Quartermain מתעקש אחרת. מקנאב בוגד ומכניע את קוטרמיין בזמן שהאחרים פותחים באש. מאוחר יותר, פיל האם הפצוע הורס את מחנהם והורג את ביטר, גוסס זמן קצר לאחר מכן, כשקווטרמיין מתכונן להרדים אותו. הוא לוחש "סליחה, ילדה."

סמואל מייטלנד, חוקר בריטי עשיר, כותב מכתב לבתו אליזבת, ומצרף מפה למכרות האגדי של שלמה המלך. זמן קצר לאחר שליחת המכתב הוא נלכד בידי בן שבט יליד קו-קואני. הטורק שלהם, טוואלה, מחפש כוח רב יותר ומאמין שהוא יכול להשיג אותו על ידי מציאת אבן האבות, חפץ המוסתר במכרות שלמה.

קווטרמיין חוזר ללונדון ומבקש לבלות עם בנו, הארי. עם זאת, סבו וסבתו של הארי הגישו בקשה למשמורת, והצהירו כי קווטרמיין הוא הורה לא ראוי. עורך דינו אומר לו שללא סכום כסף משמעותי הוא לא יכול לנצח בתיק ולכן הוא הולך לבר. שם, אליזבת מייטלנד וקפטן גוד, דודה ושומר הראש, מוצאים אותו ומבקשים את עזרתו. הוא מסרב והם משאירים לו את הכרטיס שלה, אבל ברגע שהוא מבין מי זה אביה הוא מסכים לעזור. קווטרמיין מוצא את אליזבת מותקפת על ידי גבר רוסי, סרגיי, אותו הוא מונע. הצמד חוזר לחדר המלון של אליזבת כדי לגלות שהוא נפרץ. רק אז אליזבת מגלה שעליה לנסוע לאפריקה כדי לסחור במפה לחיי אביה.

בהגיעו לאפריקה, קוורטרמיין נעזר במכריו, וונטווגל, חיבה, ולאחר קרב קצר, ידידו הקרוב סר הנרי קרטיס. בינתיים, שלושה גברים רוסים שהוטלו על אחזור המפה - אל"ם איוון פלקוב, פטר וסרגיי - מגייסים את מקנאב כמדריך שלהם, ואומרים לו שהם עשויים להרוג את קוורטרמיין אליו הוא מסכים.

קוורטרמן ואליזבת באים לכבד זה את זה ככל שהמסע מתקדם, במיוחד לאחר שהוא מציל אותה מנמר שפולש לאוהל שלה בוקר אחד. כאשר הקבוצה מגיעה למקום ההורדה, לעומת זאת, הם מוצאים את הקשר שלהם מת ומתחזה במקומו. הם מארבים על ידי הרוסים וקוורטרמיין חייב לבצע נסיעה מסוכנת בצלב אש כדי להציל את העלמה מייטלנד. למקנאב יש זריקה על קוורטרמיין אך לא לוקח אותה, וכתוצאה מכך נורה לפטר בבטנו.

לאחר שביקשה את עצתו של רופא מכשפות, הקבוצה מבינים שהם חייבים לחצות את מדבר סהרה הגדול. Quartermain מדבר עם גבר אפריקאי שנראה עוקב אחריהם לאורך כל המסע, והוא מציג את עצמו כאומבופה, באומרו שהוא יכול להיות לעזר וחצה את המדבר הגדול בעבר. הם מסכימים שהוא ייסע עם הקבוצה.

לאחר שמקנאב לא מצליח לרדת לתחבולה הכוללת מספר מסלולים, הרוסים צוברים מקום והקבוצה ככל הנראה מקימה מחנה, אך כשהרוסים מתקרבים למחנה מתברר שגם הוא טריק וריק. הרוסים שוב נקלעים לפיגור. כשהם מתחילים להדביק במדבר, הקבוצה של קווטרמיין מוצאת תצורת סלע של קוברה, שמובילה אותם לקבר המכיל את המפתח למכרות שלמה. עם זאת, בעוד Quartermain והאחרים שולפים את המפתח, הרוסים מגיעים, מחסלים את סרן גוד וחוטפים את מייטלנד.

חלק שני[]

שתי הקבוצות נמשכות במדבר והופכות לנווה מדבר. פטר נכנע לפציעותיו ומת, בעוד ששני הצדדים כמעט מתים מצמא. לאחר שמפלגתו של קווטרמיין הגיעה ראשונה לנווה המדבר, הם מארבים לרוסים מה שמוביל למבוי סתום מתוח. אליזבת יוצרת הסחת דעת ובורחת מה שמוביל לחילופי אש בהם ונטווגל נפצע והרוסים תופסים את המפה והמפתח.

לאחר שאומבופו מוביל אותם דרך העמקים בצד השני של המדבר והם צוברים קרקע על הרוסים, הקבוצה מציבה מלכודת לאחזור המפה. המלכודת מצליחה בתחילה, ומקנאב נאלץ באיומי אקדח להפיל את התיק המכיל את המפה והמפתח, כשהוא והרוסים מונעים מירי. חיבה רץ על התיק אך נורה על ידי סרגיי וגם פלקוב. Quatermain מציל את חיבה הפצוע קשה בעוד הנרי וונטווגל יורים אנושות בסרגיי. בעוד הכבאות נמשכת, אליזבת מנסה לאחזר את המפה כשמכנאב מתכונן להרוג אותה. עם זאת, Quatermain מפרק את נשקו של מקנאב ויורה לו בכתפו ואז פוצע את הקולונל. חיבה מת מפצעיו והאחרים מתאבלים עליו.

Advertisement